Ocena: 0 [0]
~Polak
[2010-03-19 08:43]
To jest jawne ...
..... okradanie kierowców pod przykrywką "bezpieczeństwa". Wystawianie fotoradarów to jest polowanie na kierowców. Przecież cel jest jasny, zwiększyć bezpieczeństwo. Dlaczego więc policja i szczególnie Straż Miejska chowają się po krzakach? Jeżeli faktycznie komuś zależy na bezpieczeństwie to niech zabiorą się na porządnie za stan i oznakowanie naszych dróg. Wydają miliony na fotoradary, a na drogi jak zwykle nie ma. Przecież to oczywiste, że ukaranie kierowcy przy stanie dróg w Polsce to najlepszy?najłatwiejszy zarobek dla: miasta/gminy i Policji. Popieram karanie szaleńców na drogach, ale niech nie odbywa się to kosztem zwykłego kierowcy który ma za sobą np. 500 km po "wspaniałych" Polskich drogach i przekroczył w jakiejś mieścinie prędkość o np. 12 km na ograniczeniu 40 km/h w miejscu w którym takiego ograniczenia być nie powinno. Wiele jest bezsensownych ograniczeń które chyba mają za zadanie tylko to, aby umożliwić Straży Miejskiej schowanie w krzakach fotoradaru. Ktoś kto ma inne zdanie proponuję Przejechanie trasy np. Szczecin - Rzeszów oczywiście zgodnie z przepisami. Pozdrawiam
odpowiedz
pokaż 5 ukrytych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
krysko5
[2010-03-19 09:19]
Nie to jest tylko przestrzeganie prawa , otrzymując dokument uprawniający do kierowania zobowiązuje się kierowca do przestrzegania przepisów, a jeżeli noga jest ciężka to proponuję tempomat
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
lola
[2010-03-19 09:36]
A ja wy zruca takie mandaty do kosz. Ostatnio dostałem fotkę swojego samochodu od tyłu z adnotacją , że przekroczyłem szybkość w jakimś zadupiu ( którego nie mogę znaleźć na mapie ) na ok 200 zł. Najpierw przysłali listem za potwierdzeniem fotkę z natychmiastowym wezwaniem do zapłaty, a ja do kosz bez odpowiedzi. Drugi list też polecony, a ja do kosz. Trzeci polecony , a ja do kosza. Zastanawiałem się że nie długo listy polecone przekroczą wartość mandatu. Zaczęli przysyłać wezwania litami zwykłymi , a ja znowu do kosza. Po roku się im znudziło i nie przysyłają.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
adamos1939
[2010-03-19 09:44]
W zupełności się z Tobą zgadzam. Na pewno należy a nawet trzeba wyłapywać i karać z całą surowością piratów drogowych, bo tacy zagrażają zwyczajnym ludziom - zarówno kierowcom jak i pieszym... Ale te nowe radiowozy przypominające samochody Jamesa Bonda w każdym powiecie, to czasem przesada, bo zamiast kupować tyle aut za tak bajońskie sumy powinno się więcej przeznaczać na oznaczanie i reperowanie dróg... Nie sztuką jest wystawić radar w krzakach, założyć ręce i liczyć w pamięci ile się "zarobiło", jak zobaczy się błysk... Sztuką jest wysiąść i się trochę wysilić - pomyśleć jak pomóc, a nie tylko "byle następny błysk"...
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Polak
[2010-03-19 11:15]
Krysko - proponuję jeszcze raz Przeczytać moją opinię tyle tylko, że ze zrozumieniem. Nie neguję tego, aby karać i to surowo bandytów drogowych, a tacy niestety są. Chodzi mi o to, że zwykły kierowca który przejeżdża PRZEPISOWO kilkaset km po Polskich drogach może wpaść na przekroczeniu o np. 11 km/h tylko dlatego, że stoi ograniczenie do 40 km/h w miejscu w którym wystarczyłoby załatać dziurę. Ale w naszym kraju zamiast zająć się stanem dróg i przez to poprawieniem bezpieczeństwa robi idzie się na łatwiznę. Nieuzasadnione ograniczenie prędkości i Straż Miejska ukryta w krzakach z fotoradarem. Policja ma działać zapobiegawczo, a dzielnym Strażnikom Miejskim proponuję zadbać o bezpieczeństwo mieszkańców w najniebezpieczniejszych zakątkach miast. Tylko tam ich nie widać, za to w przydrożnych krzakach z fotoradarem i owszem. Nie oszukujmy się! Powołanie Straży Miejskiej lub Gminnej i co za tym idzie możliwość wystawienia fotoradaru to jest bardzo łatwy zysk dla miasta lub gminy. I wierz mi, że wystawiając fotoradar nie chodzi im bynajmniej o bezpieczeństwo.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Ahmeni
[2010-03-19 17:58]
Tempomat w Polsce jest zupełnie bezużyteczny. Musiałbyś go przestawiać średnio co 2-5 km w zależności od trasy. Każdy kierowca robiący regularnie trasy ponad 100km powie Ci, że sama konieczność ciągłego korygowania prędkości i pamiętania, jaki biało-czerwony znak mijał na drodze ostatni, po dwóch godzinach zaczyna powodować zmęczenie - efektywnie pogarszając a nie poprawiając bezpieczeństwo.
