Trwa ładowanie...
10-10-2005 11:23

Alfa Romeo 147 2.0 TS - test

Alfa Romeo 147 2.0 TS - test
d3tzeml
d3tzeml

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1130/147-01.jpg',600,437) ) |
| --- | Przez tydzień przejechaliśmy blisko tysiąc kilometrów 147-ką napędzaną dwulitrowym silnikiem benzynowym. Mniej więcej pięćset kilometrów „nakręciliśmy” w mieście, drugie pięćset na szosach. Czy Alfa 147 jeździ tak świetnie, jak wygląda?
Rozpoczynając test mieliśmy dość wysokie oczekiwania, co do powierzonego auta. Model 147 był samochodem roku, a wraz z modelem 156 jest jednym z najczęściej pożądanych samochodów. Jeżdżąc 147-ką doświadczyliśmy próżnej satysfakcji ściągania wzroku przechodniów i fakt ten pozostawiamy jako jedyny komentarz do stylistyki nadwozia. Model 147 z całą pewnością podoba się! Czy ci, którzy tęsknie wzdychają na widok przejeżdżającego auta nie rozczarowali by się zasiadając za jego kierownicą?

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1130/147-02.jpg',600,488) ) |
| --- | Tak jak Audi słynie ze staranności wykonania wnętrza swych aut, Alfa Romeo zasłużenie uchodzi za wzór ciekawej, sportowej jego stylistyki. Model 147 stanowi doskonały przykład dla tej opinii. Najciekawsze są zegary umieszczone w cylindrach, które uniemożliwiają odczytanie wskazań pasażerowi siedzącemu obok. obrotomierz jest duży , zaś wszystkie informacje prezentowane są czytelnie. Podczas tygodnia nie doszedł nas żaden stuk lub szelest, który świadczyłby o kiepskim spasowaniu materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Wszystkie materiały są miękkie i przyjemne w dotyku. Jeśli mielibyśmy kaprysić, to właśnie na zbytnia „miękkość” materiałów. Wszak Włosi słynęli ze spartańskiego wykończenia swych aut sportowych, a wnętrze 147-ki może się okazać nieco nazbyt „dopieszczone”, jak na gusta konserwatywnych amatorów aut sportowych.
Kierowca i pasażer na przednim fotelu mają sporo miejsca, zaś pasażerowie kanapy tylnej mają miejsca wystarczająco dużo, jak na auto kompaktowe. Specjalnego komfortu oczekiwać nie mogą, ale będą jechać wygodnie. 147-kę uznać trzeba raczej za auto cztero-, a nie pięcioosobowe.

d3tzeml

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1130/147-03.jpg',600,480) ) |
| --- | Co do oceny jazdy 147-ki, to zacząć trzeba od pochwały zalet dwulitrowego silnika benzynowego, który wydaje się optymalny, dla dynamicznej jazdy autem użytkowanym na co dzień. Rzecz nie polega na maksymalnej mocy znamionowej wynoszącej 150 KM, lecz na harmonijnym rozłożeniu tej mocy. W dobie silników szesnastozaworowych sporo jest silników, które dopiero w górnych rejestrach obrotów silnika osiągają wysoka moc i wartość momentu obrotowego. Silniki szesnastozaworowe łatwo wkręcają się na wysokie obroty, jednak nie każdy lubi lub może utrzymywać wysokie obroty. ... Silnik dwulitrowy TS (Twin Spark) zapewnia dynamiczna jazdę już w zakresie 2,2 – 3,5 tys obr/min, zaś powyżej tych wartości, jazda jest już bardzo dynamiczna. Bez przesady stwierdzić można, że 147-ka nie potrzebuje silniejszego silnika.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1130/147-04.jpg',600,447) ) |
| --- | Alfa Romeo nie jest może ideałem, ale trudno coś zarzucić zawieszeniu. Dzięki doskonałemu wyważeniu i zaawansowanemu zawieszeniu (z tyłu czterowachaczowe) 147-ka świetnie trzyma się drogi. O przechyłach bocznych nie ma mowy, a pokonując nawet ostre zakręty mieliśmy poczucie pewnego trzymania się drogi. Jako że auto jest raczej dłuższe niż szersze gwałtowne manewry kierownicą powodują uruchamianie się systemu kontroli trakcji. 147-ka z pewnością świetnie pokonuje zakręty, ale podejrzewać można, że bez ESP miałaby kłopoty z testem łosia. Nie radzimy wyłączać ESP.
147-ką jeździ się w miarę twardo, ale nie do przesady. To ważne na dziurawych polskich drogach, które niejednego amatora sportowego zawieszenia przyprawiły o bóle kręgosłupa.

d3tzeml

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1130/147-05.jpg',600,418) ) |
| --- | Jakie możnaby podsumować Alfa Romeo 147? To auto o wyglądzie zwracającym uwagę (dla jednych to zaleta, dla innych raczej wada), którego sportowa stylistyka nie jest wyłącznie kaprysem projektantów. Auto ma bardzo elastyczny silnik, który umożliwia dynamiczną lub bardzo dynamiczną jazdę i nie wymaga utrzymywania go na wysokich obrotach. 147-ka pozwala szybko pokonywać ostre zakręty. Jest bardzo wygodna dla dwojga, ale dla pięciorga byłoby już za ciasno. Model 147 to z pewnością dobry samochód dla kogoś, kto lubi ostrą jazdę, ale na co dzień nie chce straszyć przechodniów rykiem silnika. Alfa 147 daje poczucie mocy i kontroli nad samochodem i jeśli na co dzień nie będziemy wozić dorosłych na tylnim siedzeniu, nie będzie nam zbyt ciasno.

d3tzeml

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1130/147-06.jpg',600,501) ) |
| --- | Czy 147-ka ma wady? Wad może nie ma, ale kupujący ją powinien zdawać sobie sprawę, że sportowe walory auta wymuszają pewien kompromis. Podczas ostrej jazdy można w mieście spalić nawet 15 litrów paliwa na 100 km, pakowność auta predestynuje raczej do wakacji we dwoje, niż rodzinnych eskapad, a prawie sportowe zawieszenie ogranicza komfort jazdy. Alfa 147 jest chyba gdzieś w połowie drogi pomiędzy „cywilnym” kompaktem, a powiedzmy Subaru Imprezą. To chyba rozsądny kompromis. ...również, jeśli zważyć na cenę wynoszącą około 87 tys. To sporo jak na auto kompaktowe, ale nie tak dużo jak na w pełni wyposażone auto umożliwiające sportową jazdę.

d3tzeml
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3tzeml
Więcej tematów