Gdzie serwisować duże auto... małym kosztem?

2012.03.08 10:31 Auto Świat 137
Gdzie serwisować duże auto... małym kosztem?
a a a
fot. Auto Świat/autoswiat.pl

Kilkuletnie auta klasy średniej cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Na przykładzie Renault Laguny II, Toyoty Avensis II i Volkswagena Passata B5 sprawdzamy, jaki warsztat okaże się najbardziej przyjazny dla naszego portfela. Pod lupę wzięliśmy auta z tego samego rocznika - 2004 - i wyposażone w jednostki wysokoprężne o zbliżonej mocy: 116-130 KM.

Niniejsze zestawienie może zainteresować nie tylko właścicieli tych samochodów, lecz także osoby rozważające zakup któregoś z nich. Na cenę wyszczególnionych w tabelach usług składają się robocizna oraz materiały. Aby wyniki naszego porównania były jak najbardziej reprezentatywne, w większości przypadków do wyceny wykorzystaliśmy tzw. markowe zamienniki ze średniej półki cenowej – takie, jakie w swej ofercie ma większość stacji szybkiej obsługi oraz warsztaty niezależne (a także, jako opcję, niektóre ASO).

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
W przypadku sieci Feu Vert można też skorzystać z tzw. budżetowych (czytaj: najtańszych) zamienników – ceny okazują się od ok. 30 zł (za wymianę łącznika stabilizatora) do nawet 900 zł niższe (za komplet wahaczy przednich do Volkswagena Passata) niż w przypadku zamienników z wyższej półki.

Pamiętajmy także o tym, że większość serwisów daje swym klientom możliwość wyboru: podzespoły można kupić samemu, ale wtedy warsztat nie udzieli nam gwarancji na części. Jeśli zdecydujemy się na takie posunięcie (uwaga – kompletowanie wszystkich potrzebnych materiałów bywa czasochłonne), powinniśmy zajrzeć na fora internetowe poświęcone konkretnemu modelowi. Tym sposobem dzięki doświadczeniu innych użytkowników będziemy w stanie znaleźć producentów cieszących się największą renomą.

Polecamy na AutoŚwiat.pl: Jak sprawdzić wiek samochodu? Nie daj się oszukać! Dokumenty to nie wszystko

Polub moto.wp.pl na Facebooku

oceń
tak 16 41.03%
nie 23 58.97%

Przeczytaj na forum: Club46 Bridgestone Konkurs!


Opinie (137)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

0
1
~gago34 2013-04-12 (22:29) 1 rok 3 miesiące 12 dni 12 godzin i 27 minut temu

Pewnie, że w ASO. Mam Mazdę 6 i wolę wydać więcej, ale mieć pewność, ze będzie zrobione dobrze niż zaoszczędzić kilka stówek i żałować... W Warszawie to tylko oni: naprawy-nadwozi.pl

odpowiedz

2
3
~justice 2012-03-09 (08:23) 2 lata 4 miesiące 16 dni 2 godziny i 33 minuty temu

ceny cenami, a co z kompetencją pracowników? już kilka razy naprawiałem samochód taniej, i ostatecznie i tak trafiał do ASO.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

