Trwa ładowanie...

Dacia Duster: czy jej zaletą jest tylko cena?

Dacia Duster: czy jej zaletą jest tylko cena?Źródło: Auto Świat/ autoswiat.pl
d37l63w
d37l63w

| [

]( http://www.auto-swiat.pl/ ) |
| --- |Dla producenta i dilerów taka sytuacja wydaje się komfortowa - jak za starych (czy dobrych?) czasów ludzie stoją w kolejkach i wpłacają zaliczki, aby otrzymać swoje auto. Ale czy aby na pewno znacząca przewaga popytu nad podażą oznacza spokojny sen?

(fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)

Niekoniecznie - przecież można w ten sposób stracić wielu klientów, którzy zwyczajnie odejdą do konkurencji lub znajdą "pocieszenie" na rynku wtórnym. Jednak na razie salony Dacii nie mają wyboru - sukces tego modelu zaskoczył firmę i kolejki obowiązują w całej Europie. W pierwszym półroczu w naszym kraju zarejestrowano sprzedaż 1 820 sztuk (z czego 727 z napędem 4x4).

d37l63w

Pytanie o powód zakupu Dacii wydaje się bezcelowe - przecież i tak każdy odpowie, że to niska cena. Ale jakoś po Ładę 4x4 ani inne tanie modele kolejki się nie ustawiają. Dlaczego? Bo mimo że tania, Dacia jest poprawnie zbudowanym SUV-em i choć jesteśmy zmuszeni ponieść pewne konsekwencje oszczędności, to jednak za rozsądne pieniądze otrzymujemy funkcjonalne auto.

(fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)

Przyjrzyjmy się bliżej naszemu egzemplarzowi. W grę wchodziła tylko wersja 4x4, odpadają więc "hity" cenowe za 40 tys. zł. Ostatecznie wybór padł na diesla, co oznacza konieczność zakupu najbogatszej odmiany Lauréate i podnosi cenę bazową do 66 tys. zł. Jako że na pokładzie znalazło się kilka dodatków, które miały uprzyjemniać podróż, ostateczny rachunek wyniósł ponad 73 tys.

Dowiedz się więcej: Wszystko co chcialbyś wiedzieć o Dacii Duster Raczej trudno zrezygnować z ESP (tania opcja - 1 520 zł), radia z CD/MP3 połączonego z "renaultowskim" sterowaniem pod kierownicą (1 550 zł) czy "luksusu" w postaci elektrycznie sterowanych szyb tylnych (całe 310 zł). Wątpliwości budzi pakiet Look. Alusy ciekawie wyglądają, ale najbardziej kuszą mocno przyciemnione szyby tylne.

(fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)

Dodatkowe osłony imitujące aluminium na zderzakach to tylko kwestia lepszego samopoczucia, zaś progi okazały się najmniej trafionym dodatkiem - dość mocno odstają, przez co podczas wsiadania czy wysiadania "polerujemy" je spodniami. Jeśli jeździliśmy w terenie, to efekt jest łatwy do przewidzenia. Czy 73 tys. zł dalej pozostają atrakcyjną ceną? Zdecydowanie tak.

d37l63w

Za najtańszego diesla u konkurencji zapłacimy co najmniej 74 -76 tys. (wyraźnie mniejsze Fiat Sedici lub Suzuki SX4 2.0/120 KM). Skoda Yeti 2.0/110 KM kosztuje 87 tys. zł. A Dacia ma też wiele zalet, sprawiających, że może okazać się lepsza nie tylko pod względem ceny. Ponieważ pokonaliśmy już sporo kilometrów, w następnym numerze zaprezentujemy obszerne wrażenia z jazdy oraz więcej plusów i minusów Dustera - już nie teoretycznych, a z życia wziętych. Auto ma być z nami przez 15 tys. km.

d37l63w
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d37l63w
Więcej tematów