Trwa ładowanie...

Honda HR-V: crossover z cechami coupe

Honda HR-V: crossover z cechami coupeŹródło: zdjęcie producenta
d1j5dat
d1j5dat

Honda przedstawiła szczegóły dotyczące nowej wersji modelu HR-V. Auto pojawi się w Europie latem 2015 r.

Stylistyka pojazdu łączy dynamikę znaną z aut coupe z masywną posturą SUV-a. Kształt nadwozia, wraz z opadającą ku tyłowi linią okien, tworzy sportowy profil, który uzupełniają „ukryte” klamki tylnych drzwi. Charakterystyczne, ostro wycięte boczne przetłoczenie optycznie pochyla samochód do przodu i sprawia wrażenie, jakby był on w nieustannym ruchu. Ciekawym rozwiązaniem są wyprofilowane dolne panele nadwozia oraz masywne zderzaki. HR-V upodobniła się też do innych modeli Hondy – motyw „unoszącego się skrzydła” uzyskany za sprawą osłony chłodnicy połączonej z reflektorami oraz opadająca linia tylnych szyb nawiązują do nowego modelu CR-V. Z tyłu znajdują się ostro narysowane lampy zespolone, które zachodzą do wewnątrz na drzwi bagażnika.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Przedstawiciele Hondy podkreślają, że HR-V otrzymała wnętrze oferujące dużą przestrzeń oraz rozbudowane możliwości konfiguracyjne. Jego podstawą jest globalna platforma segmentu B (np. zastosowanie płaskiego zbiornika paliwa pod przednimi fotelami). Każde z tylnych siedzeń składa się w proporcjach 60:40 i może być ustawione w różnych pozycjach. Bagażnik ma pojemność od 453 do 1 026 litrów. W kabinie znajdziemy miękkie w dotyku powierzchnie, wstawki ze szczotkowanego chromu oraz panel pokryty czarnym lakierem fortepianowym. Kierowca ma przed sobą tablicę przyrządów z trzema wskaźnikami, z których każdy został otoczony podświetlanymi obwódkami. Wersja wyposażenia Executive dodatkowo oferuje nabywcom elektrycznie otwierane i uchylane panoramiczne okno dachowe. W zależności od modelu standardem lub opcją jest multimedialny system Honda Connect z 7-calowym ekranem dotykowym, działający w oparciu o Android 4.04.

Przeznaczona na Europę Honda HR-V będzie dostępna wyłącznie z napędem na przednią oś. W gamie jednostek napędowych znajdują się silniki 1,5 i-VTEC (130 KM) oraz 1,6 i-DTEC (120 KM). W obu przypadkach napęd będzie przenoszony za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej, jednak motor benzynowy może też współpracować z bezstopniową skrzynią CVT. Wszystkie odmiany wywodzą się z serii Earth Dreams Technology i spełniają normę emisji spalin Euro 6.

d1j5dat

Model posiada nisko położony środek ciężkości oraz lekką i sztywną konstrukcję nadwozia, którą wykonano w 27 procentach ze stali o wysokiej wytrzymałości. W celu zredukowania hałasów zastosowano pakiet materiałów wygłuszających, m.in. w nadkolach, podłodze oraz osłonie podwozia. Za bezpieczeństwo z kolei odpowiadają czujniki radarowe oraz kamery skierowane do przodu i do tyłu. Wspomagają one działanie inteligentnego tempomatu adaptacyjnego, systemu aktywnego hamowania w ruchu miejskim, funkcji ostrzegania przed kolizją i zjeżdżania z pasa ruchu, układu rozpoznawania znaków drogowych oraz automatycznych świateł.

Źródło: Honda

ll/moto.wp.pl

d1j5dat
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1j5dat
Więcej tematów