a a a
fot. PAP/Grzegorz Michałowski
Duże mrozy dla mniej sprawnych akumulatorów mogą oznaczać ostateczny koniec. Wówczas kierowca staje przed koniecznością zakupu nowej baterii. Jak nie popełnić kosztownego błędu?

Polub moto.wp.pl na Facebooku

oceń
tak 18 39.13%
nie 28 60.87%

Przeczytaj na forum: Subaru Impreza


Opinie (207)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

0
0
~Tommym 2012-02-18 (23:36) 2 lata 2 miesiące 5 dni 10 godzin i 47 minut temu

Całe życie z wariatami... Znacie to? A ja znam. Pojemność jest mylona z prądem rozruchowym, prąd ładowania z napięciem itp. Pan z GM to nieuk, fakt, ale za to mu płacą, a użytkownik ma być niedoumiany mieć gruby portfel. Ogólnie: diesel - duży prąd rozruchowy, pojemność zależna od mocy alternatora. Benzyna - tylko i wyłącznie wydajność alternatora. Oczywiście przy V12 nie zastosujemy 34 Ah z malucha bo to nic nie da... Jest instrukcja producenta i tego się trzymać.

odpowiedz

3
2
~tomi 2012-02-18 (21:52) 2 lata 2 miesiące 5 dni 12 godzin i 31 minut temu

Tylko Varta 8. 5 roku wytrzymał, a kupiłem Centrę Futurę rok temu i po 13 miechach oddałem na reklamację. Oczywiście nie uznano, moja wina (jak zawsze klienta), że nie doładowany lub przeładowany-sami nie wiedzą co, ale piszą ( jak nie pałą to kijem) klienta ! Wszystko w aucie sprawne (alternator oraz regulator). Dowiedziałem się ze płyty do produkcji aku. Centra robione są w Rumunii, więc zero jakości ! Następny aku. będzie ponownie VARTY !!!

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

3
3
~nemo 2012-02-18 (20:09) 2 lata 2 miesiące 5 dni 14 godzin i 14 minut temu

Pan z GM jest nieukiem. Pojemność akumulatora ma się nijak do poziomu jego naładowania. Ważny jest bilans energetyczny. Odpalamy silnik i uruchamiamy światła mijania (obowiązkowe), od razu 2x55W (przód) + 2x21W(tył) już daje 150W czyli 12A :) Do tego radyjko (5-6A), komputer, pompy, wentylator nawiewu, podświetlenie tablicy, komórka lub GPS, kolejne powiedzmy 5A i już mamy pobór prądu rzędu 22-23A !! Niektórzy mają podgrzewane siedzenia, klimę CB radio czy wzmacniacz do sprzętu grającego (kolejne ampery). Alternator musi ten pobór prądu zaspokoić i doładować akumulator (rozruch to poniżej 1Ah). I tu właśnie pojawia się problem. Rozładowana bateria - ale nie rozruchem bo ten to <1Ah tylko temperaturą i poborem prądu na postoju (alarm i inne bzdety to 1-3Ah/dobę !!) pobiera prąd z alternatora. Jego wartość jest związana z pojemnością akumulatora. Rozładowany w takim samym stopniu akumulator o 2x większej pojemności będzie ciągnął 2x większy prąd z alternatora! I alternator może sobie po prostu nie poradzić i się uszkodzić! Tak więc montując za duży akumulator tak naprawdę ryzykujecie uszkodzenie alternatora! Co mądrzejsi ładując do samochodu prądożerne urządzenia zmieniają oprócz akumulatora na większy także alternator na mocniejszy lub po prostu dokładają drugi alternator.

