Trwa ładowanie...
03-09-2013 12:42

Porsche Panamera Diesel będzie mieć 300 KM

Porsche Panamera Diesel będzie mieć 300 KMŹródło: zdjęcie producenta
d29p8cw
d29p8cw

Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Porsche zaprezentuje Panamerę Diesel z nowym, 300-konnym silnikiem. Pojazd po raz kolejny został wyposażony w jednostkę V6 o pojemności 3 litrów, a jego moc zwiększono o 50 KM, co porównując z poprzednikiem przyniosło wzrost osiągów o 20 proc. W rezultacie czas przyspieszenia zmniejszył się o 0,8 sek., dzięki czemu nowe Porsche Panamera potrzebuje zaledwie 6,0 sek., żeby rozpędzić się od 0 do 100 km/h.

Prędkość maksymalna czterodrzwiowego Porsche z silnikiem wysokoprężnym wzrosła z 244 km/h do 259 km/h. Po raz pierwszy w historii Porsche zdecydowało się w standardzie zastosować w samochodzie z silnikiem Diesla kontrolowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi z systemem Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+). Do tej pory ta opcja stosowana była tylko w modelach Gran Turismo z silnikiem benzynowym. Zmienione zostały także skrzynia biegów i podwozie. Do tej pory sprzedano ok. 8500 modeli Panamera Diesel, co stanowi 15 proc. ogólnego poziomu sprzedaży modelu Panamera.

Jedyne, co łączy nowy silnik V6 Porsche Panamera Diesel z jego poprzednikiem to wymiary, które pozostały niezmienione. Części silnika, w szczególności te ruchome, jak wał korbowy i tłoki, zostały zaprojektowane na nowo w taki sposób, aby jeszcze bardziej zwiększyć jego moc. Co więcej, po raz pierwszy Porsche zdecydowało się zastosować chłodzoną cieczą turbosprężarkę. Nowa turbosprężarka zapewnia lepszy przepływ powietrza i wyższe ciśnienie doładowania, które wynosi 3 bary (poprzednio 2,5 bara).

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Moc nowego silnika została zwiększona do 300 KM (221 kW), moment obrotowy zwiększono o 100 niutonometrów do 650 Nm, zapewniając jeszcze większą moc przy niższych prędkościach. Aby skutecznie przenieść ją na drogę zastosowno PTV+. System składa się z elektronicznie kontrolowanej blokady mechanizmu różnicowego tylnej osi i dohamowania tylnych kół. Przy niskich i średnich prędkościach PTV Plus znacząco poprawia zwinność i precyzję prowadzenia pojazdu, a przy wysokich prędkościach i wychodzeniu z zakrętów zapewnia większą stabilność jazdy. Dodatkowo Panamera Diesel bez problemu uciągnie przyczepę o wadze do 2600 kg.

d29p8cw

Mocniejszy silnik turbo był okazją do zmiany skrzyni biegów. Aby zmniejszyć zużycie paliwa i zwiększyć komfort podróżowania, zwłaszcza przy wyższych prędkościach, przełożenie dla tylnej osi jest dłuższe co oznacza, że Panamera Diesel przy niższej prędkości obrotowej silnika potrafi osiągnąć odpowiednią prędkość. Zużycie paliwa nowego silnika wynosi zaledwie 6,4 l/100km, co równa się emisji dwutlenku węgla na poziomie 169 CO2/km. Co więcej, pierwsze 4 biegi 8-stopniowej skrzyni Tiptronic S zostały zaprojektowane z krótszym przełożeniem, dzięki czemu Gran Turismo zyskało mocniejsze przyspieszenie. Zmieniono też stabilizatory na przedniej i tylnej osi, które są sztywniejsze, nadając Panamerze Diesel bardziej sportowych właściwości.

Panamera Diesel z nowym silnikiem zastąpi w ofercie Porsche dotychczasową jednostkę o mocy 250 KM. Samochód z nową jednostką trafi do sprzedaży w styczniu 2014 r.

sj, moto.wp.pl

Klocki hamulcowe z montażem w atrakcyjnej cenie. Sprawdź!Klocki hamulcowe z montażem w atrakcyjnej cenie. Sprawdź!

d29p8cw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d29p8cw
Więcej tematów