Diesel: czy warto?

2012.12.24 08:33 WP.PL 1578opinii
a a a
fot. Materiały prasowe
Czy dzisiaj warto jeszcze kupić diesla? Jeżeli chcecie, warto uzmysłowić sobie, że diesel dieslowi nierówny...

Polub moto.wp.pl na Facebooku

oceń
tak 255 62.5%
nie 153 37.5%

Przeczytaj na forum: mercedes


Opinie (1578)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

36
3
~grabek 2013-03-10 (08:44) 1 rok 1 miesiąc 6 dni 18 godzin i 44 minuty temu

A ja mam merca 124 3,0 d bez turbiny, 24 zawory- kostka z automatem. Silnik starej generacji z rzędową pompą wtryskową, jeździ na wszystkim. Jak siedziałem na zasiłku to lałem w niego przepalony olej po frytkach i jeździłem za darmoszkę. Teraz mam firmę transportową i mietka nie mam zamiaru zmieniać, bo lans i szpanerstwo mam głęboko. Merc pali nawet w silne mrozy po dwóch tygodniach postoju, rozpędza się bez problemu do 200 kmh i mało co jest w stanie go objechać. Codziennie do pracy dojeżdżam ponad 60 km. Jest wygodny, niezawodny- mam go 5 lat i poza ekspolatacją nic się z nim nie dzieje. Ekonomiczny to on nie jest, ale nie o ekonomię chodzi w takich samochodach (10l/100km). Takich aut już nie ma i nie będzie. Jak widzę te miliony drucików, kostek i kabelków w nowych samochodach to mnie mdli na wymioty. Komfort jazdy, pakowność, jakość wykonania i trwałość (w dobrych rekach wręcz nieśmiertelność) rekompensują drobne niewygody w postaci zużycia paliwa. A ze jest to kombi, w które bez problemu pakuje się cała rodzina i nie trzeba wybierać co brać a co nie bo nie zmieści się coś tam to tym bardziej. Te nowe okrągłe samochody bez bagażników są moim zdaniem wstrętne.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

7
4
~diesel 2013-05-25 (22:53) 10 miesięcy 22 dni 4 godziny i 35 minut temu

Jak autko to tylko peueot hdi !!!!

odpowiedz

5
5
~Juzz 2013-05-25 (20:05) 10 miesięcy 22 dni 7 godzin i 23 minuty temu

Pompowtryski są mniej awaryjne i tańsze w naprawie? W życiu większej bzdury nie słyszałem!

odpowiedz

2
6
~djckazik 2013-05-17 (11:48) 10 miesięcy 30 dni 15 godzin i 40 minut temu

hmmm ,jeszcze duzo staran i falszywych opini na temat disla ,zeby przekonac pospule do benzyny i wkoncu zaczac robic na nich interes,kto madry wie ze disel dobry mocny malo pali tdi ma caly swiat od Ameryki po Afryke-to co chcecie powiedziec ,ze swiat i setki milionow ludzi sie nie znaja ,tylko tyyyy,wyyy sie znacie?

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

7
14
~LOL 2013-02-14 (21:33) 1 rok 2 miesiące 2 dni 5 godzin i 55 minut temu

TYLKO TDI NA POMPOWTRYSKACH DLA CIEMNYCH TURBO DIESEL INCECOOLER

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

2
0
~gocha 2013-05-20 (21:15) 10 miesięcy 27 dni 6 godzin i 13 minut temu

uwielbiam małe auta :) nie obracam się za mega furami w których siedzą niedowartościowani faceci

odpowiedz

0
1
szminkapoasfalcie.pl 2013-05-18 (11:23) 10 miesięcy 29 dni 16 godzin i 5 minut temu

Kobiece spojrzenie na motoryzację. Świat sportowych aut opisywany przez płeć piękną... :)

odpowiedz

29
8
~jarekg 2013-03-22 (18:25) 1 rok 25 dni 9 godzin i 3 minuty temu

pol rok temu kupilem nowe audi a6 avant. jestem spokojnym kierowca. wiec do wyboru mialem dwa silniki .benzyna 2 litry i diesel 2 litry. obydwa ca. 175KM. spalanie na 100km na podobnym poziomie tzn. benzyniak spala ca. 1 litr wiecej na 100km. roznica w cenie (nowe auto) 17000pln. na niekorzyść diesla. kurcze pomyslalem sobie gdzie tu oszczednosci. diesel zwroci sie dopiero po 250000km !!!! jak na mnie 6 lat !!!!! kupile benzyniaka.8,5 secundy do setki.jak dla mnie spoko. predzej mialem ford mondeo tdci. autko spoko zadnych problemow z silnikem,ale przeplacanie za disle dla oszczednosci to pic. za dlugo sie zwracaja. a ceny benzyny i ON sa juz takie same

