Jaka jest nowa Astra?

2009.10.16 11:00 wp.pl 62opinie
a a a
fot. Marek Wieliński

Pierwsi mieli okazję się o tym przekonać dziennikarze z Niemiec. W teście redakcji „Auto Bild” Astra IV zwyciężyła nad swoim odwiecznym rywalem, Volkswagenem Golfem. To wywołało niemałą sensację. Dlaczego tak się stało? Zapewne dlatego, że wzorcem dla nowej Astry był Samochód Roku 2010 – Opel Insignia.

(fot. Marek Wieliński)
Linia nadwozia pięciodrzwiowej Astry hatchback garściami czerpie inspirację z projektu Insigni. Nakreślono ją jednak w nieco inny sposób. Pod maską może znaleźć się jedna z dziewięciu wersji silnikowych. Nowe jednostki charakteryzują się obniżonym średnio o 12 proc. zużyciem paliwa w porównaniu z silnikami, stosowanymi w modelu poprzedniej generacji.

Astra ma wysuniętą do przodu sylwetkę z mocno nachyloną przednią szybą i opadającą ku tyłowi linią dachu. Szczegóły stylistyczne przejęte z Insigni zostały nieco przeprojektowane. Wnętrze to zaokrąglone kształty deski rozdzielczej i lepsza niż dotychczas jakość zastosowanych materiałów.

W stosunku do poprzedniego modelu w nowej Astrze poprawiono komfort i bezpieczeństwo. Zastosowano znane z Insigni zawieszenie ze elektronicznym sterowaniem i przednią kamerę do rozpoznawania znaków drogowych oraz ergonomiczne przednie fotele.

TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA NOWEJ ASTRY

Swoją przygodę w segmencie samochodów kompaktowych Opel rozpoczął w 1936 roku, wprowadzając na rynek pierwszego Kadeta. Astra to jeden z trzech najlepiej sprzedających się kompaktów w Europie, stanowi 27% całkowitej sprzedaży samochodów w tym segmencie. Co roku sprzedawano 500 000 sztuk, co stanowi 1/3 sprzedaży wszystkich samochodów spod znaku Opla. Nietrudno się domyślić, że to najważniejszy model niemieckiej marki.

(fot. Marek Wieliński)
Jak stwierdził wiceprezes Opla, