Trwa ładowanie...
d1l7nml
12-03-2014 09:47

Peugeot 308 SW: pojemne kombi z Francji

d1l7nml
d1l7nml

W Genewie swoją premierą miał Peugeot 308 SW. Francuskie kombi to połączenie znanej z hatchbacka stylistyki z ogromnym bagażnikiem. We wnętrzu znajdziemy i-Cockpit - kompaktowa kierownica, wysoko umieszczony zespół zegarów i wskaźników, duży, 9,7-calowy ekran dotykowy oraz wysoko poprowadzona konsola środkowa tworzą unikalne rozwiązanie.

Podobnie jak w przypadku hatchbacka, projektanci Peugeota postawili na płynne linie, doskonałe proporcje, a zarazem pełną prostoty stylistykę. W nowym Peugeocie 308 SW nie znajdziemy wymyślnych kształtów czy ostentacyjnych i agresywnych elementów. Przód jest podobny do hatchbacka. Tu również znajdziemy obramowany chromem grill i klosze świateł typowe dla marki. 31 diod LED w każdym reflektorze, dostępna w standardzie w wyższych wersjach. Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi (+11 cm w stosunku do hatchbacka) i zwisowi tylnemu (+22 cm w stosunku do hatchbacka), Peugeot 308 SW plasuje się wśród najbardziej przestronnych kombi w segmencie.

Wymiary nowego Peugeota 308 SW (4585 mm długości, 1804 mm szerokości i 1471 mm wysokości) pozwalają temu modelowi spełnić najważniejsze oczekiwania nabywców kombi z tego segmentu, zwłaszcza dotyczące ilości miejsca w środku i pojemności bagażnika. Pojemność bagażnika pod tylną półką wynosi 610 l wg normy VDA (556 l nad podłogą i 54 l pod nią),gdyby jednak zmierzyć dokładnie pojemność bagażnika otrzymamy wartość 660 l. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność rośnie do 1660 l VDA.

Już w momencie swojego debiutu rynkowego nowy Peugeot 308 SW będzie dostępny z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi Euro 6 najnowszej generacji, o zupełnie nowej konstrukcji. Silniki benzynowe rozwijają moc od 130 KM do 155 KM, a ich emisja CO2 zaczyna się od 109 g/km. Jednostki wysokoprężne mają moc od 92 KM do 150 KM przy poziomie emisji CO2 nie przekraczającym 111 g/km. Na uwagę zasługuje zwłaszcza nowa wersja silnika 1.6 BlueHDi 120 KM z manualną 6-stopniową skrzynią biegów, spalająca w cyklu mieszanym jedynie 3,2 l/100km, co daje emisję 85 g CO2/km.

sj, moto.wp.pl

d1l7nml
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1l7nml
Więcej tematów