Odpowiedzialność za wady fabryczne samochodu

2011.01.26 00:00 wp.pl 87
Odpowiedzialność za wady fabryczne samochodu
a a a

Kupując nowy samochód chcemy nie tylko mieć najnowszy model, ale przede wszystkim chcemy uniknąć problemów związanych z ewentualnymi usterkami pojazdu. Liczymy na jego bezawaryjność. W końcu ponieśliśmy wysokie koszty.

(fot. PAP/Jacek Bednarczyk)
W związku z tym, że jego części są nowe, powinno gwarantować bezstresową eksploatację. Nowe samochody objęte są gwarancją, więc mamy prawo zakładać, że w razie konieczności nieoczekiwanymi uszkodzeniami zajmie się producent. Zdarza się jednak, że auto psuje się nie z naszej winy, a mimo tego producent odmawia pomocy, uparcie twierdząc, że kłopoty wynikają z niewłaściwej eksploatacji pojazdu.

Takich przykładów można znaleźć bardzo wiele przeglądając fora internetowe. Często uszkodzenia dotyczą tego samego modelu auta i do tego są podobne. Może to świadczyć o tym, że producent "wypuścił" na rynek całą serię wadliwych samochodów. Jak bowiem inaczej można wytłumaczyć, że z modelami określonego auta, różni jego użytkownicy mają takie same problemy, psują się w nich konkretne części. Jeśli takich przypadków są dziesiątki, a nawet tysiące, problem tkwi raczej w samochodzie, a nie wynika z jego nieprawidłowego użytkowania.

(fot. PAP/Grzegorz Michałowski)
Jednym z przykładów wydają się być silniki TDI produkowane w latach 2005-2007. Notorycznie dochodzi do awarii wtryskiwaczy, które są w nich montowane. Ilość tych zdarzeń zdaniem wielu użytkowników zdaje się wskazywać na wadę fabryczną tego elementu. Na forach internetowych można znaleźć setki wypowiedzi dotyczących tego problemu. Również prasa motoryzacyjna wielokrotnie wspomina o tej bolączce. Okazuje się jednak, że to co na pierwszy rzut oka wydaje się oczywiste dla właścicieli samochodów, niekoniecznie jest takie jednoznaczne dla producentów.

Polub moto.wp.pl na Facebooku

oceń
tak 1 50%
nie 1 50%

Przeczytaj na forum: Jazda na światłach dziennych


Opinie (87)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

0
1
slawko61 2011-01-27 (11:09) 3 lata 6 miesięcy 4 dni 12 godzin i 29 minut temu

Kupcie Hondę!
Nie będziecie potrzebować pozwów zbiorowych, organizacji itp.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~mirrroo 2012-04-16 (16:25) 2 lata 3 miesiące 15 dni 7 godzin i 13 minut temu

Mam skode octavie II z 2010 z salonu, dalem 75 tys zl a gowno dostalem w zamian. Skoda z 2010 roku rok temu ja kupilem i od roku byla 7 razy w serwisie, na mrozie nie chce odpalic mam silnik diesl'a jednak nie paliwo jest tu przyczyna, zaden serwis nie wie. zaklada sprawe, mam adwokata. pozdrawiam

odpowiedz

1
0
~kazik.ucho 2012-03-01 (13:46) 2 lata 4 miesiące 30 dni 9 godzin i 52 minuty temu

Artykuł tak naprawdę nic nie wyjaśnia. Producent sprzedaje samochód z wadą fabryczną, np. silniki TSI Volkswagena. Rozrząd do wymiany po kilkunastu albo kilkudziesięciu tysiącach. Rozrząd oczywiście jest na łańcuchu, czyli teoretycznie bezobsługowy. Producent udaje, że nie wie co jest przyczyną i ma gdzieś problemy konsumentów, a klient musi bulić kilka tysięcy za rozrząd w prawie nowym samochodzie. I co może zrobić konsument, oczywiście płacić a na przyszłość nie kupować Volkswagena, bo jak widać ta marka jest szczególnie zasłużona w robieni bubli.

odpowiedz

0
0
~Jarek 2011-02-06 (09:28) 3 lata 5 miesięcy 25 dni 14 godzin i 10 minut temu

Koło zmiennych faz rozrządu w Renault Megane 1.6 ( 2003 > )
Te koła psuja sie na potege a Renault chowa glowe w piasek i dyma wlascicieli aut na 2000 zl .