3
8
dag21 2012-03-11 (16:35) 2 lata 4 miesiące 13 dni 18 godzin i 21 minut temu

Mam obecnie 14 samochód, 6 nowy, kupiony w salonie. Poprzednie serwisowałem gdzie się dało - takie były czasy - i u "Pana Janka" w garażu i w prywatnym warsztacie u inż XYZ i u jakiegoś znajomka znajomych, który świetnie znał się na t e j marce - i wspominam to jak najgorzej, i Bogu dzięki, że dziś jadę do ASO, wcale nie płacę dużo - 600 - 1000 zł co 20000 km/rocznie za przegląd z wymianą oleju i nic od przeglądu do przeglądu mnie nie obchodzi, leję paliwo i jeżdżę. Po 4-5 latach/120000-140000 km sprzedaję auto i biorę następne, niekoniecznie tej samej marki, w połowie na kredyt, dobrze wyposażone, tanie - promocja, wyprzedaż rocznika i od 1995 mam spokój z awariami i z usuwaniem usterek. Przez 17 lat nie wymieniałem sprzęgła, nic w silniku, zawieszeniu. Raz sprężarkę klimy - gwarancja, także na gwarancji katalizator - opel, cewkę zapłonu i kable wys. napięcia w citroenie, raz alternator w oplu - coś 350 zł - resztę dopłacił opel, Wymieniałem w ASO, wcale nie drogo = jakieś klocki hamulcowe parę razy, tarcze, świece, kable, 2 razy ja musiałem wymienić rozrząd - w astrze ok 1000 zł (w ASO w 2008) i w espero - nie pamiętam kosztów. opony zimowe itp. Przez ten czas - od 1995 zrobiłem coś około 400000 - 430000km po Polsce i po europie i nie miałem ani jednego postoju, awarii. Uważam, że w ASO znają się najlepiej na danej marce - bo ją głównie naprawiają - a pomysł bym sam się brudził i coś robił przy aucie, uważam za niepoważny - jestem humanistą i na tym się znam, a nie mechanikiem. Po to jest warsztat, myjnia, żeby każdy robił swoje.

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

0
1
~nick 2012-03-11 (19:10) 2 lata 4 miesiące 13 dni 15 godzin i 46 minut temu

Najlepiej w stodole trochę mniej ale tylko trochę niż ASO ale bez Vat-u :)

odpowiedz

23
3
~artek 2012-03-11 (09:28) 2 lata 4 miesiące 14 dni 1 godzinę i 28 minut temu

W ASO jak cos robia to tylko patrza na zegarek ile czasu ma jeszcze robic,strasznie naciagaja na czasie,co zwykły mechanik zrobi w pół godz.,to "mechanik" w aso robi 1,5 h,a roboczogodzina ponad 200 zł,wiec jesli nie zedrą za naprawę,to chociaż na czasie nadrobią!!!Jeszcze te ich głupie zasady że po naprawie mistrz musi sprawdzic czy wszystko gra,pewnego razu naprawa trwała 45 min,a samo czekanie na mistrza ponad godzine,bo akurat miał przerwe,przeciez sprawdzic to ja se sam moge!!!

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

8
10
~AUTO FACHMAN 2012-03-11 (12:10) 2 lata 4 miesiące 13 dni 22 godziny i 46 minut temu

TANIO TO PSY JEDZĄ . NAPRAWA MUSI BYĆ WYKONANA WŁAŚCIWIE I NA CZĘŚCIACH ODPOWIEDNIEJ JAKOŚCI I O TYM MOŻE DECYDOWAĆ TYLKO MECHANIK BO TO ON JAKBY CO ODPOWIADA PRZED PROKURATOREM I UDZIELA GWARANCJI, A NIE JAKIŚ KRAWIEC CZY BANKIER . OCZYWIŚCIE PO PISEMNEJ APROBACIE WSTĘPNYCH KOSZTÓW PRZEZ WŁAŚCICIELA I EWENTUALNEJ WPŁACIE ZALICZKI . A JAK NA NAPRAWĘ NIE STAĆ TO AUTO NA ZŁOM OCZYWIŚCIE PO WCZEŚNIEJSZYM UREGULOWANIU FAKTURY ZA DIAGNOZĘ I WYCENĘ

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

19
5
~gość 2012-03-11 (11:55) 2 lata 4 miesiące 13 dni 23 godziny i 1 minutę temu

ostatnio za wymianę tarczy sprzęgłowej w A6 z 2000 roku mechanik zaproponował 1700 bo ponoć quattro, więc sam wyjąłem skrzynię, zapłaciłem 80 zł za nabicie okładzin i 50 za obejmy do wydechu... skrzynie zamontowałem i ... chodzi, zapłaciłem 130 zł a robiłem od 8:00 do 17:00 - bez jaj miesięczna pensa za dzień roboty.. przesada