Trasa Bielsko-Biała - Kraków, ok 100 km, powoduje u mnie znacznie większe zmęczenie, niż trasa Wiedeń-Bielsko, ok 380 km.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~ks. Robak z Pana T
[2010-03-19 08:46]
no to w takim razie piraci drogowi będą
kierować samochodem w ciemnych okularach, perukach albo w kominiarkach. Niektórym sędziom sie we łbach przewraca, tam gdzie sa powazne wątpliwości to ludzi trzymaja w aresztach po kilka lat, np. Bogucki podejrzany o udział w zabójstwie gen. Papały. Tu gdzie mamy nr rej samochodu, markę a jakas baba tłumaczy ze nie ona im nie wie kto kierował jest ok?
odpowiedz
pokaż 2 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~nieżyt
[2010-03-19 10:05]
już kierowcy Skód jeżdżą w kapeluszach. Bardzo kryminogenne środowisko.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~bm
[2010-03-19 12:47]
widać kolego chcesz płacić mandaty i zbierać punkty. Nie ma sprawy, ale nie zmuszaj do tego innych przez swoją głupotę.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~REKSIO
[2010-03-19 08:23]
żaden problem
mówimy że to nie my jechaliśmy i wskazujemy fikcyjną osobę najlepiej kolegę z białorusi bo z nimi nie mamy podpisanych dokumentów dot.ścigania za wykroczenia i po sprawie.trzy razy tak się wykpiłem.Niech najpierw drogi pobudują a dopiero pużniej stawiają radary.
odpowiedz
pokaż 2 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~abc
[2010-03-19 08:40]
czy ktos to potwierdzi??....bo pomysl ten wydaje sie byc skuteczny
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~kot
[2010-03-19 11:54]
no ciekawe ciekawe....tylko ile w tym prawdy.... Reksio, opisz mniej wiecej jak to sie robi...co gdzie kiedy sie mowi i na kogo sie pisze sprawce..pozdrawiam
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~s
[2010-03-19 10:49]
dbanie o bezpieczeństwo to ściema jakich mało. Robi się piratów z ludzi
którzy chcą normalnie przejechać i w normalnej Europie nigdy by mandatu nie dostali !
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~zibi
[2010-03-19 10:44]
Drodzy Państwo.W każdym Państwie PRAWA obowiązują pewne zasady które są nienaruszalne.Po pierwsze ciężar dowodowy leży po stronie oskarżającego, a nie oskarżonego.Po drugie,wina musi byc udowodniona ponad wszelką wątpliwośc,a jeżeli wątpliwości się pojawią,muszą byc uznane na korzyśc obwinionego.I tu pojawia się problem,bo winę trudno udowodnic bezspornie,więc załatwia się to po polsku, czyli naginając prawo na niekorzysc obwinionego.Poza tym,wszelkie zapisy wykonane techniką cyfrową(a tak zapisują fotoradary) powinny zostac zweryfikowane przez prawników,ponieważ takie materiały mogą by dowolnie obrabiane komputerowo.Z tego względu,ich wartośc dowodowa wydaje mi się wątpliwa.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Seaman
[2010-03-19 10:03]
fotoradary
Popieram,niewyrazne zdjecie nie ma mandatu,dosc zarabiania na nas kierowcach i zaslanianie sie pseudo bezpieczenstwem ruchu drogowego.Podam przykład debilnego rozstawiania fotoradarów,wczoraj jade prosta ulica w Rumi gdzie jest ograniczenie do 40km/h,jednopasmowka za samochodem osobowym ktory mial ok 46km/h az tu nagle mocno daje po hamulcach prawie ze zatrzymuje sie w miejscu a ja omal na niego wlatuje, okazalo sie ze straz miejska wystawila smietnik na poboczu zgrabny na czterech nozkach max wysoki na 0.5 metra ,pytam sie po jaki h...j i w takim miejscu gdzie i tak droga jest jak ser szwajcarski i wszyscy jezdza wolno.Wiem ze Polska jest biedna ale przestancie polowac na biednych kierowcow w ten sposob.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~życzliwy
[2010-03-19 09:49]
MANDAT