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

4
14
~Mechanik 2013-05-15 (23:17) 11 miesięcy 1 dzień 4 godziny i 11 minut temu

Autor artykułu nie ma pojęcia o silnikach i pisze bzdury!!! Okresy między-przeglądowe w samochodach z silnikami diesla są dłuższe i przy długiej jeździe w korku przegrzeje się silnik benzynowy. Charakterystyka momentu obrotowego silnika diesla jest prawie płaska a silnika benzynowego stroma, a zatem zakres obrotów do wykorzystania w silniku diesla jest znacznie szerszy. To jest główny powód dla którego fabryki samochodów nadal będą rozwijały rozwój silników diesla. Nadmienić trzeba iż żywotność diesla jest znacznie dłuższa jak i trwalsza płyta na której jest zamontowany! Z tąd też i różnice w cenie aut!

odpowiedz

15
8
~kanarek 2013-05-15 (07:48) 11 miesięcy 1 dzień 19 godzin i 40 minut temu

Od 9-ciu lat mieszkam w Niemczech i tutaj diesle sa bardzo popularne. Na naszym osiedlu ok 80% samochodow posiada silnik diesla. Przed 14-ma miesiacami z zona zdecydowalismy sie tez na 5-cio letni, uzywany samochod z silnikiem diesla (Opel Vectra C Caravan 1.9 cdti 150KM). Jak na razie nie mamy z nim zadnych problemow, zrobilismy juz ok 25.000 km - kazdy wyjazd do Polski to ok 3200 km (mieszkamy prawie przy holenderskiej granicy). Srednie spalanie ok 6,8l/100km, niezle przyspieszenie, 200km/h zamyka bez problemu. Pomimo wysokiego, rocznego podatku 308 i tak oplaca sie lepiej niz nowoczesna benzyna (podatek ok120-150na rok), bo roznica w cenie diesla to ok 0,18-0,22 centow/litr. Ostatnio ceny paliwa spadly znaczaco. Litr diesla kosztuje ok 1,23-1,35, tzn za 20 mozna przejechac ok. 200-230 km w cyklu mieszanym. Zawsze jezdzilem bezyniakami, ale juz chyba do nich nie powroce, drugi samochod - dla zony - na pewno bedze mial silnik diesla. Rozumiem niechec do diesli w Polsce, a wynika ona po prostu z gorszej jakosci paliwa (szczegolnie ON), co prowadzi do wszystkich wymienianych tu usterek. Wielu znajomych mechanikow w Polsce potwierdza moje przypuszczenia. Dotychczas nie moge potwierdzic wymienionej tu awaryjnosci silnikow diesla ani w moim aucie, mojej rodziny czy tez sasiadow. Wszystkie jezdza bez problemow, a przekroj przez marki jest olbrzymi (Dacia, Opel, Ford, itd...... az do BMW czy Audi). Pozdrawiem wszystkich.

odpowiedz

12
1
~mądry 2013-05-14 (16:27) 11 miesięcy 2 dni 11 godzin i 1 minutę temu

zaraz zaraz filtr czastek stałych można wymontować i jeździć bez tego badziewia

odpowiedz

7
0
~OH 2013-05-13 (22:19) 11 miesięcy 3 dni 5 godzin i 9 minut temu

Najlepiej starszy i diesel.Bez elektroniki,żeby pojechał co mu się wleje i problem z głowy.Samemu naprawisz a nie byle coś i na stację diagnostyczną pod kompa co dolega.

odpowiedz

16
1
~pio 2013-01-01 (08:33) 1 rok 3 miesiące 15 dni 18 godzin i 55 minut temu

ja jezdze stary w124 3litry diesel i nie nazekam wszystko robie na czas a silnik sie odwdziecza 7 w miescie zaden mroz mu nie straszny kultura pracy i osiagami nie grzeszy i zadne tdi mu nie dorowna,ale jak sie dba tak sie ma teraz moj mercedes dostal pod maske towaru z robocizna za 2800zl i grosze nie oszczedzam i wiem ze kolejne 10lat bezawaryjnie w zadnym stopniu dowiezie mnie wszedzie,auto jezdzi na lotosie 10w40 grama oleju nie spala a przejechane ma obecnie milion i szescset tysiecy kilometrow i sami stwierdzcie czy warto dbac?pozdrawiam i kazdemu z was zycze Szczesliwego Nowego Roku Piotr.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

12
7
~kowalski 2012-12-28 (06:33) 1 rok 3 miesiące 19 dni 20 godzin i 55 minut temu

mercedes A170cdi - spalanie 5-6l ON/100km, ten sam mercedes A160 spalanie 8-9l Pb95/100km. Różnicę w kosztach wyliczcie sobie sami i nie zmąci tego nawet nieco droższa eksploatacja. Po przejechaniu 100 000km zostaje mi w kieszeni jakieś 10 000zł... I co jest tańsze?