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

6
27
~tm 2012-03-09 (08:31) 2 lata 4 miesiące 16 dni 2 godziny i 25 minut temu

powiem tak mam vw touran i naprawy w serwisie nie som takie drogie a czasami nawet tnsze masz pewnosc gwarancji 2 lata inne podejscie do klijenta a te tak zwane zamienniki sa wwiekszosci duzo gorsze wiem bo sam pracuje w sklepie motoryzacyjnym wiec jak ktos ma mlody samochod warto o niego dbac i zakladac orginały a niekiedy orginał jest tanszy jest od zamienika oczywiscie zalezy od marki samochodu som oczywiscie warsztaty ktore tez som solidne ale dzis sie to zbiega do jednego klijen dusigrosz jezdzi ile kosztuje wymiana klocków objejdzie pól miasta kupi najtansze póżniej szuka taniego mecha nika lub sam proboóje zmienic a efekt jest pozniej mierny oczywiscie nie wszyscy . Wezmy ile kierowców jezdzi na letnich oponach w zime a ile na nowych kupujom ten złom z zagranicy i narazajom siebie i innych zamiast kupic nowe oponki. Tak to jest ale zanim ta mentalnosc sie zmieni to upłynie duzo czasu pozdrawiam wszystkich ..

odpowiedz

pokaż 9 ukrytych odpowiedzi

17
2
~matt 2012-03-11 (11:35) 2 lata 4 miesiące 13 dni 23 godziny i 21 minut temu

PO PIERWSZE NAJTANIEJ W ZWYKŁYM ZAKŁADZIE A NIE W JAKIMS ASO GDZIE NAJCZESCIEJ NIEROBY I NIEUKI PRACUJA BEZ KSIAZKI SERWISOWEJ NIE WIEDZA GDZIE JAKA CZESC DAC I JAKIEGO KLUCZA UZYC WIEM BO SAM MAM ZAKŁAD LAKIERNICTWO I BLACHARSTWO NIE RAZ POPRAWIAŁEM SAMOCHODY PO ASO

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

0
2
~mechanik 2012-03-11 (18:51) 2 lata 4 miesiące 13 dni 16 godzin i 5 minut temu

Polak ma takie wymogi co do naprawy: szybko, dobrze, tanio i jezeli to mozliwe to niche mechanik jeszcze doplaci do jego autka! Zenada i wstyd sami nic kompletnie sie nie znaja a oczerniaja ludzi ktorzy zrobia im te auto i wtedy przeprosiny...

odpowiedz

0
0
~mbm 2012-03-11 (18:51) 2 lata 4 miesiące 13 dni 16 godzin i 5 minut temu

A ja mam 2 samochody 5 letnie i naprawiam je sam w garażu, pracowałem w serwisie i wiem co tam się robi.

odpowiedz

7
0
~Jan 2012-03-11 (17:38) 2 lata 4 miesiące 13 dni 17 godzin i 18 minut temu

Najtaniej to jest zawsze w swoim garażu, nawet jeżeli muszę dowieźć mechanika, fachowca to nic innego nie przebije tego miejsca. Serwisy , " warsztaty samochodowe " to wylęgarnia niemot mechanicznych , złodziei, bezgranicznych oszukańców i naciągaczy. Po każdym warsztacie auto jest bardziej uszkodzone o 20%. Pozdrawiam garażowiczów.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

5
23
~Student 2012-03-11 (14:02) 2 lata 4 miesiące 13 dni 20 godzin i 54 minuty temu

Co oni za samochody kupują. Ja na uczelnię podjeżdżam Ferrari a na wakacje z dziewczynami jeżdżę Rolls Royce-m.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

9
1
~Lars 2012-03-11 (16:44) 2 lata 4 miesiące 13 dni 18 godzin i 12 minut temu

Oto Polska wlasnie: buraki kupują 4-5 letnie igły z Zachodu , a pozniej nie stac ich na serwisowanie, ale dziwi mnie to,ze Niemiec kupi np Hyundaya byle nowy byla, a Polak moze jezdzic kapciem byle mial znaczek Audi, BMW lub VW

odpowiedz

4
2
~mikołaj 2012-03-11 (13:07) 2 lata 4 miesiące 13 dni 21 godzin i 49 minut temu