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

0
0
~UPRawniony do głos 2011-02-06 (17:49) 3 lata 5 miesięcy 25 dni 5 godzin i 49 minut temu

a co powiecie o firme
w której w dwóch modelach pęka płyta podłogowa w miejscach mocowania zawieszenia? Starszy model zakończono produkować jakieś 15 lat temu. Ale nabywcy młodszego modelu pozwali firmę i wygrali. Mogą zgłaszać się do serwisów gdzie dokonanie zostanie naprawa. Niestety rozstrzygnięcie sądowe dotyczy tylko nabywców z jednego kraju -USA. Reszta świata może się bujać. Nie będę pisał jaka to marka bo zaraz naskoczą na mnie tysiące trolli, że krytykuje pojazdy z jedynie słusznego kraju. Ale zainteresowanym podpowiadam wyszukanie: subframe crack, lub subframe crack class action settlement.

odpowiedz

0
0
~Mechanik 2011-01-27 (10:50) 3 lata 6 miesięcy 4 dni 12 godzin i 48 minut temu

koło dwumasowe
jestem mechanikiem autoryzowanego punktu obsługi, koło dwumasowe leci w dieslach już po 60 tys. KM, czasem wytrzymuje dłużej, ale jak ktoś chce mieć ekonomicznego dieselka to musi płacić zazwyczaj po gwarancji 2000 zł,

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

0
0
~CZESIEK 2011-01-27 (09:24) 3 lata 6 miesięcy 4 dni 14 godzin i 14 minut temu

WYTLUMACZCIE MI FANI WIESWAGENA
Dlaczego chwalicie sie taka niezawodnoscia na roznych forach waszych swiniowozow, a na innych organizujecie sie w jakies grupy zeby dochodzic swoich praw?? nie rozumiem tego, Rozumiem za to dzialania Toyoty jest problem wzywamy wszystkie auta wymieniamy czesc ,mowimy przepraszam i po klopocie .A wasz Widlowagen w podobnej sytuacji olewka totalna.

odpowiedz

pokaż 10 ukrytych odpowiedzi

0
0
~qwwer 2011-02-06 (13:35) 3 lata 5 miesięcy 25 dni 10 godzin i 3 minuty temu

Mam taki wóz od trzech lat i jakos problemów niie ma. Nauczyli się ludzie,
że jak niemieckie to się jeździ do zdechu, tylko, że nowe auta wymagają podstawowej wiedzy od użytkownika.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~LUK 2011-02-06 (13:32) 3 lata 5 miesięcy 25 dni 10 godzin i 6 minut temu

Jedyne co ciągle mielecie w tych "fachowych" informacjach to 2.0tdi.
Na tym sie wasza wiedza kończy, a ludziom robicie wode z mózgu.

odpowiedz

0
0
~as 2011-02-06 (13:30) 3 lata 5 miesięcy 25 dni 10 godzin i 8 minut temu

ALE WSZYSTKIE TDI? Diesli 2.0 jest kilka rodzajów, ale jakoś zapominacie to dodać, chociaż myśle,
że tego juz po prostu nie wiecie. Wciskacie ten sponsorowany kit.

odpowiedz

0
0
~lukasz 2011-02-06 (13:26) 3 lata 5 miesięcy 25 dni 10 godzin i 12 minut temu

Niby ogólny artykuł, ale dotyczy tylko wtryskiwaczy w TDi...
Sponsoring aż kuje w oczy. Jedyne co ciągle mielą brukowce to TDi...

odpowiedz

0
0
~komin 2011-02-06 (11:54) 3 lata 5 miesięcy 25 dni 11 godzin i 44 minuty temu

Nowe diesle
sa tak napchane elektronika, że musza sie psuc. Do tego wymogi ochrony srodowiska powoduja montowanie dodatkowych urzadzeń zmniejszajacych emisje szkodliwych substancji do atmosfery. Ludzie kupuja nowe diesle robia mase km w ciągu 2-5 lat i sprzedaja. A nowy właściciel niech sie męczy.

odpowiedz

0
0
janszyna 2011-02-06 (11:43) 3 lata 5 miesięcy 25 dni 11 godzin i 55 minut temu

Precz a koncernami
koncerny sa jednym z narzędzi wyzysku ludzi pracy. Należy gnoić koncerny jak tylko się da.

odpowiedz

0
0
asiorek 2011-02-06 (11:11) 3 lata 5 miesięcy 25 dni 12 godzin i 27 minut temu

