Trwa ładowanie...

Opel Tigra Twin Top kontra Peugeot 206 CC

Opel Tigra Twin Top kontra Peugeot 206 CC
dxbrjtj
dxbrjtj

Na naszym rynku są dostępne różnego rodzaju samochody, nawet unikatowe, do których zaliczamy Opla Tigrę Twin Top i Peugeota 206 CC. Na kupno modelu francuskiego trzeba złożyć zamówienie i trochę poczekać, podobnie jak na Tigrę, zwłaszcza wtedy, gdy chcemy mieć wymarzoną kompletację.

Zwolennikami i nabywcami takich aut są przede wszystkim młodzi ludzie, którzy chcą się wyróżnić. W obecnej postaci konstrukcyjnej Tigra pojawiła się w ubiegłym roku, natomiast Peugeot 206 CC debiutował w 2001 r.

*Nadwozie *
Oba pojazdy są przedstawicielami rozwiązania nadwozia, które w krótkim czasie można zmienić z coupe w kabriolet lub odwrotnie. Na zamianę nadwozia w przypadku francuskiego samochodu potrzeba 25 sekund, a w Tigrze - tylko 18 sek. Odbywa się to bez najmniejszego wysiłku i jest proste: należy zaciągnąć hamulec postojowy, włączyć zapłon, zwolnić dwie blokady dachu umieszczone przy słupkach przednich i nacisnąć przycisk. Resztę wykonają elektrycznie sterowane hydrauliczne siłowniki.

ZAPRASZAMY DO GALERII OPLA

W Peugeocie i w Oplu dach chowa się w bagażniku i wówczas musimy się liczyć ze znacznym zmniejszeniem objętości przestrzeni bagażowej. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9860/opel-tigra-twintop-1-b.jpeg',500,350) ) |
| --- | W Tigrze przestrzeń bagażowa zmniejsza się z 440 l do 250 l, ale jeszcze pozostaje nam 70 litrowy schowek za fotelami, bo samochód ten jest tylko 2-osobowy. Pod względem liczby miejsc Peugeot 206 CC ma przewagę, gdyż za przednimi fotelami jest ławeczka dla dwojga dzieci lub osoby dorosłej siedzącej poprzecznie.
Oba samochody mają wzmocnienia chroniące jadących w razie przewrócenia się kabrioletu.
Nadwozia obu aut zbudowano z wykorzystaniem płyt podłogowych wcześniej istniejących pojazdów bazowych: Tigrę na płycie Corsy, a 206 CC na płycie hatchbacka 206. Warto dodać, że w wersji coupe oba nadwozia są bardzo szczelne – przydatne na wszystkie pory roku.

dxbrjtj

Silniki

Na polskim rynku oba pojazdy oferowane są z dwoma benzynowymi silnikami do wyboru. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9860/peugeot-206-cc-1-b.jpeg',500,332) ) |
| --- | W przypadku Opla Tigry są to jednostki o pojemności skokowej 1,4 l i mocy 90 KM lub 1,8 l/125 KM. Obie pochodzą z rodziny Ecotec, mają po dwa wałki rozrządu umieszczone w głowicy wykonanej ze stopów lekkich. Wałki sterują 4-zaworami przy każdym z 4 cylindrów.
Nowoczesne są również dwa silniki stosowane do napędu Peugeota 206 CC: 1,6 l/109 KM i 2,0 l/136 KM. Oba mają po dwa wałki rozrządu sterujące 16 zaworami przy 4-cylindrach. Głowice obu silników wykonano ze stopów lekkich, z podobnego materiału w silniku 2-litrowym odlano też blok cylindrów. Silniki 206 CC mają większą pojemność skokową, wyższą moc i rozwijają większy moment obrotowy.

Wrażenia z jazdy

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9860/opel-tigra-twintop-2-b.jpeg',500,332) ) |
| --- | Pomimo wykorzystania podwozia z bazowych modeli Corsa i 206 hatchback w wersjach coupe-kabriolet poczyniono zmiany w zawieszeniu kół. Zmieniono charakterystykę zawieszenia na bardziej twardą i zmniejszono prześwit. Dynamika jest lepsza w Peugeocie, ze względu na lepszy dobór silników. Tigra i 206 CC mają niewielkie wymiary zewnętrzne i dość małą średnicę zawracania: Tigra – 10,6 m, 206 CC – 10,8 m. Oba auta są zwrotne i łatwo nimi manewrować.
Jazda po schowaniu dachu do bagażnika dostarcza wielu przyjemności.

dxbrjtj

ZAPRASZAMY DO GALERII PEUGEOTZAPRASZAMY DO GALERII PEUGEOT

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9860/peugeot-206-cc-2-b.jpeg',500,332) ) |
| --- | Podsumowanie

Tigra wygląda bardziej agresywnie, a jej nadwozie ma ostre linie, natomiast w 206 CC jest więcej łagodnych, zaokrąglonych kształtów. Wnętrza obu pojazdów opracowano w stylu sportowym. Świadczą o tym metalowe pedały, kształt foteli, kolorystyka deski rozdzielczej i tapicerki. O wyborze samochodu może decydować sympatia do marki, wygląd zewnętrzny nadwozia i cena porównywalnego wyposażenia.

Samochód Opel Tigra 1.4 Peugeot 206 CC 1.6
Przestronność wnętrza +
Silnik +
Poziom hałasu (odczuwalnego) Remis
Hamulce Remis
Dynamika +
Zużycie paliwa +
Nowoczesność konstrukcji +
Samochód Opel Tigra 1.4 Peugeot 206 CC 1.6
Rodzaj silnika benzynowy
Liczba cylindrów/zaworów 4/16
Pojemność skokowa (cm3 ) 1364 1587
Moc maksymalna (KM-obr/min) 90-5600 109-5750
Maks. moment obr. (Nm-obr/min) 125-4000 147-4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 12,4 11,2
Prędkość maksymalna (km/h) 180 185
Długość/szerokość/wysokość (cm) 392/169/136 384/167/137
Rozstaw osi (cm) 249 244
Pojemność bagażnika (dm3 ) 440/250 320/150
Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ) 45 50
Zużycie paliwa trasa/miasto (dm3 /100 km) 5,0/8,1 5,7/9,5
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) 2/12
Cena brutto (zł) 68 950 73 200

Wybrane wyposażenie podstawowe

| Samochód | Opel Tigra 1.4 | Peugeot 206 CC 1.6 |
| --- | --- | --- |
| Poduszki powietrzne | 2 | 2 |
| Układ przeciwblokujący hamowanie (ABS)
| s | s |
| Dynamiczna kontrola stateczności (ESP) | o | o |
| Wspomaganie układu kierowniczego | s | s |
| Centralny zamek | s | s |
| Elektrycznie sterowane szyby | s | s |
| Klimatyzacja | o | o |
| Radioodtwarzacz | o | s | s – wyposażenie seryjne
o – wyposażenie opcyjne (za dopłatą)

dxbrjtj

Autor: Zdzisław Podbielski

dxbrjtj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dxbrjtj
Więcej tematów