Części oryginalne, używane, czy zamienniki?

2012.08.13 11:08 WP.PL 232 opinie
Części oryginalne, używane, czy zamienniki?
a a a
fot. Thinkstockphotos

Na każdy samochód składa się dziesiątki tysięcy części, które podczas jazdy ulegają normalnemu zużyciu, a w razie wypadku czy innych zdarzeń drogowych - zniszczeniu. Od czasu do czasu każdy kierowca staje więc przed dylematem: części oryginalne, używane, czy zamienniki?

Za stosowaniem oryginalnych części przemawia wiele racjonalnych argumentów. Są one produkowane zgodnie z wymogami danego producenta samochodów i na jego specjalne zamówienie. Przechodzą rygorystyczne testy jakości i bezpieczeństwa. Nie ma możliwości, aby zakupiona oryginalna część nie pasowała do naszego samochodu, ponieważ są to te same elementy, które są montowane w fabryce samochodów. Również dlatego części oryginalne muszą zapewniać wysoką jakość i wytrzymałość. Nowe części oryginalne dłużej będą nam służyć niż części używane. Należy oczywiście pamiętać o tym, że oferta zamienników jest różna pod względem jakości i ceny. Ceny wysokiej jakości zamienników renomowanych producentów często zbliżone są do cen części oryginalnych. Części oryginalne są również istotne w przypadku elementów elektronicznych montowanych w pojazdach. Może się bowiem zdarzyć, że zamienniki nie będą do końca kompatybilne z systemem elektronicznym pojazdu. W takiej sytuacji narażamy się na problemy w funkcjonowaniu komputera pokładowego samochodu i dodatkowe wizyty w serwisie czy u mechanika.

Kierowcy często kupują zamienniki tłumacząc, że części oryginalne są zbyt drogie. Nie obawiają się utraty gwarancji w przypadku nowych samochodów, ponieważ aktualnie obowiązujące przepisy i rozporządzenia unijne dopuszczają możliwość stosowania zamienników podczas napraw niegwarancyjnych nawet w autoryzowanych stacjach obsługi. Należy jednak pamiętać, że stosowanie zamienników to również pewne ryzyko. Producent samochodu może próbować pozbawić nas gwarancji stwierdzając, że do uszkodzenia pojazdu będącego na gwarancji, doszło w wyniku zastosowania zamienników. Między innymi dlatego zgodnie z prawem unijnym podczas napraw gwarancyjnych muszą być stosowane części oryginalne. Nadal zdarza się równiż, że firmy produkujące zamienniki części oryginalnych nie mają pełnego dostępu do danych technicznych takich części, a tym samym nie mogą zapewnić pełnowartościowego produktu.

Zdaniem posiadaczy aut części oryginalne są drogie i dlatego warto sięgać po zamienniki czy części używane. Nie jest tak zawsze. Obecnie możemy wybierać spośród ogromnej liczby sklepów oferujących części oryginalne w atrakcyjnych cenach, jednak zawsze warto sprawdzać ceny w ASO, gdzie również zdarzają się atrakcyjne promocje. Ponadto zakup w autoryzowanym serwisie gwarantuje prawidłowy i szybki dobór części do samochodu. Pracownicy autoryzowanych serwisów mają dostęp do instrukcji serwisowych i katalogów części, znają specyfikę produktu, uczestniczą w różnorodnych szkoleniach produktowych.

Szeroki wybór części zamiennych w atrakcyjnych cenach. Sprawdź oferty!

Polub moto.wp.pl na Facebooku

oceń
tak 19 13.97%
nie 117 86.03%

Przeczytaj na forum: mercedes


Opinie (232)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

0
0
~pampo 2014-07-31 (12:10) 29 dni 20 godzin i 8 minut temu

O ile auto nie jest nowe, to wiadomo że zamiennik będzie dobrym rozwiązaniem. Przecież może przetrwać nawet znacznie dłużej niż oryginał, nie ma w tym niczego dziwnego, pogadajcie z mechanikami jakie cuda można znaleźć w autach. Bardzo dobre są polskie zamienniki, np. Ferroz, tzn. tłumik. 3 lata bez śladów użytkowania. To kwestia znalezienia odpowiednich części.

odpowiedz

0
0
~badano 2014-07-30 (12:09) 30 dni 20 godzin i 9 minut temu

Porządne zamienniki mogą być tak samo dobre jak oryginały, a będą kosztowały sporo mniej. Kompletnie nie ma sensu ładowanie się w oryginalne rozwiązania na siłę, szczególnie przy starszych autach. Akurat tłumiki Ferroz są jak dla mnie jednym z lepszych tego typu rozwiązań, a przede wszystkim są trwałe i w miarę tanie. Mam ich tłumik u siebie mniej więcej od 3 lat.

