Wymiana rozrządu - ile to kosztuje?

2013.09.03 11:47 wp.pl 456
Wymiana rozrządu - ile to kosztuje?
a a a
fot. Thinkstock

Kryzys ekonomiczny sprawia, że europejski rynek używanych samochodów ma się bardzo dobrze. Jak wiadomo, jeśli chodzi o wybór konkretnego modelu, nie tylko cena zakupu powinna liczyć się dla potencjalnego nabywcy. Wagę trzeba też przykładać do późniejszych kosztów utrzymania i chodzi tu nie tylko o przewidywane nakłady na paliwo, ale też ceny najpowszechniejszych wymian eksploatacyjnych. Jednym z pierwszych wydatków, jakie ponieść musi nabywca pojazdu z rynku wtórnego, jest wymiana paska lub łańcucha rozrządu. W przypadku niektórych modeli cena części i usługi może zwalić z nóg.

Koncern Volkswagena - 2.5 TDI
Przegląd kosztowych wymian napędu rozrządu warto rozpocząć od osławionego negatywną opinią każdego mechanika, silnika koncernu VAG - 2.5 V6 TDI, występującemu chociażby w Audi A6. Wysokoprężna jednostka niemal w każdym egzemplarzu sprawia mnóstwo drogich do usunięcia kłopotów, które na dobrą sprawę stały się jej znakiem rozpoznawczym. W zamysłach twórców sześciocylindrowy widlasty diesel miał stać się prestiżowym ropniakiem koncernu, z należytymi parametrami. Nawet tego nie udało się zrealizować, bowiem 2.5 TDI ani nie legitymował się przesadną dynamiką, ani nie mógł pochwalić się nawet umiarkowanym zużyciem oleju napędowego. Na domiar złego w gąszczu niebotycznie drogich awarii, znajdziemy prozaiczną wymianę rozrządu. Z uwagi na ustawienie cylindrów w układzie "V" spora jest długość paska, napędzającego także pompę wody i wspomagania; do jego wymiany potrzeba nie lada wiedzy i umiejętności. Dodatkowo poza ceną części na poziomie 1000-1400 złotych niemal drugie tyle pochłonie sama usługa.
Oto dlaczego samochody z tą jednostką można kupić w bardzo atrakcyjnej cenie.

(fot. zdjęcie producenta)
Koncern Volkswagena - 3.0 TDI
Wydawać by się mogło, że specjaliści z Volkswagena, nauczeni konstrukcyjną i eksploatacyjną porażką jednostki 2.5 V6 TDI, wyciągną odpowiednie wnioski i stworzą silnik doskonalszy, pozbawiony tak rażących wad. W istocie, obecna w ofercie od kilku lat wysokoprężna 3.0 V6 TDI nie szokuje właścicieli taką mnogością awarii co poprzednik, jednak nadal pozostaje kwestia rozrządu. Po wcześniejszej przygodzie z długim paskiem, inżynierowie postawili tym razem na łańcuch. W teorii niewymienny element, mający zapewnić użytkownikowi święty spokój w tym temacie, również sprawia kłopoty. Fora internetowe pełne są wpisów rozżalonych właścicieli, którym przyszło zapłacić ponad 16 tysięcy złotych za naprawę silnika.

Sprawcą ruiny domowego budżetu był właśnie łańcuch, a raczej efekt jego przeskoczenia na kołach zębatych. Dzieje się tak po jego rozciągnięciu, które jest sprawą bardzo indywidualną dla każdej jednostki. Dlatego też skrupulatna kontrola łańcucha przy okazji przeglądów jest na wagę złota. Problematyczna jest także wymiana samego łańcucha wespół z napinaczami. Poza wydatkiem przekraczającym 1000 złotych na części, przyjdzie nam jeszcze opłacić mechanika, który niejednokrotnie - wedle zaleceń VAG - wyjmie silnik z auta. Za usługę z pewnością policzy sobie słono.

Chcesz otrzymać wycenę wybranej usługi w warsztacie? Kliknij!

Polub moto.wp.pl na Facebooku

oceń
tak 67 44.97%
nie 82 55.03%

Przeczytaj na forum: Jazda na światłach dziennych


Opinie (456)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

0
0
~polak 2014-07-31 (07:42) 3 godziny i 43 minuty temu

niemcy maja fajnie wszystkie auta na raty

odpowiedz

208
98
~egon 2013-09-03 (17:41) 10 miesięcy 27 dni 17 godzin i 44 minuty temu

Żałośnie śmieszni są ci biedacy szpanujący w 15 letnik złomach marki Audi czy VW ciągnący za sobą kłęby dymu z zarżniętych Diesli , udający bogaczy . Wolałbym nową Dacie Sandero niż walić głupa . Sam kupuje nowe Ople Astry i jestem zadowolony . Za znaczek którego utrzymanie kosztuje krocie nie mam zamiaru przepłacać . Ahoy naiwniacy z zardzewiałych limuzyn na które was nie stać a udajecie że tak .

odpowiedz

pokaż 30 ukrytych odpowiedzi

2
1
~Beata 2014-06-17 (18:30) 1 miesiąc 13 dni 16 godzin i 55 minut temu

A do malucha rozrząd kosztuje 30 zł. Do tico czy czinkłeczento jakies 60. I samemu sie robi. A nie do mechanika. Ale jak ktos jest lewusem i nie potrafi nawet pupsztala po kupci podetrzec to wszystko do mechanika. I dobrze. Targać papier z wielkich panów w jeszcze wiekszych brykach sluzacych do zakrycia najmniejszych ptaszków w kosmosie. Sprytna kobieta potrafi to zrobic, zwykly facet tez. Ale upośledzone biurowe zfeminizowane chłopczyki na bank nie. A mechanicy sikają po nogach z takich pajaców.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

