Trwa ładowanie...
09-05-2014 10:22

Lexus otwiera luksusowe kafejki

Lexus otwiera luksusowe kafejkiŹródło: Lexus
d4kpzhs
d4kpzhs

Producenci samochodów od lat podążają za upodobaniami różnych grup społecznych, szukając sposobu na możliwie najlepszą promocję już nawet nie samej marki, ale również stojących za nią wartości. W tym celu Lexus otwiera ekskluzywne punkty „Intersect by Lexus”.

Pierwszy „Intersect by Lexus” powstał w tokijskiej dzielnicy Ayoama jesienią ubiegłego roku, jednak w planach są już kolejne w Dubaju i Nowym Jorku. Lexus próbuje dotrzeć do klientów, którym bliskie są wartości określające samą markę. Należy więc zapomnieć o tanich styropianowych kubkach i wnętrzach ze sklejki. Na parterze zabiegani mieszkańcy japońskiej metropolii mogą się napić wysokiej jakości kawy. W głębi lokalu zorganizowano specjalną strefę, pełniącą rolę ekskluzywnego punktu ekspozycyjnego.

W przeciwieństwie do typowego salonu - w kawiarniach Lexusa wystawia się wyłącznie jeden, okresowo zmieniany model. Pierwsze piętro zarezerwowano na butik, oferujący rzeczy wykonane przez marki o podobnej do Lexusa filozofii. Należy się więc spodziewać wysokiej klasy materiałów, rozpoznawalnych metek i … wysokich cen. Wszystko po to, by odwiedzający mogli poczuć czym jest Lexus, bez wsiadania za kierownicę jednego z modeli. Po co się tak trudzić?

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Sprzedaż samochodów luksusowych to trudny i wielowątkowy proces. Nie chodzi już tylko o same osiągi, wykończenie i wyposażenie, ale również o całą otoczkę. Warto też dodać, że na rynku w Chinach, czy Japonii - Lexusa otaczają również inne marki premium, a klienci mogą być o wiele bardziej wybredni, niż np. ci nad Wisłą.

d4kpzhs
(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Od pewnego czasu można przeczytać, że młodzi Japończycy niechętnie patrzą na rodzimą motoryzację - być może ta zwyczajnie się im opatrzyła. W poszukiwaniu "smaczków", zamożni sięgają po samochody europejskie lub amerykańskie. Osiągnięcia Lexusa z lat 90. wcale nie ułatwiają producentowi życia współcześnie - młoda kadra zarządzająca, prawnicy i lekarze nie chcą jeździć takim samym samochodem, jak ich rodzice.

W kontekście przemian społecznych „Intersect by Lexus” przestaje być fanaberią rozpieszczonych marketingowców i brand managerów, a okazuje się być przemyślanym działaniem. O wiele łatwiej zaprosić ludzi z ulicy do wytwornego sklepu, albo na znakomitą kawę, niż do nudnego salonu, gdzie przeszkolony sprzedawca nie odstępuje „potencjalnego klienta” na krok. Dodatkowo, Lexus stara się, aby jego kawiarnie pełniły rolę centrów kulturalnych z bogatą ofertą, uszytą z uwzględnieniem gustów lokalnych społeczności. Czas pokaże na ile eksperyment się uda.

Czy takie kawiarenki zostaną otwarte również w Polsce? Na razie nic na ten temat nie wiemy, choć miasta takie jak Warszawa czy Sopot wydają się być idealną lokalizacją.

Źródło: Mototarget

mw, moto.wp.pl

d4kpzhs
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4kpzhs
Więcej tematów