CZY PO TYGODNIU POLICJANT MOŻE POWIEDZIEĆ CO JADŁ NA ŚNIADANIE.NAPEWNO DŁUGO BĘDZIE SIĘ ZASTANAWIAŁ I NIE POWIE NA 100 PROCENT ŻE JADŁ NP. PARÓWKĘ. A CZŁOWIEK MA PAMIĘTAĆ WSZYSTKO I ZNAĆ WSZYSTKIE PRZEPISYBEZ SWEGO RZECZNIKA. TAK STWORZONO PRAWO AŻEBY POGRĄŻYĆ TEGO SZAREGO CZŁOWIEKA.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Madmax
[2010-03-19 07:18]
To nie powinno podlegać dyskusji
Jest wykroczenie , jest właściciel auta i jest niewyraźne zdjęcie. Jeżeli właściciel potwierdza że jest na zdjęciu to kara + punkty . A będzie miał wątpliwości czy on prowadził , to też kara + punkty. Wtedy cudownie odzyska pamięć komu dał auto. Osoba ta otrzyma karę + punkty. Nieważne czy podstawiona , ważne że skuteczne.
odpowiedz
pokaż 9 ukrytych odpowiedzi
pokaż 4 wcześniejsze odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~inka
[2010-03-19 08:34]
Czy biierzesz pod uwagę po jakim czasie przychodzi zdjecie z fotoradaru? W pewnej firmie (gdzie pracownicy w tygodniu na jednym samochodzie robią średnio ok 1000 km (to nie pomyłka tysiać) w lutym przyszło zdjecia sprzed trzech miesięcy. Wiadomo, ze jechały nim dwie osoby wówczas, ale niestety niewiadomo która w tym momencie prowadziła (jadący nawet nie pamietają) i co teraz? forma płaci, bo zdjecie twarzy wygląda mniej więcej w ten sposób jakbyś wziął sobie ołówek i różnymi odcieniami pomalował kwadracik. Parktycznie nic nie widać. Gdy firma poprosiła o lepszą jakość zdjęcia, bo nie jest w stanie ustalić kto prowadził w czasie popełnienia wykroczenia usłyszeli, ze to najlepsze jakie mają. CZy uważasz zatem że jest to normalne? Może podwyższymy najpierw jakosć tych zdjęć, a nie bedziemy karać na zasadzie: bo samochód tam był....
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~MAG
[2010-03-19 08:36]
Podaj nazwe tej fiemy co tak chetnie placi mandaty.. Dziwie sie,ze ta firma utrzymuje sie na rynku... moja firma jeszcze nigdy nie zaplaciła mandatu za niewyraźne zdjecie.... -Czesto sie zdarza,że na podstawie dokomentacji firmy w czasie, gdy było zrobione zdjecie fotoradarem - niewyraźne - mozna jedynie stwierdzic,ze autko nie było w tym czasie użytkowane..... I wtedy na policji najczęsciej kierownik mówi,ze sa dwie opcje - albo ktos z pracowników nie wypisał faktu skorzystaniaz autka firmowego, co nie prawa miec miejsca, albo jest drugi taki sam samochód z takimi samymi blachami - tzw. bliźniak.... I to koniec...
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Wielbiciel POPISów
[2010-03-19 08:46]
Prawo karne ( a także prawo o wykroczeniach)stanowi o karaniu SPRAWCY wykroczenia, a nie właściciela samochodu . Ja nie mam obowiązku ani się samooskarżać, a mam także prawo odmówić wyjasnień gdyby obciążały osoby mi najbliższe. No ale pewnie tego wam na kursokonferencjach nie mówili .
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Kane
[2010-03-19 09:04]
Powiedz to gościowi skazanemu na krzesło elektryczne. Jak cie zobaczy to może odzyska pamięć i wskaże , że to ty popełniłeś zbrodnię przypisaną niemu.W najgorszym wypadku usmażą cię na krześle razem z nim. Nie ważne czy ty będziesz podstawiony - ważne że to będzie skuteczne.hehehe - kretyn!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~ppp
[2010-03-19 09:31]
sorry ale jak widzisz, że szwagier przekracza prędkość i nie reagujesz to jesteś tak samo winny. Moralnie. Tak samo jak osoby wsiadające do samochodu z kierowcą po alkoholu, czy dające mu kluczyki.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
krysko5
[2010-03-19 09:17]
prawo
Tylko w Polsce można podać taką bzdurną interpretację, czyli piraci robią co chcą , nie tylko łamią przepisy , ale także cierpią na amnezję , to są już szczyty złamać przepisy i udawać , że to nie Ja kierowałem , czyli jest to Państwo dla cwaniaków
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~H.Lecter
[2010-03-19 08:49]
Tak to jest jak jednym samochodem może jeździć kto chce.