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

0
0
~amebna 2012-02-18 (23:01) 2 lata 2 miesiące 5 dni 11 godzin i 22 minuty temu

powiem tak dobry aku to firmowy np. volvo nawet 13lat da rade, ale te centry i bosze to 2-3lata i do recyklingu. Moze te topla albo bareny sa lepsze ale drozsze.

odpowiedz

1
2
~Rock 2012-02-13 (13:34) 2 lata 2 miesiące 10 dni 20 godzin i 49 minut temu

Ja kupuję zawsze akumulatory żelowe o tej samej pojemności, co zwykłe. Skoro zwykły ma 55 Ah to żelowy tyle samo. Są mocniejsze i nie stwarzają tylu problemów, co zwykłe. Sprawdzam tylko wymiary baterii.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

1
1
~edy 2012-02-18 (20:48) 2 lata 2 miesiące 5 dni 13 godzin i 35 minut temu

bateria nijakiej firmy kreci lepiej niz te markowe bateryjki

odpowiedz

29
11
~Bzzzzz 2012-02-13 (08:10) 2 lata 2 miesiące 11 dni 2 godziny i 13 minut temu

"Częstym błędem kierowców jest chęć "przedobrzenia" i wybieranie akumulatorów o większej niż zalecana pojemności mierzonej w Ah (amperogodzinach) - mówi Robert Puchała z Grupy Motoricus. - Taki zabieg może skutkować niedoładowaniem akumulatora" Ale bzdura akumulator to nie żarówka i sam prądu nie pobiera działa jak magazyn i tyle, to co samochód pobrał (światła, wycieraczki itd.) tyle ma alternator pokryć czyli rachunek ma wyjść na ZERO panie Puchała!!! możesz Pan sobie wsadzić dwa razy taki jak oryginalny akumulator i wszystko ma być OK, natomiast akumulator nie może być za mały gdyż podczas rozruchu pobiera przez chwile duży prąd Także daruj Pan sobie te rady wujka Zdziśka i zmień Pan lepiej nazwisko bo wstyd będzie we wsi jak się dowiedzą jakie Pan głupoty wypisujesz!

odpowiedz

pokaż 22 ukryte odpowiedzi

8
1
~emeryt 2012-02-13 (12:44) 2 lata 2 miesiące 10 dni 21 godzin i 39 minut temu

Kupiłem auto w salonie Zawiercie Szczęsny Zjawiony i akumlatora wcisneli mi stary działał tylko 3 miesiące przejechałem 300km tak mnie poczęstowali gdy chciałem reklamować nie chcieli mi tego uznać w tym Zawierciu to same przekręty robią tak oszukują ludzi nie polecam nic kupować w tym salonie ani warsztacie napraw musiałem kupić nowy akumlator i dotej pory trzyma

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

2
3
vuri0n 2012-02-13 (18:49) 2 lata 2 miesiące 10 dni 15 godzin i 34 minuty temu

Ja mam Boscha 8rok bezobsługowy. Kreci bez problemu w -20, moze nie tak zwawo jak nowy czy jak jest cieplo ale odpala. Duzo zalezy od tego czy wyciagasz na noc czy nie. Ja wyrobilem sobie nawyk, ze wyciagam z auta akumulator jak w nocy temp spada ponizej -6/-7 C mimo, ze mieszkam na 3ecim pietrze. Ale przynajmniej tyle sportu zazywam jezdze ciagle samochodem w zimie nie ma co robić, a rower poszedl w odstawke. Wczesniej mialem Centre chyba A+ czy cos takiego, obsługowy. 9 i pol roku wytrzymala. Kwestia poszanowania materiału i dobrego ładowania

odpowiedz

4
2
~churapio 2012-02-13 (17:09) 2 lata 2 miesiące 10 dni 17 godzin i 14 minut temu

tak czytam i czytam i powiem tak kiedyś w mym audi a 4 kopiłem au firmy bosch i co po dwóch latach nie odpalił poszedłem do sklepu Tesco kopiłem aku za okolo70 procent ceny tych fajnych oryginalnych co sie nazywają warta centra czy jakos tam z niemieckiego bosch i ja już śmigam 5 zimę i kreci jak złoto tak ze powiem wam ze to wszystko to sciema wszystkie sa produkowane tak samo a tylko za firme sie placi pzdrawiam szczesliwy posiadacz dobrego aku

odpowiedz

0
4
~789 2012-02-13 (16:41) 2 lata 2 miesiące 10 dni 17 godzin i 42 minuty temu

Nie narzekam mam dopiero 30 lat i uzywam EXIDE EXCELL akumulator

odpowiedz

3
1
~leoś 2012-02-13 (16:12) 2 lata 2 miesiące 10 dni 18 godzin i 11 minut temu

Wszystkie wasze rady to kupa.. trzeba dać baterię słoneczną na dach :) i wszystko. Ewentualnie ocieplić na zimę akumulatorek :) ...

odpowiedz

14
3
~driver 2012-02-13 (11:34) 2 lata 2 miesiące 10 dni 22 godziny i 49 minut temu

Uważajcie na Centrę!!!!!!! To oszuści!!!!!!!!!!!!