1
0
~Lubeg 2014-06-02 (18:58) 1 miesiąc 28 dni 16 godzin i 27 minut temu

Ford Escort 1.6 16v zetec. Wymiana 300zł ,części 290 + pompa wody 150 zł Nie jest chyba źle ?!

odpowiedz

3
2
~oko 2014-05-01 (15:30) 2 miesiące 29 dni 19 godzin i 55 minut temu

bmw to tylko sloiki jezdza

odpowiedz

0
0
michaldrobisz2 2014-05-01 (11:17) 2 miesiące 30 dni i 8 minut temu

Ja mam siedem lat A 6 z silnikiem 2,5 i chwalę go sobie.

odpowiedz

25
8
~ZNAFCA TEMATU 2013-09-07 (19:39) 10 miesięcy 23 dni 15 godzin i 46 minut temu

A od kiedy to w BMW 3.0d wymienia się rozrząd, co to w ogóle za bzdury!!!!!!!!!!!!!!!

odpowiedz

pokaż 6 ukrytych odpowiedzi

4
1
~BMW 2013-12-15 (18:10) 7 miesięcy 15 dni 17 godzin i 15 minut temu

Bmw jest na lancuchu i wymienia sie go tylko wtedy kiedy slychac go... Niewczesniej niz po pol miliona km, czesto o wiele pozniej...

odpowiedz

2
0
~aga 2013-09-18 (13:41) 10 miesięcy 12 dni 21 godzin i 44 minuty temu

a kto mi powie ile moze kosztować rozrząd do astry II w kombiku 2.0 dieasel ? z tego co wiem to jest łańcuch ,więc wymiana paska odpada ,ale z jakimi częściami do ewentualnej wymiany muszę sie liczyć?

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

15
2
~ktos2 2013-09-07 (22:07) 10 miesięcy 23 dni 13 godzin i 18 minut temu

Dziś znajomy mechanik wymienił w moim wozidle pasek rozrządu i przy okazji też wałek. Koszt z części + robocizna: 320 zł. Samochód: Fiat Tempra 1.6 gaźnik '94.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

27
0
~jfhfh 2013-09-07 (22:13) 10 miesięcy 23 dni 13 godzin i 12 minut temu

A co z 1.4 TSI? Przecież to szmelc jednorazowy

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

3
0
~halny 2013-09-18 (18:32) 10 miesięcy 12 dni 16 godzin i 53 minuty temu

Jest ktoś kto wymieniał rozrząd w bmw ?

odpowiedz

18
3
~arturo 2013-09-08 (03:10) 10 miesięcy 23 dni 8 godzin i 15 minut temu

legenda głosi,ze kiedys ktos wymienił rozrzad w bmw

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

2
0
~JA 2013-09-18 (11:35) 10 miesięcy 12 dni 23 godziny i 50 minut temu

NIE MA TO JAK STARE POCZCIWE VOLVO

odpowiedz

4
0
~ATM 2013-09-18 (11:13) 10 miesięcy 13 dni i 12 minut temu

Świetne rady.Zapomniano poradzić aby kierowca siedział plecami do bagażnika na fotelu przed którym jest duże kółko

odpowiedz

17
1
~sireno 2013-09-10 (21:38) 10 miesięcy 20 dni 13 godzin i 47 minut temu

Syreny biły te auta na głowę -tam nikt nigdy nie wymieniał rozrządu !

odpowiedz

62
4
~skodziarz 2013-09-07 (22:03) 10 miesięcy 23 dni 13 godzin i 22 minuty temu

Sprzedam oryginalną czapkę z nutrii z logiem Skody. Wujek miał Skodę Fabię ale sprzedał i mu czapa została

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

23
2
~J.J. 2013-09-08 (20:45) 10 miesięcy 22 dni 14 godzin i 40 minut temu

Mam Fiata Uno irozrząd sobie wymieniłem sam :D kosztowało mnie to 100 złotych :P jeżdżę nim od 10 lat i autko zajebiste :P Męczcie się dalej waszymi Audi i wieśwagenami, ja jadę do Chorwacji moim Fiatem :D

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

13
43
~adam 2013-09-07 (20:12) 10 miesięcy 23 dni 15 godzin i 13 minut temu

PROSTE - MASZ KASE MASZ NIEMIECKIE PREMIUM .NIE MASZ KASY - KUPUJESZ TOYOTE CZY LEXUSA NAMIASTKE PREMIUM .MAM KASE(BEZ PRZESADY ALE NA AUDI MNIE STAC ) I SMIEJE SIE Z TAKICH TEKSTOW .

odpowiedz

pokaż 14 ukrytych odpowiedzi

52
5
~Lov 2013-09-07 (19:40) 10 miesięcy 23 dni 15 godzin i 45 minut temu

Każdy zachwala jednostki tdi bo na nich się robi pieniądze, a po za tym jest to licencja kupiona od Fiata, bo tego szkopom nie udało się ukraść i comonraill musieli zapożyczyć, a dokładnie od AlfyRomeo

odpowiedz

pokaż 9 ukrytych odpowiedzi

Bądź z nami na bieżąco

Nowy egzamin na prawo jazdy

Taryfikatory

Katalog samochodów - najpopularniejsze modele