Trwa ładowanie...
21-01-2014 08:16

Mitsubishi Outlander 2.2 DID AT 4WD: automat w wersji klasycznej

Mitsubishi Outlander 2.2 DID AT 4WD: automat w wersji klasycznejŹródło: Marek Wieliński
d3hw3n6
d3hw3n6

Przestronny SUV z Japonii to ciekawa propozycja. Szczególnie jeśli można go kupić w niewygórowanej cenie. Taki jest właśnie Mitsubishi Outlander, który dostępny jest również w odmianie wysokoprężnej z klasyczną automatyczną skrzynią biegów. Czy jest to połączenie idealne?

SUV-y mimo swoich zewnętrznych wymiarów nie zawsze są przestronne. Mitsubishi jednak stworzyło samochód, który ma być przede wszystkim praktyczny i wielozadaniowy. Mogąca zmieścić nawet 7 osób kabina jest największa jaką otrzymamy w SUV-ie za tę cenę. Dodatkową zaletą nowego Outlandera jest przeniesienie produkcji do Japonii, gdzie powstaje w tej samej fabryce co Lancer. Dzięki temu SUV ma się ustrzec problemów z jakością, które trapiły poprzednią generację.

Pewne uwagi można mieć do wyglądu nowego Outlandera, który zarówno na zewnątrz, jak i w środku jest po prostu nudny. Tworzy to obraz samochodu niemal użytkowego. O jego zaletach praktycznych przemawiają również możliwości terenowe. Dzięki sporemu prześwitowi i napędowi na cztery koła z blokadami mechanizmów różnicowych, Outlander poza asfaltem poradzi sobie lepiej niż konkurenci. Jeśli już się zdecydujemy na japońskiego SUV-a, to pozostaje pytanie – w jakiej wersji?

Mieliśmy okazję testować Outlandera w kilku odmianach, a najnowsza z nich została wyposażona w silnik Diesla o pojemności 2,2 l i mocy 150 KM, który współpracuje z 6-biegowym automatem. W odróżnieniu od bezstopniowej przekładni CVT, która oferowana jest z jednostką benzynową, przy silniku wysokoprężnym zdecydowano się na klasyczną konstrukcję. Wybór ten okazał się strzałem w dziesiątkę.

d3hw3n6

Japońskie marki bardzo polubiły ideę skrzyni bezstopniowej, która w teorii pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. Takie wyniki udaje się uzyskać w testach laboratoryjnych, ale w praktyce kierowcy mocniej wciskają pedał przyspieszenia i mogą zapomnieć o oszczędnościach. Z tego powodu w Mitsubishi dużo lepiej sprawdza się klasyczna przekładnia o 6 biegach. Jej działanie jest sprawne i pozwala na komfortowe poruszanie się w miejskim ruchu.

(fot. Marek Wieliński)
Źródło: (fot. Marek Wieliński)

Czy zadem diesel z 6-biegowym automatem to połączenie idealne? Jeśli zależy nam na automatycznej przekładni, to model z silnikiem wysokoprężnym jest najlepszym rozwiązaniem. Niestety, w Polsce na samochody z silnikami powyżej 2 l akcyza jest dużo wyższa, co dodatkowo podnosi cenę Outlandera z dieslem. Z tego powodu wersja z automatyczną skrzynią biegów kosztuje przynajmniej 131 990 zł. Testowany egzemplarz z drogą nawigacją to już wydatek 152 580 zł. Najbardziej rozsądna opcja, czyli 2-litrowy benzyniak z manualną przekładnią w cenniku rozpoczyna się już od 83 990 zł, ale niestety nie jest dostępna z napędem na cztery koła. Jeśli jednak nie zamierzamy zbyt często zjeżdżać z asfaltu, to podstawowy Mitsubishi Outlander okazuje się przestronnym i praktycznym SUV-em w niezbyt wygórowanej cenie.

sj, moto.wp.pl

d3hw3n6

"Mitsubishi Outlander 2.2 DID AT 4WD" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika "R4, turbodiesel"
Pojemność silnika cm3 "2268"
Moc KM / przy obr./min "150 / 3500"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "360 / 1500-2750"
Skrzynia biegów "6-biegowa, automatyczna"
Prędkość maksymalna km/h "190"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "11,2"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "7,0 / 5,0 / 5,7"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "9,0 / 6,1 / 6,9"
Pojemność bagażnika min./max. / l "591 / 1022"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "4655 / 1800 / 1680"
Cena wersji podstawowej w zł "83 990 (w promocji)"
Cena testowanego modelu w zł "152 580 (w promocji)"
Plusy null
Minusy null
d3hw3n6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3hw3n6
Więcej tematów