Trwa ładowanie...
12-01-2017 09:25

Audi Q8 concept: SUV w stylu coupe

Audi Q8 concept: SUV w stylu coupeŹródło: zdjęcie producenta
d3ej4mj
d3ej4mj

Salon Samochodowy w Detroit (trwający w dniach 8-22.01) jest miejscem debiutu Audi Q8 concept. Prototypowy SUV to hybryda o mocy 450 KM i momencie obrotowym 700 Nm.

Q8 concept robi spore wrażenie, głównie za sprawą przodu o szerokości 2,04 m. Najbardziej rzucającym się w oczy elementem jest ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe z kratownicą o strukturze plastra miodu - znacznie szersza niż w obecnych modelach niemieckiej marki. Kolejnymi smaczkami stylistycznymi z przodu są pionowe żebra grilla, maska w kontrastowym dla lakieru nadwozia kolorze, wloty powietrza na krańcach zderzaka, płaskie reflektory w kształcie klina oraz umieszczone tuż pod krawędzią maski silnika wąskie pasmo diodowe, służące jako kierunkowskaz oraz światło do jazdy dziennej.

Cechą charakterystyczną z boku jest brak ramek okien w drzwiach. Wszystkie linie karoserii wznoszą się ku górze, zaś powierzchnie błotników, drzwi i boków zostały wybrzuszone. Do auta dostajemy się za pomocą czujników - wystarczy dotknąć ich dłonią, a drzwi lekko odskoczą i otworzą się pod zdefiniowanym kątem. Tył zdobią spojlery - długi na granicy dachu oraz podwójnie przetłoczony poniżej szyby. Przez całą szerokość przeciągają się światła. Dyfuzor wykonano z aluminium.

Wnętrze Q8 concept pomieści 4 osoby oraz 630 l bagażu. Nad tunelem środkowym znajduje się konsola. Umieszczono w niej dźwignię, za pomocą której kierowca steruje pracą 8-stopniowej, automatycznej skrzyni tiptronic. Sygnały biegnące z dźwigni do skrzyni są sygnałami czysto elektronicznymi. Sportowe fotele przednie oraz oba pojedyncze fotele z tyłu, począwszy od bocznych profili aż po zagłówki, składają się z segmentów sprawiających wrażenie osobnych brył. Pozioma aluminiowa klamra dzieli oparcia foteli na wysokości linii okien. Deskę rozdzielczą, drzwi i podłogę pokryto z kolei trójwymiarową, ziarnistą okładziną.

d3ej4mj

Kierowca ma do dyspozycji wyświetlacz przezierny oraz wirtualny kokpit nowej generacji, który ma rozdzielczość 1 920 x 720 pikseli. W trybie widoku "auto", na ekranie o przekątnej 12,3 cala znajdują się przede wszystkim mapa nawigacji, listy menu i dodatkowe informacje. Widok mapy wizualizuje trasę podróży z lotu ptaka, a po powiększeniu pojawia się trójwymiarowy obraz aktualnej pozycji i otoczenia. Przy pomocy przycisków na kierownicy można przejść do trybu "performance”, w którym na trójwymiarowym ekranie pojawiają się duże zegary prędkościomierza i miernika mocy. Wszystkie pozostałe wyświetlacze w Audi Q8 concept to ekrany dotykowe.

Jeśli chodzi o napęd, zawieszenie i podwozie, model wykorzystuje rozwiązania stosowane już w produkcji seryjnej aut. Napęd hybrydowy typu plug-in składa się z jednostki benzynowej 3.0 TFSI (333 KM, 500 Nm) oraz motoru elektrycznego (135 KM, 330 Nm). Cały system generuje łączną moc 450 KM i moment obrotowy 700 Nm - pozwala to na przyspieszenie do "setki" w 5,4 s oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h. Średnie zużycie paliwa oceniono na 2,3 l/100 km. Montowany z tyłu akumulator litowo-jonowy zbudowany jest ze 104 ogniw pryzmatycznych. Jego pojemność - 17,9 kWh, umożliwia pokonanie maksymalnie 60 km w trybie jazdy elektrycznej. Pełne ładowanie mocą wyjściową 7,2 kW trwa około 2,5 h.

Podczas jazdy sterownik napędu hybrydowego elastycznie steruje napędem. Zależnie od sytuacji SUV może przechodzić w tryb boostingu, żeglowania lub rekuperacji. Sterownik podejmuje decyzje na podstawie danych otrzymywanych od asystenta wydajności. Zawierają one informacje odcinkowe systemu nawigacji oraz dane pozyskiwane z systemu usług car-to-X oferowanych przez Audi connect.

Źródło: Audi

d3ej4mj

ll/Wirtualna Polska

d3ej4mj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3ej4mj
Więcej tematów