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

4
5
~ołowiany czlonek 2012-02-13 (14:38) 2 lata 2 miesiące 10 dni 19 godzin i 45 minut temu

spokojnie możecie wkładać aku o większej ilośći Ah, ten gostek z artykułu gada głupoty, akumulator jest ładowany w czasie jazdy przez alternator, a jak dacie za małe aku to podczas długiej podróży (np. z Warszafki nad morze albo do Zakopca) możecie przeładować aku (zagotować elektrolit) w przypadku częstych jazd po mieście (właczanie silnika) aku większe jest lepsze, bo dłużej wytrzyma ciągłe rozruchu, akrótka jazda po mieście nie wystarczy żeby doładować aku jesli tylko wymiary zewnętrzne aku pozwalają - wkladajcie jak największe aku (Ah)

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

5
0
~dddddddd 2012-02-13 (15:23) 2 lata 2 miesiące 10 dni 19 godzin i 1 minutę temu

Po przeczytaniu tego artykułu od razu wiem co kupić;/ Żadnych przydatnych informacji.

odpowiedz

3
0
~jacek 2012-02-13 (10:58) 2 lata 2 miesiące 10 dni 23 godziny i 25 minut temu

mam FORSE, dokładnie taki sam jak pokazali to na autoflesz.pl. Ciagnie jz trzecia zime, be zpodładowywania. fakr ukraińska robota, ale uczciwie dopakowali olowie i a nie jakigoś badziewia jak w Boschu. Centra Futira przereklamowana. Szkoda tylko, ze ten materiał ukazał sie tak póxno. Dokąldnie ten sam czytałem już zna wspomnanym autofleszu tydzień temu!

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

4
3
~ochla 2012-02-13 (13:35) 2 lata 2 miesiące 10 dni 20 godzin i 48 minut temu

oj znawcy znawcy,wyjaśniam -płyty ołowiowe czyli Pb, kwas siarkowy czyli H2SO4, w reakcji chemicznej powstaje Pb + H2SO4--------H20 + PBSO4 siarczan ołowiu,tzw,zasiarczenie aku i woda, o jakim niedoładowaniu znawcy tematu mówią przy mocniejszym aku niż wymaga instrukcja,nic się nie dzieje przy mocniejszym aku jeśli sprawny alternator i przekaźnik

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

3
7
~fabryka141 2012-02-13 (14:30) 2 lata 2 miesiące 10 dni 19 godzin i 53 minuty temu

Warta najlepsza !!!!!!!!!1

odpowiedz

20
3
~GPS 2012-02-08 (08:07) 2 lata 2 miesiące 16 dni 2 godziny i 16 minut temu

I znowy błędy powtarzane z czasów komunistycznych: na zimę cienkie opony , nie za duży akumulator bo nie doładuje, A Panie "EKSPERCIE" wystarczy sprawdzić parametry ładowanie rególatora żeby wiedzieć że nawet 50% większy aku będzie naładowany, a tak wogóle akumulator w samochodzie jest doładowywany a nie ładowany, a z oponami na zimę to jest tak jakie na lat takie na zimę sam to przetestowałem już na pięciu różnych samochodach. Trzeba coś sprawdzić a nie przepisywać!!!! Pozdrawiam wszystkich psełdo "EKSPERTÓW z WP" EKSPERCI od ACTA

odpowiedz

pokaż 8 ukrytych odpowiedzi

3
3
~uzytkownik 2012-02-13 (13:19) 2 lata 2 miesiące 10 dni 21 godzin i 4 minuty temu

polecam tylko akumulatory SZNAJDER ;-) POLSKA PRODUKCJA I KONKRETNA, nie jakiś badziew z Chin

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Bądź z nami na bieżąco

Nowy egzamin na prawo jazdy

Taryfikatory

Katalog samochodów - najpopularniejsze modele