W moim warsztacie w Skarżysku.Wymiana klocków 50 zł,wymiana tarczy i klocków 80 zł,wymiana łącznika stabilizatora 20 zł,wymiana wahacza 60 zł,wymiana poduszki silnika od 20 zł,wymiana amortyzatorów 40 zł sztuka,ceny śmieszne niskie a ludzi nie stać na naprawę i robią po komórkach.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

3
5
~glan 2012-03-11 (13:33) 2 lata 4 miesiące 13 dni 21 godzin i 23 minuty temu

Czy oplaca sie naprawiac 5 letnia skode superb z ponad 120 tys. przebiegiem? Slyszalem, ze silniki sa bardzo slabe i przy takim przebiegu nadaja sie na zlom.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

2
0
~albatros 2012-03-11 (14:45) 2 lata 4 miesiące 13 dni 20 godzin i 11 minut temu

Astra 1,4i 8V sam naprawiam wszystko, prosty, niezawodny, łatwy w naprawach i ekonomiczny samochód. Wystarczy zadbać o zabezpieczenie antykorozyjne i można długo i bezproblemowo jeździć. Chyba, że ktoś szuka wysokiego komfortu lub prestiżu - no to musi płacić.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

1
0
~Obeserwator 2012-03-11 (14:37) 2 lata 4 miesiące 13 dni 20 godzin i 19 minut temu

Gdy czytam wasze komentarze to aż mi serce sciska.

odpowiedz

1
1
~Jarek 2012-03-11 (14:31) 2 lata 4 miesiące 13 dni 20 godzin i 25 minut temu

A kolega kupił nową skodę, jakiś kabelek za 150 zł i włączył sobie dodatkowe opcje wyceniane na 2000 u dilera. (obracane ksenony podświetlenia i co tylko się dało)

odpowiedz

39
5
~gaduła 2012-03-09 (07:57) 2 lata 4 miesiące 16 dni 2 godziny i 59 minut temu

A ja wam powiem dzisiaj nie ma już mechaników tylko pospolici wymieniacze podzespołów a to potrafi zrobić każdy komu się tylko chce.Podam wam przykład na swoim przypadku, skrótowo silnik disela klasyczny objaw łapania lewego powietrza,byłem przynajmniej u 6 mechaników i każdy z nich orzekał pompa wtryskowa do wymiany, nie dałem temu wiary i pewnego razu młody chłopaczek po szkółce mechanicznej podpowiedział mi co jest przyczyną i co okazało się że wystarczyło zlikwidować szybkozłączkę prz y pompie i problem się rozwiązał bez kosztów,a na tej pompie jeżdżę już 7 rok i co panowie mechanicy, umyli byście pompę zlikwidowali szybkozłączkę a frajer by zapłacił z wymianę pompyprz której nic nie trzeba było robić. Co zaś do ASO to powiem tak kolega 2 razy diagnozował Citroena ksara pikasso w ASO w 2 miastach i na każdej diagnozie wychodziło co innego,na 1 uszkodzenie pompy paliwa w zbiorniku a na 2 uszkodzenie pompy wtryskowej, gość się wkurzył sprzedał a ten co kupił pojechał do tzw. dziadka który usunął imobilajzer i autko śmiga bezawaryjnie tyle wartają ASO kto nie wie gdzie utopić pieniądze to polecam ASO. a dodam jeszcze ,co warta jest diagnostyka oststnio korzystałem z takiej usługi i stwierdzono że wszystko jest w porządku nawetw sytacji kiedy brak było sterowników do poduszek elektrycznych a co wy nato?

odpowiedz

pokaż 8 ukrytych odpowiedzi

Bądź z nami na bieżąco

  • Kup używane

  • Kup nowe

Kup części

MotoIntegrator

Sonda

Jaka powinna być tolerancja dla przekraczania prędkości?





glosuj

Katalog samochodów - najpopularniejsze modele