Trwa ładowanie...
23-07-2014 14:32

STAG – nowy wymiar instalacji LPG

STAG – nowy wymiar instalacji LPGŹródło: AC S.A
d1376tf
d1376tf

*W dobie nieustannej pogoni za oszczędnościami, polscy kierowcy znaleźli wydajne rozwiązanie – instalację gazową, obniżającą wyraźnie koszty użytkowania samochodu z benzynowym silnikiem. Nowoczesne, bardzo zaawansowane technologicznie konstrukcje elektroniczne, pozwalają bez przeszkód współpracować z wymagającymi sterownikami benzyny. *

Do najważniejszych zalet sterowników marki STAG należą:

  1. Płynność jazdy.
  2. Możliwość montażu w samochodach z silnikami o liczbie cylindrów od 1 do 8, w tym HEMI i doładowanych turbosprężarką jak i kompresorem.
  3. Spełnianie unijnych norm emisji spalin Euro 5.
  4. Łatwy montaż i obsługa systemu kalibracyjnego.
  5. Osiągi pojazdów wyposażonych w elektronikę STAG są niemal identyczne jak na benzynie.

Do starszych silników marka STAG oferuje szeroki wybór instalacji gazowych. Właściciele aut z silnikami gaźnikowymi mogą kupić zestaw STAG-2G, odznaczający się prostym w montażem, jak i obsługą. Produktem skierowanym do silników z jednopunktowym wtryskiem jest STAG-50 i 100 (programowany przez AcLPG Win). Precyzyjna kalibracja instalacji pozwala uzyskać optymalną dawkę gazu na obrotach biegu jałowego tudzież pod większym obciążeniem. Ponadto, w cennikach producenta znajdziemy także systemy STAG-200, STAG-150czy też STAG-2L, które również uchodzą za niezawodne. Przyjrzyjmy się jednemu z popularniejszych sterowników, STAG-200. To wszechstronny sterownik stworzony do montażu w większości samochodów (sekwencja, pół-sekwencja). Uniwersalną budowę dobitnie podkreśla zredukowana liczba przewodów, jak i intuicyjny program służący kalibracji – spora przewaga nad innymi sterownikami. Na większą uwagę zasługuje także niewielkichrozmiarów obudowa, gwarantująca odporność na warunki zewnętrzne.

d1376tf

IV GENERACJA SYSTEMÓW GAZOWYCH

Nowoczesne silniki z zaawansowanym sterowaniem dawką paliwa, wymagają rozbudowanych rozwiązań instalacji gazowych. Jedną z najlepiej dopracowanych sekwencyjnych instalacji gazu LPG na rynku jest STAG-300 Premium. Zastosowanie skomplikowanych algorytmów daje możliwość dokładnego ustawienia dawki gazu. STAG-300 Premium łączy się z elektroniką samochodu za pośrednictwem złącza ODB, aby na podstawie korekcji krótko jak i długo-terminowych do wtrysku gazu. To właśnie ta funkcjonalność odróżnia sterownik Premium od reszty produktów do instalacji sekwencyjnych. Sterownik STAG-300 ISA2 wyposażony został w Inteligentny System Autoadaptacji II – z użyciem zebranej mapy benzynowej wprowadza korekcje na mapie 3D i w zależności od zmiany warunków pracy silnika, mapa 3D jest modyfikowana w czasie rzeczywistym.

Sterowniki STAG-300 Premium, STAG-300 ISA-2, STAG-4 Plus doposażono w rozbudowane możliwości ręcznej kalibracji sterownika (mapa 2D, mapa 3D), jak i manualną korekcję temperatury wtryskiwanego gazu. Wszystkie instalacje sekwencyjne za sprawą zaawansowanej regulacji umożliwiają stworzenie dokładnie dopasowanej dawki gazu w pełnym zakresie obrotów.

INSTALACJA STAG DO BEZPOŚREDNIEGO WTRYSKU BENZYNY

Już od kilku lat popularność silników z bezpośrednim wtryskiem lawinowo rośnie (benzyna nie trafia do kolektora ssącego jak w typowym silniku, lecz wtryskiwana jest bezpośrednio do komory spalania pod dużym ciśnieniem). Sterowniki pracujące w instalacjach IV generacji, nie sprawdzają się w silnikach tego typu, wobec czego nieodzowne jest zastosowanie odmiennego sterownika. W ofercie marki STAG znajdziemy sterownik zdolny podołać wyzwaniu – STAG 400 DPI. Aby osiągnąć ten cel ważne jest przetestowanie systemu na wielu różnych modelach. Ze względu na konstrukcję jednostek z bezpośrednim wtryskiem, twórcy kompatybilnej instalacji gazowej musieli pokonać szereg technicznych trudności. STAG 400 DPI to nowoczesny sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu, który umożliwia zasilanie LPG wybranych modeli samochodów z bezpośrednim wtryskiem.,masło maślane (i nie jako jedyny stosowaną coraz powszechniej w nowoczesnych silnikach benzynowych koncernu VAG, i innych. Dzięki temu użytkowanie samochodów wyposażonych w taki
właśnie silnik oraz instalację gazową STAG 400 DPI, staje się bardziej ekonomiczne i ekologiczne. Sterownik produkowany jest w oparciu o najnowszą technologię, na bazie najwyższej jakości podzespołów elektronicznych. Projektanci wyposażyli go w innowacyjne oprogramowanie z szeregiem użytecznych funkcji. Wszystko to sprawia, że jest to obecnie bez mała najnowocześniejszy sterownik gazu do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Posiada zintegrowany adapter umożliwiający komunikację z komputerem benzynowym poprzez protokoły OBD II/EOBD: ISO-15765, ISO-14230, ISO-9141.

Zalety:

  1. Precyzyjne dawkowanie gazu w całym zakresie obrotów przy zoptymalizowanym dotrysku benzyny.
  2. Utrzymanie kluczowych parametrów pracy silnika jak przy pełnym zasilaniu benzyną.
  3. Automatyczne, niewyczuwalne przejście na zasilanie gazowe.
  4. Zastosowanie nowych narzędzi umożliwiających szybką kalibrację.
  5. Podgląd parametrów pracy na oscyloskopie.

Przez lata produkcji i prowadzonych równolegle badań rozwojowych, marka STAG może poszczycić się pięcioma generacjami systemów instalacji LPG na koncie. Niezależnie od posiadanego samochodu lub budżetu, każdy znajdzie odpowiedni zestaw – pozwalający oszczędzać na każdym przejechanym kilometrze.

d1376tf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1376tf
Więcej tematów