Trwa ładowanie...
10-10-2005 16:51

Klasa CLS – bardzo nietypowy Mercedes

Klasa CLS – bardzo nietypowy Mercedes
dl82b4o
dl82b4o

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1359/cls-01.jpg',600,482) ) |
| --- | Dealerzy rozpoczęli przyjmowanie zleceń (zaliczek) na model całkiem nowej Klasy CLS – samochód, którym Mercedes-Benz ma nawiązać bezpośrednią rywalizację z BMW... i wygrać. CLS 350 wyposażony w nowy, mocny silnik V6 i siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC kosztuje 304 300 zł, zaś model CLS 500 z silnikiem V8 - 369 100 zł.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1359/cls-02.jpg',600,403) ) |
| --- | Już od dawna BMW udawało się zepchnąć Mercedesa na drugi plan jeśli chodzi o limuzyny o spotrowym zacięciu. Mercedes produkował doskonałe samochody sportowe, ale jego nobliwe sedany były i wciąż są znacznie mniej emocjonujące, niż porównywalne sedany BMW. Stan taki jest o tyle niebezpieczny, że grono miłośników znacznie bardziej zasłużonej dla motoryzacji marki starzeje się, zaś ludzie młodzi wybierają coraz częściej agresywne i dynamiczne auta BMW. Mercedes-Benz postanowił pokazać pazury i zaprojektował bardzo dynamiczną, bardzo efektowna limuzynę, którą ze względu na kształt nadwozia określił jako syntezę coupé i limuzyny.

dl82b4o

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1359/cls-03.jpg',600,482) ) |
| --- | Mercedesy nowej klasy CLS mają po pierwsze: wyglądać pięknie, po drugie: jeździć szybko, po trzecie: być super komfortowe. Co do urody, to rzecz jest oczywiście dyskusyjna, ale zapewne przyznać trzeba, że CLS wygląda nie tylko imponująco, ale wręcz brawurowo, efektownie, ekstrawagancko. ...Bez porównania, do nudnawych zazwyczaj limuzyn Mercedes-Benz. Co do szybkiej jazdy, to z pewnością będzie ona możliwa nawet słabszą wersją silnikową - CLS 350 wyposażoną w silnik V6 o mocy 200 kW/272 KM rozwijającym maksymalny moment obrotowy równy 350 niutonometrów już od 2400 obrotów na minutę. Silniejszy 5,0-litrowy silnik V8, zapewnia CLS 500 moc 225 kW/306 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 460 niutonometrów. Oba silniki współpracują z unikatową, bo pierwszą w autach osobowych siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów G7-TRONIC.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1359/cls-04.jpg',600,400) ) |
| --- | Komfort podróżowania klasą CLS wynikać ma – przede wszystkim - z zastosowania seryjnie montowanego zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC DC. Zawieszenie adaptacyjne umożliwiać ma też dostosowanie auta do potrzeb szybkiej i dynamicznej jazdy – jeśli oczywiście zdobędzie się na nią których z nobliwych i ostrożnych zazwyczaj nabywców limuzyn Mercedesa. Będą oni mieli do dyspozycji czterostrefową klimatyzację i „dynamiczne, wielokonturowe siedzenia” – cokolwiek by to miało znaczyć. Auto będzie wyposażone w bi-ksenonowe reflektory z aktywnym układem oświetlenia w postaci świateł skrętnych, oraz system zawiadywania komputerem komendami głosowymi (widocznie bogaczy bardziej bawi wydawanie poleceń, niż bezduszne naciskanie guziczków). Jeśliby Mercedes-Benz CLS wydał się komuś zbyt skromny, to producent zapowiada już, że w przyszłym roku pojawi się na rynku CLS 55 AMG.

dl82b4o
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dl82b4o
Więcej tematów