Trwa ładowanie...
11-06-2015 15:59

Nowe BMW serii 7 - lżejsze o 130 kg od poprzednika

BMW serii 7 to najbardziej luksusowy model w ofercie niemieckiej marki. Zamożni klienci mogą zacierać ręce, bo do salonów już niedługo wjedzie szósta generacja auta, oznaczona jako G11 oraz G12 (wariant z przedłużonym rozstawem osi). Ponieważ tradycyjnie "siódemkami" jeżdżą polscy prezydenci, można być przekonanym, że takim autem wożony będzie za jakiś czas Andrzej Duda. Ciekawe czy samochód mu się podoba.

Nowe BMW serii 7 - lżejsze o 130 kg od poprzednikaŹródło: zdjęcie producenta
dfpmiqn
dfpmiqn

Laicy z pewnością nie dostrzegą ogromnych różnic, ale BMW twierdzi, że to zupełnie nowe auto. Największe modyfikacje zaszły bowiem tam, gdzie nie dociera ludzki wzrok. Do budowy nadwozia wykorzystano w dużej mierze włókno węglowe. Dzięki temu udało się jednocześnie podnieść poziom bezpieczeństwa podróżujących pasażerów oraz zmniejszyć masę pojazdu – o dokładnie 130 kg w porównaniu do poprzednika.

Z zewnątrz auto upodobniło się do najnowszej serii 3 oraz 4. Widać to szczególnie po charakterystycznych lampach wykonanych w technologii LED. Nie da się też nie zauważyć potężnych rozmiarów wlotów powietrza, czyli tzw. nerek. Dla osób ceniących sobie większą ilość miejsca na nogi, przygotowano wersję z przedłużanym o 14 cm rozstawem osi

Wnętrze nowej serii 7 to skórzana tapicerka, drewniane wstawki oraz akcenty z aluminium. Nie zabraknie również paneli dotykowych i systemu iDrive piątej generacji. Z ciekawszych dodatków warto wymienić obsługę gestami, bezprzewodowe ładowanie telefonu, 7-calowy tablet umożliwiający sterowanie różnymi funkcjami auta oraz system „Ambient Air”, który odpowiada za zapach wnętrza.

Pod maskę trafią następujące silniki:

dfpmiqn

750i xDrive (750Li xDrive): silnik benzynowy V8 z technologią BMW TwinPower Turbo (dwie dwuślimakowe turbosprężarki, wtrysk bezpośredni, VALVETRONIC, Double-VANOS), pojemność 4395 cm3, moc maksymalna 330 kW/450 KM/5500-6000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 650 Nm/1800-4500 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h 4,4 s (4,5 s), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 8,3-8,1 l/100 km (8,5-8,3), emisja CO2 194-189 (197-192) g/km, norma czystości spalin Euro 6.

740i (BMW 740Li): rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo (dwuślimakowa turbosprężarka, wtrysk bezpośredni, VALVETRONIC, Double-VANOS), pojemność 2998 cm3, moc maksymalna 240 kW/326 KM/5500-6500 obr./min, maksymalny moment obrotowy 450 Nm/1380-5000 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h 5,5 s (5,6 s), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 7,0-6,6 l/100 km (7,0-6,6), emisja CO2 164-154 g/km (164-154), norma czystości spalin Euro 6.

730d (BMW 730Ld): rzędowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny z technologią BMW TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, bezpośredni wtrysk common rail), pojemność 2993 cm3, moc maksymalna 195 kW/265 KM/4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 620 Nm/2000-2500 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h 6,1 s (6,2), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 4,9-4,5 l/100 km (5,0-4,6), emisja CO2 129-119 g/km (132-122), norma czystości spalin Euro 6.

730d xDrive (BMW 730Ld xDrive): rzędowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny z technologią BMW TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, bezpośredni wtrysk common rail), pojemność 2993 cm3, moc maksymalna 195 kW/265 KM/4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 620 Nm/2000-2500 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h 5,8 s (5,9), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 5,2-4,8 l/100 km (5,2-4,8), emisja CO2 137-127 g/km (137-127), norma czystości spalin Euro 6.

dfpmiqn

740e (BMW 740Le, BMW 740Le xDrive) : rzędowy 4-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo (dwuślimakowa turbosprężarka, wtrysk bezpośredni, VALVETRONIC, Double-VANOS), pojemność 1997 cm3, moc maksymalna 190 kW/258 KM/5000-6500 obr./min, maksymalny moment obrotowy 400 Nm/1250-4800 obr./min, technologia BMW eDrive z synchronicznym silnikiem elektrycznym – moc maksymalna 70 kW/95 KM, maksymalny moment obrotowy 250 Nm, litowo-jonowe akumulatory wysokoprądowe, łączna moc systemowa 240 kW/326 KM, przyspieszenie 0-100 km/h 5,6 s (740Le: 5,7, 740Le xDrive: 5,5 s), prędkość maksymalna 240 km/h (na silniku elektrycznym do elektronicznie ograniczona 120 km/h), średnie spalanie 2,1 l/100 km (2,1/2,3), 12,5 kWh/100 km (12,5/13,0), emisja CO2 49 g/km (49/53), norma czystości spalin Euro 6.

Auto trafi do sprzedaży w październiku.

Źródło: BMW

dfpmiqn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dfpmiqn
Więcej tematów