odpowiedz

0
0
~malwinek 2014-07-14 (12:02) 1 miesiąc 15 dni 20 godzin i 16 minut temu

Oczywiście, że zamienniki, ale na pewno nie jakieś specjalnie tanie - cena powinna być rozsądna. Bardzo dobre są polskie zamienniki. Tłumik mam Ferroz, od 4 lata, a jeśli wejdziecie na fora mądrusiów to się dowiecie, że zamiennik może przetrwać 1-2 lata. Najważniejszy jest zdrowy rozsądek, a nie słuchanie bzdur.

odpowiedz

0
1
piofet 2012-10-11 (11:53) 1 rok 10 miesięcy 18 dni 20 godzin i 25 minut temu

uwazam ze tanie zamienniki do porzadnego auta to NIEPOROZUMIENIE. kupilem chinskie: pompe wspomagania i podnosniki szyb do BMW. Pompa padla po roku a szyby pulsuja przy podnoszeniu. Moze to dobre do Lanosa (aby jechal), ale nie do BMW.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~M.rudy 2012-10-05 (17:37) 1 rok 10 miesięcy 24 dni 14 godzin i 41 minut temu

jestem za zaminnikami, ostatnio szukałem chłodnicy klimatyzacji do swojego allroada, z wielkimi wątpliwościami kupiłem zaminik firmy loro i co? ładnie wykonany, pasujący i póki co po pół roku zero problemów

odpowiedz

8
1
~golfiarz 2012-08-18 (09:35) 2 lata 11 dni 22 godziny i 43 minuty temu

polecam moja metode! podjezdxam na szrot i sie serwizuje!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

1
0
~cioramaciek 2012-09-15 (16:38) 1 rok 11 miesięcy 14 dni 15 godzin i 40 minut temu

oczywiście ze zamiennik ja 5 lat temu wymieniłem w moim bmw 4 wahacze za 190 zł gdzie za 1 oryginał tyle chcieli do dzisiaj bez problemu i dziur nie omijam pozdro dla tych naiwnych co przepłacają za pseudo oryginały

odpowiedz

0
0
~kapitan 2012-09-12 (23:47) 1 rok 11 miesięcy 17 dni 8 godzin i 31 minut temu

Dzis juz nie ma oryginałów. Wiekszosc czesci robia firmy zewnętrzne. Czym rózni sie podwozie audi A3 od Golfa ?

odpowiedz

18
0
~Rysiu 2012-08-13 (15:24) 2 lata 16 dni 16 godzin i 54 minuty temu

Gdyby polacy zarabiali chociaż 2x więcej (czyli połowę tego co zachód i północ) to byśmy częściej kupowali auta z salonu.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

41
3
~ASO 2012-08-13 (13:13) 2 lata 16 dni 19 godzin i 5 minut temu

koszt wymiany opon na przelomie pogodowym w ASO to okolo 200PLN. Czas pracy - max pol godz. To ja sie pytam - kogo na to stac? niech lepiej zbastuja z tymi zaporowymi cenami, to i ludize beda czesciej oryginaly kupowac i do nich na kontrole przyjezdzac

odpowiedz

pokaż 12 ukrytych odpowiedzi

3
0
~leon 2012-08-13 (16:22) 2 lata 16 dni 15 godzin i 56 minut temu

dlaczego na zachodzie można uczciwie a u nas tylko cwaniactwo nawet jak bulisz konkretna kasę.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

24
2
~greg 2012-08-13 (15:38) 2 lata 16 dni 16 godzin i 40 minut temu

Najlepszy suchar to to: "To bardzo ważne, ponieważ istnieją niepisane żelazne zasady co do tego, które części muszą być oryginalne w samochodzie. Jest to podyktowane głównie wymogami bezpieczeństwa – mówi Michał Skornik, Kierownik Warsztatu serwisu Volkswagen firmy Magro. Zestaw rozrządu to jeden z tych elementów, który musi być zastąpiony częściami oryginalnymi." K#rwa jaki debil, rozrząd to ma wpływ na bezpieczeństwo silnika, a nie moje, najważniejsze to, elementy zawieszenia i hamulców (drążki, końcówki drążków, wahacze i ich elementy, amortyzatory, okładziny hamulcowe, tarcze, bębny), a ten koleś pie....li o rozrządzie. No to macie obraz serwisu.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

3
15
~pl. 2012-08-18 (08:49) 2 lata 11 dni 23 godziny i 29 minut temu

Masz używany samochód? Tak mam przykro !

