Mitsubishi Pajero Pinin w Polsce

2002.07.22 18:48 WP 1 opinia
a a a

Pajero Pinin, młodszy "brat" dobrze znanego Mitsubishi Pajero pojawił się w salonach dealerskich Mitsubishi w Polsce.
Pinin to tzw. kompaktowy samochód rekreacyjno-sportowy, odpowiednik Hondy HR-V, czy Toyoty RAV. Produkowany jest głównie z myślą o użytkownikach na co dzień mieszkających w mieście, ceniących jednak możliwość nieskrępowanego wypoczynku i rekreacji podczas weekendu. Samochód musi więc jednocześnie zapewniać komfort, do jakiego przywykły mieszczuchy, i własności jezdne niezbędne do pokonywania trudnych warunków drogowych.

...Ale oczywiście najważniejszy dla rynkowego powodzenia samochodu jest jego wygląd. Dlatego też stylistykę Mitsubishi Pinin opracowała Pininfarina - jedna z najbardziej cenionych na świecie firm zajmujących się projektowaniem wyglądu aut. Efekt sugeruje, że Pinin ma robić wrażenie masywnej, wytrzymałej terenówki, a jednocześnie zjednywać serca kierowców wdziękiem. O wadze, jaką przywiązuje się do kwestii estetycznych niech świadczy fakt, że sprzedawany w Europie Mitsubishi Pinin ma całkiem inny wygląd niż sprzedawany na japońskim rynku, bliźniaczy pod względem technicznym model Mitsubishi o nazwie: “io”.

Pajero Pinin to trzeci z samochodów Mitsubishi produkowanych w Europie. Z zakładów w Japonii pochodzą natomiast silnik i układ przeniesienia napędu. Pod maską Pajero Pinin znalazł się silnik z wielopunktowym wtryskiem o pojemności 1834 ccm i mocy 84 kW/114 KM. Samochód ma stały napęd na cztery koła ze sprzęgłem lepkościowym VCU oraz centralnym mechanizmem różnicowym.
Pomimo swoich kompaktowych wymiarów Pajero Pinin oferuje użytkownikom przestronne wnętrze, a w przypadku przednich foteli nawet o rozmiarach typowych dla pojazdów z wyższego segmentu. Wersja z nadwoziem trzydrzwiowym przeznaczona jest dla czterech osób, a pięciodrzwiowy Pinin, dłuższy o 300 mm - dla osób pięciu. W tej ostatniej wersji, po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy przestrzeń ładunkową o pojemności 578 litrów i długości 1200 mm.

Dane techniczne:
Silnik: o pojemności 1834 cc, szesnastozaworowy, o mocy 84/114 kW/KM przy 5500 obr/min, maksymalny moment obrotowy: 160 Nm przy 4000 obr/min
System zasilania: wielopunktowy wtrysk ECI-MULTI
Przeniesienie napędu: stałe 4WD, skrzynia biegów o pięciu przełożeniach + bieg wsteczny
Zawieszenie: przód: kolumny McPhersona + stabilizator, tył: sprężynowe, wielowahaczowe
Hamulce: przód: tarczowe, 17 calowe tarcze wentylowane / tył: bębnowe
Układ kierowniczy: przekładnia zębatkowa z układem wspomagania
Prędkość maksymalna: 155 km/godz
Przyspieszenie od 0 do 100 km/godz: 11,9 sek (wersja trzydrzwiowa), 12,6 sek (wersja pięciodrzwiowa)
Wymiary: 3735 x 1680 x 1695 (wersja trzydrzwiowa), 4035 x 1680 x 1700 (wersja pięciodrzwiowa)
Rozstaw pomiędzy osiami: 2280 mm (nadwozie trzydrzwiowe), 2450 mm (nadwozie pięciodrzwiowe)
Prześwit: 200 mm
Opony: 215/65R16
Masa własna: 1680 kg (nadwozie trzydrzwiowe), 1840 kg (nadwozie pięciodrzwiowe)
Minimalny promień skrętu: 4,9 m (wersja trzydrzwiowa), 5,2 m (wersja pięciodrzwiowa)
Zużycie paliwa: 9,3 l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 53 litry

Cena modelu trzydrzwiowego została ustalona na poziomie 72.990 zł, a pięciodrzwiowego - 76.990 złotych. Ten ostatni będzie również dostępny w wersji dostawczej.

Polub moto.wp.pl na Facebooku

oceń
tak 3 100%
nie 0 0%

Opinie (1)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

0
0
~Leon 2012-09-11 (17:22) 1 rok 10 miesięcy 12 dni 4 godziny i 15 minut temu

Ja wiem, że to dane producenta, ale przecież on pali 12/100km!!!

odpowiedz

Bądź z nami na bieżąco

  • Kup używane

  • Kup nowe

Kup części

MotoIntegrator

Sonda

Jaka powinna być tolerancja dla przekraczania prędkości?





glosuj

Katalog samochodów - najpopularniejsze modele