Dokładnie
Auta z lat '90 jeszcze tak bardzo księgowi nie projektowali. Też miałem auto z tych lat (Tempra). I po latach muszę stwierdzić że było o niebo lepiej wykończone niż obecne auta. Teraz producenci wciskają dziennikarzom do głowy to co mają nam przekazać, np: 1. Wysoka jakość tworzyw sztucznych. Co jest tą świetną jakością? Twardy i nieprzyjemny w dotyku plastik?! W latach 90 czy nawet wcześniej w aucie były miękkie materiały. Gdzie nie dotknąłeś to było miękko. Teraz nawet w autach za 100 tys. są dziadoskie plastiki. Pewnie pamiętacie, że nawet w maluchu był mięki materiał przy desce rozdzielczej:) 2.W wielu autach w standardzie była welurowa tapicerka i to bez żadnego szumu się to montowało, nikt się teraz tym nie podniecał. Teraz kiedy kupujesz auto z welurem to sprzedawca się produkuje żeby przekonać zę to jest coś wyjątkowego 3. Auta robia się bardziej ekonomiczne. Mniej spalają. Przeważnie każdy kolejny samochód wg producenta pali ok 5-10% mniej od poprzednika. Bardzo się cieszę z postępu ale coś dziwnego jest na rzeczy. Skoro ESCORT z `85 roku palił ok 6-7 litrów w mieście i ok 5 w trasie to współczesny samochód podobnej wielkości (np FIESTA) powinien palić co najmniej 2 litry mniej, a jak wiemy jest trochę inaczej 4. Auta są bardziej niezawodne. Największa bzdura. Robią się coraz gorsze. Zresztą według zasady że nie psuje się tylko to czego nie ma będzie coraz gorzej. Winni sa sami producenci, którzy wmawiają nam że wszystko co wymyślą jest nam niezbędne. Właśnie dlatego auta typu LOGAN będą coraz popularniejsze i po czasie okażą się najtrwalsze bo nie wielu niepotrzebnych wynalazków. Swoją drogą słyszy się "auto bez nawigacji" jest do bani. Rozumiem ludzi typu dostawcy pizzy czy kurier kiedy często potrzebują dokłądnej trasy, ale żeby na trasie WARSZAWA - KRAKÓW jechać z nawigacją to już jest chyba objaw niedorozwinięcia:) Co mnie jeszcze zastanawia. Dlaczego akcje serwisowe w zdecydowanej większości dotyczą usterek, co wiele producenta nie kosztuje - posmarować sworznie, dokręcić śrubkę, zamocować przewód itd. Jakoś nie słyszałem o akcji serwisowej na na wymianę wtryskiwaczy, wymiana wadliwego sprzęgła.. Czy nie jest to zastanawiające? Widocznie łatwiej jest wykonać element precyzyjny (wtrysk, sprzęgło, pompa) niż zamocować poprawnie przewód czy wąż... Wygląda mi to bardziej na darmową reklamę i poprawę wizerunku firmy niż na prawdziwą troskę o interes klienta.

odpowiedz

0
0
~sdfaaa 2011-01-27 (11:10) 3 lata 6 miesięcy 4 dni 12 godzin i 28 minut temu

A na pierwszej fotce od góry co??
NISSAN! Japońce potwierdzają swoją niezawodność akcjami serwisowanymi liczonymi w milionach egzemplarzy swych produktów samochodo-podobnych! Liczą się tylko niemieckie auta. Tyle w temacie.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~ooo 2011-01-27 (10:02) 3 lata 6 miesięcy 4 dni 13 godzin i 36 minut temu

Bzdury
Po pierwsze odpowiada serwis, potem koncern, po drugie każdy silnik TDI ma wlepe nt. paliwa, jak lejesz bidiesel lub tani diesel z auchan to masz zepsuty silnik bo to pompowtryskiwacze są ROZUMIECIE ludzie

odpowiedz

pokaż 9 ukrytych odpowiedzi

0
0
~nika 2011-01-27 (10:11) 3 lata 6 miesięcy 4 dni 13 godzin i 27 minut temu

Subaru diesel SPRZEGła!!!!!!
W rankingach niezawodnosci Subaru jest w czołowce tylko dlatego chyba ,że nie uznaje gwarancji zrzucając usterki na użytkownika to skandal sprzega w tym superpojezdzie padaja po paru tysiącach przebiegu!!!!!!!

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

0
0
~fiatalfalancia 2011-01-27 (11:43) 3 lata 6 miesięcy 4 dni 11 godzin i 55 minut temu

najpierw jest JTD potem dlugo długo nic
i dalej D4D, CDI, HDI i na końcu dalekim szajsowate TDI

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

0
0
~POgromcaschmelzwagen 2011-01-27 (15:15) 3 lata 6 miesięcy 4 dni 8 godzin i 23 minuty temu

Nie mam prawa walczyć.
Bo według serwisu VW-Ałdi zużycie oleju silnikowego w ilości 1,5l/1000km to nie wada tylko "cecha" silników wysokoprężnych VAG. PO co się męczyć? Sprzedałem to g....., tanio to tanio, ale mam za to więcej spokoju.

odpowiedz

0
0
~AA 2011-01-27 (13:35) 3 lata 6 miesięcy 4 dni 10 godzin i 3 minuty temu

moze vw są ładne i solidne
ale widok ich właścicieli oraz podejście serwisu działa odpychająco.

odpowiedz

Bądź z nami na bieżąco

Nowy egzamin na prawo jazdy

Taryfikatory

Katalog samochodów - najpopularniejsze modele