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

21
11
artystamagic44 2013-04-28 (15:38) 11 miesięcy 19 dni 11 godzin i 50 minut temu

Dobrze wspomiano że po raz pierwszy wtrysk bezpośredni pojawił się we fiacie croma ale nie wspomniano, że TDI został wylansowany przez Włochów, którzy z powodu braku środków na rozwój jednostki sprzedali go grupie audi-volkswagen. Jedyną rzeczą z innowacji jakie wprowadzono przez Niemców do tego silnika to (idiotyczne w gruncie rzeczy) pompowtryski. Sam common-rail to równiż zasługa inżynierii włoskiej. Co prawda w tym samym czasie taki rodzaj wtrysku zastosował też mercedes ale jak kto dobrze pamięta - były podejrzenia o kradzież Włochom technologii, z braku dowodów sprawa ucichła do dzisiaj. W dalszym ciągu liderem w innowacyjnych technologiach silników jest Fiat.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

12
2
~Ja 2013-05-09 (08:55) 11 miesięcy 7 dni 18 godzin i 33 minuty temu

Osobiście wybrałem diesla, a dokładniej BMW e46 330D i jak na 3 litrowy silnik spalanie w trasie wynosi około 6 litrów, i jak bym nie pojechał to w mieście mieszczę się w 10L. Prawie 200KM i taka oszczędność. Polecam gorąco tę jednostkę napędową.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

3
7
~jadzia 2013-05-11 (00:41) 11 miesięcy 6 dni 2 godziny i 47 minut temu

tylko benzynowe i tyle w tym temacie

odpowiedz

10
20
~lehutek 2013-04-28 (20:30) 11 miesięcy 19 dni 6 godzin i 58 minut temu

a ja mam pacifice 3, 5 l. 256 KM -pali 15 litrów gazu - czyli 6,5 l. ON. Pokarzcie mi takiego diesla. Poza tym , wszyscy VIEŚMAKOWCY {VW} twierdzą ,że ich auta palą 4-5 litrów, ale jak trzeba gdzieś jechać większą grupą znajomych , nagle przy rozliczeniu finansowym wychodzi, że jednak palą 9l. w tej swojej głupocie niedługo stwierdzą ,że ich vw, bądz audi produkują paliwo na biegu jałowym.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

12
2
~mx 2013-05-10 (22:11) 11 miesięcy 6 dni 5 godzin i 17 minut temu

Pitolenie o basenie...owszem naprawa układu wtryskowego w dieslu jest kosztowna ale ile jest takich awarii? No chyba, ze ktoś jeździ na oleju transformatorowym albo innych paściach. Jeżeli dba się o to co się tankuje, zmienia filtr paliwa to można "obrócić licznik" bez remontu wtrysku. Pozdrawiam wszystkich "ropniaków"

odpowiedz

7
0
~Janek 2013-05-10 (21:54) 11 miesięcy 6 dni 5 godzin i 34 minuty temu

Prawda jest taka że dobre diesle skonczyły się gdzieś na początku 21 wieku. Były to proste niezabardzo wysilone silniki z tradycyjną mechaniczną rotacyjną pompą wtryskową. Co prawda honda wypuscila w okolicach 2005 roku bardzo dobrego zawansowanego technicznie diesla lecz w następnych latach przystosowano go do wspołpracy z filtrem PDF w rezultacie czego dochodziło do rozrzedzania oleju silnikowego ropą ktora była dotryskiwana w celu podwyższenia temperatury spalin aby zregenerować filtr PDF. Ogólnie ekologiczne patenty mają chronić nie tylko srodowisko ale i portfel kierowcy i nieskracać żywotności silników. Obecnie narzucone normy spaliin raczej okaleczają postęp w dziedzinie techniki silnikowej.

odpowiedz

Bądź z nami na bieżąco

  • Kup używane

  • Kup nowe

Kup części

MotoIntegrator

Katalog samochodów - najpopularniejsze modele