7 osób i 3,8 l/100 km - Dacia Logan MCV

2008.03.19 12:29 wp.pl 0 opinii
7 osób i 3,8 l/100 km - Dacia Logan MCV
a a a

Na Zachodzie bije rekordy sprzedaży, zaś obietnice producenta mówią, że do końca 2009 roku będzie powstawać milion egzemplarzy rocznie. Dacia Logan - bo o niej mowa - jest obecna także w Polsce. Niestety pejoratywne skojarzenia z rumuńskimi samochodami sprzed lat zniechęcają sporą grupę kierowców do samochodu opracowanego pod dyktando Renault. Postanowiliśmy sprawdzić, ile warte jest najtańsze kombi na rynku...

Pierwszy kontakt z Dacią zakończył się stwierdzeniem, że Logan MCV jest... duży. Banalne? Być może. Jednak stojąc naprzeciw auta zdolnego pomieścić 2350 litrów bagażu trudno nie odnieść innego wrażenia. Paradoksalnie na papierze gabaryty samochodu nie prezentują się nieprzeciętnie. Wrażenie wielkości jest zasługą proporcji nadwozia z krótką maską i potężnym przedziałem pasażersko-ładunkowym.

Wpływ na przestronność wnętrza ma również imponujący rozstaw osi. 2905 milimetrów to niewiele mniej, niż w... Mercedesie klasy S! Inżynierowie Renault spożytkowali przestrzeń na trzy rzędy siedzeń. W pierwszym trudno narzekać na przestronność. Wyżsi pasażerowie drugiego rzędu mogą narzekać na nieco zbyt małą ilość miejsca na nogi. Czy podróżni siedzący za nimi będą jeszcze bardziej pokrzywdzeni? Wręcz przeciwnie! W trzecim rzędzie zasiądą wygodnie dwie osoby o wzroście powyżej 180 cm, zaś przestrzeni na nogi jest wyraźnie więcej niż za fotelem kierowcy! Trzeba się tylko pogodzić z utrudnionym zajmowaniem miejsca.

Wnętrze Logana nie powala stylistyką, ani jakością tworzyw. Na pocieszenie twarde plastiki zostały dobrze spasowane, więc nawet na największych nierównościach kabina nie atakuje uszu kierowcy i pasażerów podejrzanymi dźwiękami. Przyzwyczajenia wymaga odgłos towarzyszący włączeniu kierunkowskazu – specyficzne „pikanie” można porównać jedynie do dźwięków wydawanych przez świerszcza. Kierowcy Dacii Logan MCV przyjdzie się także oswoić ze słabą widocznością do tyłu. W środkowym lusterku oglądamy przede wszystkim las pięciu zagłówków. Boczne lustra wyglądają obiecująco. Na tym kończą się ich zalety, gdyż spora wielkość nie poszła w parze z liczbą informacji, jakich są w stanie dostarczyć.
Plusem nie są także nisko umieszczone pokrętła ogrzewania i wentylacji.

Przy wyższych prędkościach nieco dokuczliwy staje się szum powietrza opływającego wysokie nadwozie. Mimo tego dalsze podróże nie są męczące, choć o przesadnym komforcie także nie może być mowy. Pokonanie Loganem w ciągu jednego dnia 1200 km jest jak najbardziej możliwe i nie będzie wiązało się z bólem pleców oraz nóg. Dzięki sporemu prześwitowi Dacia bez trudu radzi sobie z trudami polskich dróg, zaś sztywność zawieszenia nie dopuszcza do nadmiernych przechyłów karoserii na szybko pokonywanych zakrętach. Trzeba tylko pamiętać, że samochód wykazuje tendencję do podsterowności. Na szczęście droga od pierwszych oznak utraty przyczepności do poważnych problemów z trakcją jest bardzo długa.

Polub moto.wp.pl na Facebooku

oceń
tak 15 83.33%
nie 3 16.67%

Opinie (0)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Ten materiał nie ma jeszcze żadnej opinii. Twoja może być pierwsza!

Bądź z nami na bieżąco

  • Kup używane

  • Kup nowe

Kup części

MotoIntegrator

Katalog samochodów - najpopularniejsze modele