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~ja 2012-09-04 (22:06) 1 rok 11 miesięcy 25 dni 10 godzin i 12 minut temu

pogratulować NIEWIEDZY!!!!!!

odpowiedz

2
0
~obserwator 2012-09-04 (22:03) 1 rok 11 miesięcy 25 dni 10 godzin i 15 minut temu

mieszkam w starachowicach może to zły przykład ale mieliśmy tu fabrykę stara z tego co wiem większość części i podzespołów była produkowana tu na miejscu i to był orginał. teraz większość chiny i inne tam podróbki jaki to orginał. abstrachuje od tego jak wygladał star i jak się rozwijał celowe zagranie zachłannych ludzi norma w polsce. na prototypowni były takie projekty że aż miło pomysleć i co z tego nie weszło lub patent gdzieś sprzedali.

odpowiedz

5
0
~wj 2012-09-03 (20:49) 1 rok 11 miesięcy 26 dni 11 godzin i 29 minut temu

Wszystko orginał , produkowany w Chinach ! Tylko znaczek dają i kase biorą za niego w serwisach ! Nigdy do serwisu , regulacja zaworów w Oplu Mowano 2.8 -500zł + części i obowiązkowa wymiana oleju ! To jakaś paranoja z tymi serwisami ! Wyregulowali mi w innym warsztacie za 150 + uszczelka pod dekiel + trzy podkładki regulacyjne ! razem niecałe 350zł ! A w serwisie kazali czekać ponad tydzień na podkładki regulacyjne , bo są w Niemczech ! Normalnie jaja se robią z klijenta , a tych nierobów w tych serwisach łazi że szkoda słów ! NIGDY DO SWRWISU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

odpowiedz

2
0
~Prawdy 2012-09-03 (10:25) 1 rok 11 miesięcy 26 dni 21 godzin i 53 minuty temu

A co to znaczy oryginał w dzisiejszych czasach? Dzis tylko podbruby sie produkuje !

odpowiedz

4
0
~igor 2012-09-01 (03:32) 1 rok 11 miesięcy 29 dni 4 godziny i 46 minut temu

idz do aso to wyjdziesz jak zabłocki na mydle

odpowiedz

33
1
~budzik 2012-08-18 (10:28) 2 lata 11 dni 21 godzin i 50 minut temu

Przede wszystkim producenci samochodów sami nie produkują takich podzespołów i części jak, układy hamulcowe, w tym klocki hamulcowe, układy kierownicze i układy zawieszenia,w tym wszystkiego rodzaju sworznie, drążki kierownicze, i całe przekładanie kierownicze, amortyzatory, sprężyny, nie produkują filtrów, wycieraczek, żarówek, lamp, chłodnic, nawet cześci silnikowych jak tłoki, panewki, wałki rozrządu, zwory, turbosprężarki, pierścieni..... więc co to jest zamiennik, a co oryginał? Oryginał to część z logo producenta samochodu, który tego absolutnie sam nie produkuje. Oczywiście pełnowartościwe "zamienniki" pochodzą tylko od firm. które produkują je na wyposażenie fabryczne, czyli np w przypadku klocków hamulcowych samochodów europejskich są to 4 producenc: Galfer, Ferodo, Jurid i Textar (a nie Ate, TRW czy Bosch - Ci produkują układy hamulcowe, ale bez materiałów ciernych, materiały cierne kupują od tych 4 wymienionych)....

odpowiedz

pokaż 7 ukrytych odpowiedzi

9
0
~Zoltar_vero 2012-08-18 (16:16) 2 lata 11 dni 16 godzin i 2 minuty temu

Od lat pracuję w firmach branży automotive produkujących podzespoły OEM, na pierwszy fabryczny montaż, jak i części zamienne. Bardzo mnie bawią takie artykuły: "Części oryginalne kontra podróbki". Są to często części produkowane w tym samym zakładzie, na tych samych maszynach, przez tych samych ludzi. Jedyną różnicą jest np. zastosowanie innego tłocznika, bo ten do oryginału jest własnością np. Fiat, BMW, Audi, itp. ma również znacznik- logo marki. Części "podróbki" mają też ciut słabszą kontrolę jakości, np. zamiast 5 kontrolerów ogląda je tylko 2-3 co obniża koszty. Często jest też tak, że firma produkująca części OEM, po zakończeniu produkcji danego modelu auta oddaje maszyny (koszt miejsca na te maszyny) swoim dostawcom i to oni w jej imieniu produkują części oryginalne np. do 14-tej, a potem tzw "podróbki"-zamienniki do 22-giej.

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

  • The Settlers The Settlers Jedna z najpopularniejszych gier teraz w twojej przeglądarce

Bądź z nami na bieżąco

Nowy egzamin na prawo jazdy

Taryfikatory

Katalog samochodów - najpopularniejsze modele