Powinno się przypisać samochód do osoby i po problemie. Kto nie jest przypisany do samochodu nie może nim jeździć i tyle.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
muszkieter
[2010-03-19 09:06]
przede wszystkim odda skarb państwa a nie policja to nie do niej wpływają wpływy z mandatówkarnych
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Maniek
[2010-03-19 09:01]
Więc motocykliści zostają bezkarni ? Moja Honda CBR okazuje się bezpieczniejsza na fotoradar aniżeli radyjko CB ! Niebawem zacznę testować osiągi mojego motocykla na ul. Urzędowskiej w Kraśniku a Straż Miejska mi nic nie zrobi :)
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~ks. Robak z Pana T
[2010-03-19 08:42]
orzeczenie sadów rejonowych nie moze stanowic
wykładni, mogły wystapic okreslone sytuacje dajace watpliwosci i sad uniewinnił.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Zenek
[2010-03-19 08:40]
Zdjęcie a prawo.
Właściciel pojazdu ma obowiązek wskazania organom ścigania osobę, której powierzył pojazd. Jeśli nie wskaże kto wówczas jeździł tym pojazdem to może zostać ukarany ale nie za popełnione wykroczenie tylko za nie wskazanie kierującego czyli bez punktów karnych.Tak mówi prawo.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
[2010-03-19 08:06]
Co to znaczy nie wyraźne zdjęcie ?
Twarzy czy numerów rejestracyjnych ?
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~mała
[2010-03-19 08:37]
Twoje pytanie sugeruje, ze nigdy nie widziałeś zdjecia z fotoradaru. Jakość tych zdjęć jest okropna (chyba z 25 lat temu lepsze zdjecia się robiło już) numery rejestracyjne są widoczne, ale twarz to porażka ciężko ustalić kto tam wogóle sidzi za kierownicą
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~obserwator
[2010-03-19 08:34]
TO JEST POLICYJNY KRAJ
Czapkujcie policjantowi a zdjecie bedzie niewyrazne.To jest przyklad ze takie niedoskonalosci nie powinny miec miejsca w panstwie prawa.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~bełkot
[2010-03-19 08:31]
tusk niech postawi więcej fotoradarów
zamiast drogi naprawiać
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Piotr z Rybnika
[2010-03-19 08:29]
uchylenie mandatu? fikcja w Rybniku
Szanowni Państwo
otrzymałem mandat za wykroczenie, którego nie popełniłem - postój w niedozwolonym miejscu. Mandat przyjąłem , bo Straznik Miejski wprowadził mnie w błąd. Po sprawdzeniu Kodeksu Drogowego okazało sie ,że mam rację. W terminie 7 dni jak mówi Art 101 paragraf 1 Kodeksu Postępowania w Sprawach o Wykroczenia wniosłem odwołanie do Sądu Grodzkiego . Ten zamiast zająć się meritum sprawy odrzucił mój wniosek uzasadniając to tym , mandat był wystawiony za czyn niedozwolony. Nie wział pod uwagę tego ,że czyn tam opisany przez funkcjonariusza Straży NIE BYŁ MOIM CZYNEM - co opisałem w piśmie. Tak więc, wystarczy , że mandat jest dobrze przez wystawiającego go napisany, a jest po sprawie. Jeśli przez nieuwagę czy na skutek zawahania przyjmie sie taki mandat - można być nawet ukarany za czyn o wiele gorszy , jeśli nie zna się na pamięć wszystkich Kodeksów i przepisów. Paranoja - polska paranoja...
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~matoy
[2010-03-19 08:21]
precyzyjnie
Do autora:
Co to znaczy w ostatnim czasie...?
Drugie pytanie, poruszone wcześniej. Co ze zdjęciami zrobionymi z tyłu?
Może warto pociągnąć ten temat...? Polecam.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~JM
[2010-03-19 07:30]
odp
sa juz normalnie robione fotki od tylu, bo tylko tam tablice rejestracyjne maja motory :)
odpowiedz