Trwa ładowanie...
29-05-2002 13:38

PEUGEOT 206 1.4 XR PRESENCE - styczeń 1999

PEUGEOT 206 1.4 XR PRESENCE - styczeń 1999
d3btx8t
d3btx8t

Od pierwszego wrażenia - PEUGEOT 206 1.4 XR PRESENCE, Auto Moto Market, nr 1 (139) syczeń 1999, str. 6, H.Jez.

(WP)
Źródło: (WP)

Podstawowego waloru tego samochodu nie trzeba opisywać bowiem jest nim - widoczna na pierwszy rzut oka - piękna sylwetka, jakże rzadko oglądana w segmencie aut adresowanych do mniej zamożnych klientów, gdzie koncepcje stylistyczne muszą ustąpić przed naczelnym wymogiem maksymalnego obniżenia kosztów produkcji. Już pod tym względem Peugeot 206 stanowi chlubny wyjątek i mocne wyzwanie dla konkurentów.

Atrakcyjna, dopracowana w każdym szczególe, linia nadwozia to nie jedyne zalety najnowszej propozycji francuskiego koncernu. Mogliśmy się o tym dobrze przekonać podczas trzytygodniowych, intensywnych (blisko 5 tysięcy przejechanych kilometrów) prób dziennikarskich za kierownicą pięciodrzwiowego modelu w wersji XR Presence, napędzanego silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra i mocy 75 KM.

(WP)
Źródło: (WP)

Zacznijmy od wnętrza pojazdu, wyjątkowo przestronnego lecz z zastrzeżeniem, iż ta cecha dotyczy przede wszystkim miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu. Był to zresztą świadomy wybór konstruktorów, o czym świadczy m.in. znaczna różnica w wielkości drzwi przednich i tylnych. Peugeot 206 jest w stanie spełniać funkcję pełnowartościowego auta rodzinnego jedynie wówczas, gdy dwójka lub trójka dzieci nie przekroczyła progu pełnoletności.

d3btx8t

Po zajęciu miejsca za kierownicą mamy przed sobą czytelną tablicę rozdzielczą z zaokrąglonymi kształtami nawiązującymi do linii nadwozia oraz ergonomicznym usytuowaniem niemal wszystkich manipulatorów. Wyjątek stanowią tutaj przyciski elektrycznie opuszczanych szyb przednich, zlokalizowane w trudno dostępnym miejscu między fotelami kierowcy i pasażera. Miłym zaskoczeniem jest natomiast sygnał dźwiękowy umieszczony w środku kierownicy. Znaczne przeszklenie kabiny daje pełny przegląd sytuacji na drodze i ułatwia prowadzenie pojazdu w każdych warunkach. Podobnie zresztą jak kierownica o regulowanej wysokości i ze wspomaganiem hydraulicznym, oferowana w każdej - nawet najtańszej - wersji "206" oraz wyjątkowo lekko pracująca dźwignia zmiany biegów.

(WP)
Źródło: (WP)

75-konny silnik o pojemności 1360 cc stanowi wprawdzie kompromisową propozycję z dostępnych w ofercie (między słabszym, 60-konnym o pojemności 1124 cc i mocniejszym, 90-konnym o pojemności 1587 cc) lecz w zupełności wystarcza, aby zapewnić pojazdowi satysfakcjonującą dynamikę jazdy. Co ważne, dzięki swojej elastyczności nie wymaga zbyt częstego "mielenia" biegami.

Mimo całkowicie nowej konstrukcji Peugeot 206 posiada wszystkie zalety swojej marki, w tym - znakomite, sprawdzające się także w polskich warunkach drogowych, zawieszenie. Przekonaliśmy się o tym jeżdżąc na diametralnie różnych nawierzchniach, z oblodzonymi i zaśnieżonymi włącznie. Jeśli do powyższych zalet i wizualnej atrakcyjności Peugeota 206 dorzucić jego cenę - konkurencyjną wobec przedstawicieli tego samego segmentu - wówczas przestaje dziwić znaczny popyt na to auto i kolejki chętnych u dealerów.

Dane techniczne i eksploatacyjne:

  1. Silnik
  • _ Usytuowanie: _ z przodu
  • _ Pojemność: _ 1360 cc
  • _ Liczba cylindrów: _ 4
  • _ Średnica cylindra x skok tłoka: _ 75 x 77
  • _ Stopień sprężania: _ 10,2:1
  • _ Moc maksymalna: _ 55 kW/75 KM przy 5500 obr/min
  • _ Maksymalny moment obrotowy: _ 111 Nm przy 3400 obr/min
  • _ Rodzaj paliwa: _ benzyna bezołowiowa
  • _ Sposób zasilania paliwem: _ wtrysk wielopunktowy
  1. Układ przeniesienia napędu
  • _ Rodzaj: _ przedni
  • _ Skrzynia biegów: _ manualna, 5-przełożeniowa
  • _ Sprzęgło: _ jednotarczowe, suche
  • _ Obręcze kół: _ 5 B 13
  • _ Ogumienie: _ 165/70 R 16 T
  1. Układ kierowniczy
  • _ Typ: _ zębatkowy ze wspomaganiem hydraulicznym
  • _ Minimalny promień skrętu: _ 5,10 m
  1. Układ hamulcowy
  • _ Typ: _ hydrauliczny ze wspomaganiem, dwuobwodowy
  • _ Przód: _ tarczowe wentylowane o średnicy 247 mm
  • _ Tył: _ bębnowe o średnicy 180 mm
  1. Nadwozie - wymiary, masy
  • _ Długość/szerokość/wysokość: _ 3835/1652/1428 mm
  • _ Rozstaw osi: _ 2442 mm
  • _ Masa własna: _ 950 kg
  • _ Dopuszczalna masa całkowita: _ 1450 kg
  • _ Maksymalna ładowność: _ 500 kg
  • _ Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcami: _ 1100 kg
  • _ Dopuszczalna masa całkowita łącznie z przyczepą hamowaną: _ 2365 kg
  • _ Maksymalny nacisk na oś przednią: _ 855 kg
  • _ Maksymalny nacisk na oś tylną: _ 780 kg
  1. Osiągi
  • _ Prędkość maksymalna: _ 170 km/h
  • _ Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: _ 13,2 s
  • _ Zużycie paliwa na 100 km wg ECC: _ cykl miejski - 8,9 l, cykl pozamiejski - 5,3 l, cykl mieszany - 6,6 l.
  1. Wybrane wyposażenie standardowe
  • Sygnalizator dźwiękowy nie wyłączonych świateł
  • obrotomierz
  • korektor ustawienia wysokości reflektorów przednich z wnętrza kabiny
  • boczne listwy ochronne
  • osłony zderzaków w kolorze nadwozia
  • zewnętrzne lusterka wsteczne regulowane od wewnątrz
  • poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
  • przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi
  • zamek centralny drzwi sterowany pilotem
  • układ elektronicznej blokady zapłonu
  • elektryczne podnośniki przednich szyb
  • składana tylna kanapa
  • instalacja do montażu radioodtwarzacza
  • kierownica o regulowanej wysokości
  1. Wybrane wyposazenie dodatkowe (za dopłatą)
  • Układ antypoślizgowy ABS
  • lakier metalizowany (1.091 zł)
  • klimatyzacja (4.019 zł)
  • tylna kanapa składana w dwóch częściach (1/3, 2/3)
  • radioodtwarzacz Peugeot 2030 RDS ze zdalnym sterowaniem przy kierownicy (861 zł)
  • siatka podtrzymująca bagaże w bagażniku
d3btx8t
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3btx8t
Więcej tematów