Trwa ładowanie...
20-03-2014 16:27

Volkswagen podczas Poznań Motor Show

Volkswagen podczas Poznań Motor ShowŹródło: zdjęcie producenta
dezfizf
dezfizf

Podczas Poznań Motor Show (27-30 marca) Volkswagen zaprezentuje po raz pierwszy w Polsce cztery modele samochodów. Będą to nowe Polo, które odświeżono stylistycznie i wyposażono w nowoczesne systemy wspierające kierowcę, Golf Sportsvan, który jest połączeniem vana i samochodu kompaktowego, a także niezwykle efektywny elektryczny up!, pozwalający 100 km przejechać za 6,55 zł oraz najoszczędniejszy seryjnie produkowany samochód na świecie - XL1.

Poznań Motor Show to największe w Polsce targi motoryzacyjne. W tym roku rozpoczną się w czwartek 27 marca i będą trwały do niedzieli 30 marca. W hali 3a, gdzie stoiska będą miał firmy należące do grupy Volkswagena zgromadzonych zostanie kilkadziesiąt samochodów, w tym 21 modeli należących do Volkswagena.

- Volkswagen przedstawiając nowe modele samochodów często wytycza nowe standardy na rynku i staje się wzorcem dla konkurencji - powiedział Tomasz Tonder, PR Manager marki Volkswagen. - Nie inaczej jest w przypadku nadchodzących premier. W tym roku na polski rynek wprowadzimy aż 11 nowych modeli, podczas Poznań Motor Show zaprezentujemy cztery z nich. Po raz pierwszy w Polsce pokażemy nowe Polo. Na szczególną uwagę zasługuje wersja TDI BlueMotion, która zużywa zaledwie 3,1 l paliwa na 100 km i jest tym samym najoszczędniejszym pięcioosobowym samochodem z silnikiem wysokoprężnym na świecie. Podobnie jest z elektrycznym upem - na przejechanie 100 km tym pięciodrzwiowym samochodem należy wydać zaledwie 6,55 zł. Absolutnym rekordzistą jest XL1, który średnio zużywa 0,9 litra palia w na 100 km. Jest on najoszczędniejszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Volkswagen Polo jest jednym z najpopularniejszych małych samochodów na świecie. Podczas Motor Show w Poznaniu zostanie zaprezentowana jego kolejna generacja, znacznie udoskonalona pod względem technicznym. Ogromny krok na przód zrobiono w dziedzinie silników, cała paleta jednostek napędowych została odnowiona. Silniki są oszczędniejsze nawet o 21 procent. Nowe Polo wyposażono w systemy wspomagające kierowcę i poprawiające bezpieczeństwo jazdy, takie jak: reflektory w technologii LED, regulację sposobu tłumienia amortyzatorów, hamulec multikolizyjny (po kolizji samoczynnie inicjuje hamowanie), system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz aktywny tempomat.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Golf Sportsvan, obok klasycznego Golfa Hatchback i Golfa Varianta, jako trzecia wersja nadwozia uzupełnia gamę Golfa VII. Z atrakcyjnymi proporcjami i ostrymi konturami Sportsvan jest jednym z najbardziej interesujących nowych kompaktowych vanów. Trzyosobową, dzieloną tylną kanapę można składać i przesuwać, do przodu i do tyłu, o 180 mm. W przypadku wykorzystania przestrzeni bagażowej do oparć przednich foteli i po dach, jej maksymalna pojemność wynosi ponad 1500 litrów.

dezfizf
(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

E-up! jest samochodem pięciodrzwiowym i w pełni nadaje się do codziennej eksploatacji w mieście. Zużywa on zaledwie 11,7 kWh energii na 100 km. Przy średniej cenie energii elektrycznej 0,56 zł za kWh, przejechanie 100 km kosztuje tylko 6,55 zł. Moc silnika elektrycznego jest przenoszona na przednie koła przez 1-biegową przekładnię. Zasięg rozwijającego moc 82 KM i prędkość maksymalną 130 km/h e-up! wynosi - w zależności od stylu jazdy i obciążenia - między 120 a 160 kilometrów.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Volkswagen XL1 jest najoszczędniejszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie. Model ten zużywa zaledwie 0,9 litra paliwa na 100 km. Dzięki hybrydowemu układowi XL1 może przejechać 50 km wykorzystując tylko i wyłącznie silnik elektryczny. Wartości, które cechują ten model robią wrażenie: niska waga (795 kg), perfekcyjna aerodynamika (Cd 0,189) oraz nisko umieszczony środek ciężkości (wysokość samochodu 1153 mm). Wszystko to powoduje, że na utrzymywanie stałej prędkości 100 km/h XL1 potrzebuje 8,4 KM. W trybie elektrycznym na przejechanie 1 km samochód zużywa mniej niż 0,1 kWh.

Układ napędowy XL1 składa się z dwucylindrowego silnika TDI o mocy 48 KM, silnika elektrycznego o mocy 27 KM, 7-mio stopniowej przekładni DSG oraz litowo-jonowej baterii. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 160 km/h. Do 100 km/h samochód przyspiesza w 12,7 sekundy.

dezfizf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dezfizf
Więcej tematów