Ekotuning przyszłości

2011.02.04 00:00 wp.pl 26
Ekotuning przyszłości
a a a
fot. zdjęcie producenta

Początek tego roku, zwłaszcza w Europie, był początkiem jednego z najsmutniejszych okresów w historii motoryzacji. Omamiona przez ekologicznych terrorystów Europa, pozwoliła na uśmiercenie takich aut, jak Honda Civic Type R czy S2000.

(fot. zdjęcie producenta)
Wszystko przez wyśrubowaną normę emisji spalin, znaną powszechnie jako EURO5. Co ciekawe, obowiązuje ona jedynie nowe samochody, które opuszczają fabryki. Ekologom nie przeszkadzają zaś dużo większe ilości starych aut. Ale to nie koniec. Zamroczeni wizją czystego powietrza nad Starym Kontynentem urzędnicy, zadecydowali o jeszcze bardziej restrykcyjnych przepisach.

Wprawdzie złowrogo brzmiąca nazwa EURO6 zacznie obowiązywać dopiero za trzy lata, ale już dziś mrozi krew w żyłach konstruktorów. Okazuje się bowiem, że w spalinach, nie tylko emisja cząstek stałych ma być mniejsza od obecnej. Znacznie zmniejszą się również limity emisji CO2, tlenków azotu i innych toksycznych gazów. Wkrótce pewnie okaże się, że nawet rowerzysta wydziela zbyt wiele dwutlenku węgla. A na koniec będziemy wszędzie wożeni na wózkach elektrycznych.

(fot. zdjęcie producenta)
Tymczasem w czystych i sterylnych, niczym fabryka farmaceutyczna, biurach niemieckiego Brabusa powstało niewielkie i tajemnicze urządzenie. Specjalizująca się w ulepszaniu Mercedesów firma przygotowała niewielki układ elektroniczny. To pierwsze na świecie urządzenie, dzięki któremu rośnie moc silnika wysokoprężnego, a spaliny nadal spełniają normę EURO6.

Nowa jednostka sterująca silnika, otrzymała nazwę BRABUS ECO PowerXtra D6S. Pierwotnie wymyślono i opracowano ją dla jednego, konkretnego Mercedesa. Chodzi o najbardziej ekologiczną wersję limuzyny klasy S - model 350 BlueTEC. Moduł zwiększa standardową moc jednostki napędowej o 55 KM, co daje w ostatecznym rozrachunku ok. 313 KM. Do tego dochodzi wzrost maksymalnego momentu obrotowego z 620 do 690 Nm.

Polub moto.wp.pl na Facebooku

oceń
tak 1 100%
nie 0 0%

Przeczytaj na forum: pomocy


Opinie (26)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

0
0
~werther 2011-03-09 (15:15) 3 lata 5 miesięcy 24 dni 15 godzin i 23 minuty temu

Apel
Ludzie!!! Nie dajcie się omamić! Tym wszystkim eko-terrorystom, skorumpowanym urzędasom i innym aferałom chodzi tylko i wyłącznie o WASZĄ kasę. Oni myślą, jak Was z tej kasy ZŁUPIĆ. Kwestia ekologii czy ekonomii to tylko przykrywka do ich przekrętu. Zresztą tych wszystkich szwindlarzy należy połapać, skazać i osadzić. A wszystko po to, by wybić im z głowy te pomysły skoku na kasę klientów. I nie dajcie sobie wcisnąć tych pseudoekologicznych toczydeł, które są drogie zarówno w zakupie jak i w utrzymaniu.

odpowiedz

0
0
~tyle 2011-02-07 (07:41) 3 lata 6 miesięcy 26 dni 22 godziny i 57 minut temu

Won z ekoterroryzmem
wpierają ludziom ciemnotę

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~jasio 2011-02-07 (12:20) 3 lata 6 miesięcy 26 dni 18 godzin i 18 minut temu

czy narody Europy dojrzaly juz do rewolucji?
trzeba polapac,osadzic i skazac te bande zlodziei,aferalow i eko-terrorystow

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~Tom 2011-02-07 (08:16) 3 lata 6 miesięcy 26 dni 22 godziny i 22 minuty temu

Won ze smrodem z używanych rupieci
Ekoterroryści mają rację. Zresztą podwyższenie norm to przymus inwestowania koncernów w najnowsze technologie. Gdyby nie normy nadal dziś samochody paliły 10 l /100 km.

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

0
0
~zealot 2011-02-07 (19:16) 3 lata 6 miesięcy 26 dni 11 godzin i 22 minuty temu

głupie pytanie
Może mi ktoś wyjaśnić co oznacza skrót "km" w przepisach dotyczących normy euro 5? Cytat ze strony UE: "carbon monoxide: 500 mg/km;". Jak dla mnie to "km" znaczy kilometr i tu zaczynają się schody bo jak niby to ma być zmierzone, z jaką prędkością i w jakich warunkach atmosferycznych (pod wiatr, z wiatrem, w zimę...)? Nie mogę nic znaleźć na ten temat więc proszę o pomoc.

odpowiedz

0
0
~krzysztof petryna 2011-02-07 (12:24) 3 lata 6 miesięcy 26 dni 18 godzin i 14 minut temu

EKOTERRORYŚCI POWINNI PONOSIĆ KOSZTY WYMIANY
foltrów cząsteczek stałych w dieslach euro V

