Trwa ładowanie...
04-09-2013 16:46

Audi Sport Quattro Concept: hybryda o mocy 700 KM

Audi Sport Quattro Concept: hybryda o mocy 700 KMŹródło: zdjęcie producenta
d4bo3gk
d4bo3gk

Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Audi zaprezentuje model Sport Quattro Concept nawiązujący do słynnego auta z lat 80. Nowe Quattro to sportowa hybryda o imponującej mocy 700 KM, co czyni ten samochód dużo szybszym niż oryginalny model, który w najmocniejszej wersji miał 220 KM.

Stylistycznie nowe Audi Sport Quattro nawiązuje do poprzednika, a zarazem jest nowoczesne. Agresywna i muskularna sylwetka podkreśla wyjątkowe osiągi samochodu. Jego karoserię zawieszono na 21-calowych kołacj. Zwisy są krótkie, proporcje wyważone, aczkolwiek sportowe. Przy rozstawie osi 2784 mm, długość pojazdu wynosi 4602 mm. 1964 mm czyni ów dwudrzwiowy model bardzo szerokim, a 1386 mm od ziemi do czubka dachu - niezwykle niskim.

Audi Sport Quattro Concept powstał na potrzeby sportów motorowych. Każde z rozwiązań stylistycznych ma jakiś cel, każde podporządkowano określonej funkcji technicznej. Niektóre z nich są hołdem dla modeli Quattro z wczesnych lat osiemdziesiątych. Dla przykładu: kanciaste, płaskie słupki C, albo prostokątne podwójne reflektory, w których zastosowano jednak nowoczesne rozwiązanie - światła typu Matrix LED, które jeszcze w tym roku pojawią się w odmłodzonym Audi A8. Inne stylistyczne nawiązanie do poprzednika, to tzw. „blistery” nad błotnikami. Styliści Audi na nowo zinterpretowali przebieg tych linii i wyraźnie je uwypuklili. Podobnie jak w przypadku starego Quattro, nowy model nie rezygnuje z walorów praktycznych i oferuje bagażnik o pojemności 300 l.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Wnętrze koncentruje się na kierowcy. Kierownica, elektroniczna tablica rozdzielcza i wyświetlacz head up umieszczono w jego bezpośrednim polu widzenia. Linia biegnąca poniżej przedniej szyby otacza zarówno miejsce kierowcy, jak i pasażera oraz integruje w sobie wiele funkcji ergonomicznych, takich jak np. wewnętrzne klamki drzwi. Prowadzący pojazd może wybrać np. tryb pracy Race z centralnie umiejscowionym prędkościomierzem, informacjami dotyczącymi trakcji i obsługą stopera.

d4bo3gk

Dzięki napędowi hybrydowemu, Audi Sport Quattro Concept to coupé o wyjątkowej dynamice. Jego pełna moc to 700 KM, a moment obrotowy - 800 Nm. Za pomocą zmodyfikowanej ośmiostopniowej przekładni automatycznej tiptronic, moc jest przekazywana do układu napędowego quattro, którego sportowy mechanizm różnicowy zamontowano przy tylnej osi. Samochód demonstracyjny wg odpowiedniej normy średnio zadowala się 2,5 litrami paliwa na 100 km i emituje zaledwie 59 g CO2 na kilometr.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Silnik spalinowy to czterolitrowa jednostka V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Generuje ona moc 560 KM i moment obrotowy 700 Nm. System zarządzania cylindrami „cylinder on demand”, który przy obciążeniach częściowych odłącza cztery cylindry, a także system Start-Stop sprawiają, że ten ośmiocylindrowy silnik o głębokim brzmieniu pozwoli również na oszczędną jazdę. W trybie EV pracuje wyłącznie silnik elektryczny. Maksymalna moc jednostki 150 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm sprawiają, że jazda w trybie elektrycznym jest możliwa zarówno w mieście, jak i poza terenem zabudowanym.

d4bo3gk

Kiedy silnik benzynowy V8 i silnik elektryczny pracują razem, ze startu zatrzymanego do 100 km/h Audi Sport quattro concept przyspiesza w 3,7 sekundy. Tak samo jak silne samochody sportowe Audi. Jego maksymalna prędkość wynosi 305 km/h. Duża w tym zasługa lekkiej konstrukcji. Drzwi i błotniki wykonano z aluminium, a dach, maskę silnika i pokrywę bagażnika z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Dzięki temu ciężar własny pojazdu wraz z zestawem akumulatorów wynosi jedynie 1850 kg.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Audi zadbało też o odpowiednie właściwości jezdne. Na przedniej osi znajdziemy aż pięć wahaczy na jedno koło. Oś tylną skonstruowano zgodnie z koncepcją wahaczy trapezowych, dostosowujących się do toru jazdy. Dynamiczny układ kierowniczy ma zmienne przełożenie, dostosowujące siłę wspomagania do prędkości w danym momencie. Charakterystyczne szczęki hamulcowe obejmują duże ceramiczne tarcze wzmocnione włóknem węglowym. Opony mają rozmiar 285/30 R 21.

sj, moto.wp.pl

d4bo3gk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4bo3gk
Więcej tematów