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

0
0
~yan 2011-02-07 (18:42) 3 lata 6 miesięcy 26 dni 11 godzin i 56 minut temu

Co za glupi artykul ! Jaka tepota !!!
Do autora : zyj prymitywny czlowieku w chlewie !!! Nie widziales co sie wydarzylo tylko w tym roku w Australii i Brazylii ?? CHCESZ ABSOLUTNIE ZEBYSMY SKONCZYLI W PODOBNY SPOSOB JAK MIESZKANCY WYSPY WIELKANOCNEJ KTORZY ZNISZCZYLI WSZYSTKO I POZNIEJ ZJADALI SIE NAWZAJEM ?? O TO CI CHODZI ?? DLACZEGO DZISIAJ JEST 11 RAZY WIECEJ ZACHOROWAN NA RAKA (STATYSTYKI WHO) ?? KUPIE TYLKO TAKI SAMOCHOD KTORY BEDZIE SPELNIAL NORMY ! MAM DZIECI I NIE MAM OCHOTY ZEBY ZYLY W CHLEWIE !!!

odpowiedz

0
0
~mechanik 2011-02-07 (11:34) 3 lata 6 miesięcy 26 dni 19 godzin i 4 minuty temu

Kto za to płaci
Tak wszystko ładnie i pięknie, wyższe normy, czyste powietrze. Tylko że za to wszystko płaci kient. Wiem coś o tym, wyższe normy to więcej elektroniki, więcej możliwości że coś się zepsuje, a spora grupa ludzi nie przejmując się kontrolkami alarmowymi na desce rozdzielczej dalej eksploatuje auto (zwłaszcza po gwarancji) Właśiciele nowych diesli, a w zasadzie drudzy właściciele tez nie mają z czego się cieszyć bo po określonym przebiegu czeka ich dość kosztowna wymiana filtra cząsteczek stałych ..... i tak można długo. Do czego to zmierza?????? pojęcia nie mam. I w końcu spalanie. Stare silniki owszem palily dużo, ale większa część winy leży po stronie użytkownika, stan techniczny pojazdu a przede wszystkim sposób jazdy to są główne czynniki wpływające na ekonomikę jazdy, a pośrednio również na czystość spalin. Są tacy co się ze mną nie zgodzą, ale ja wiem swoje, znam temat od podszewki. Pozdrawiam wszystkich. Władze w Brukseli też.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

0
0
~zybi 2011-02-07 (08:43) 3 lata 6 miesięcy 26 dni 21 godzin i 55 minut temu

Pętla...
Coś mi się wydaje, że konstruktorzy fabryczni gonią w piętkę. Dokonali wielkiego postępu w wydajności silników, który w lwiej części został zjedzony przez wymogi bezpieczeństwa. Wystarczy porównać masę samochodu gotowego do jazdy współczesnego z powiedzmy sprzed 20 lat. Był kiedyś prosty przelicznik: 100 kg masy samochodu więcej to +1 l/100 km w zużyciu paliwa. Każda nowa generacja modelu jest większa, cięższa, a normy coraz bardziej wyśrubowane. Może lepiej wrócić do konstrukcji typu golf I ?

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

0
0
~ELEKTRONIK 2011-02-07 (13:54) 3 lata 6 miesięcy 26 dni 16 godzin i 44 minuty temu

ZBĘDNI EKOTERRORYŚCI
nIECH POJADĄ DO chI I DO sTANÓW OBA TE MOCARSTWA PRODUKUJĄ RAZEM 80% CO2 NA ŚWIECIE. TAM NIE MA NORM!!!

odpowiedz

0
0
~ropociąg 2011-02-07 (08:43) 3 lata 6 miesięcy 26 dni 21 godzin i 55 minut temu

Dlaczego nie ograniczyć zużycia paliwa?PRZECZYTAJ!!
Czemu ekolodzy nie wprowadzą ograniczenia w zużyciu paliwa zamiast śrubować normy jakości spalania, które prowadzą do zanieczyszczenia środowiska przez dodatkową produkcję np. filtrów cząsteczek stałych. Dlaczego nie walczą o produkcję samochodów zużywających mniej paliwa a dopuszczają do produkcji takie smoki jak ten Mercedes który przy pełnej mocy zużywać będzie 20l/100km. Jaki jest sens zatem nowa norma euro6. Dlatego że ci ekoterroryści opłacani są przez wielkie koncerny Texaco, BP itp. żeby bili pianę i odwracali uwagę od istotnych problemów, żeby stwarzali wrażenie, że ktoś myśli o ekologii. Dlaczego zarzucono produkcję samochodów prawdziwie ekologicznych. Przykłady: Samochód EV1 produkcja GM (1996r.) napęd w pełni elektryczny przyspieszenie do 100 w 9 sek zniszczona cała produkcja przez GM po odebraniu od właścicieli po 10 latach. Samochód Hypermini produkcja Nissan (1997) ta sama sytuacja co EV1. Samochód Toyota RAV 4 EV to samo. Koszt pełnego naładowania akumulatora 3$. Ponieważ właściciele nie dopuścili do przejęcia przez Toyotę tych samochodów do zniszczenia w 2005 (ponieważ samochody nie można było kupić a tylko wynająć) to Chevron Texaco wykupił patent akumulator NiMH EV95 za 30 mln $ oraz całą linię montażową, którą następnie zdemontował. Teraz wielkie koncerny mają układ tylko produkować drogie hybrydy (energia el.+paliwo). Gdzie sens - tam gdzie pieniądz.

odpowiedz

0
0
~macem 2011-02-07 (08:37) 3 lata 6 miesięcy 26 dni 22 godziny i 1 minutę temu

TDI
tuningujac stare Vw TDI spalanie wręcz malało, więc tu może być podobnie.

odpowiedz

  • The Settlers The Settlers Jedna z najpopularniejszych gier teraz w twojej przeglądarce

Bądź z nami na bieżąco

  • Kup używane

  • Kup nowe

Kup części

MotoIntegrator

Katalog samochodów - najpopularniejsze modele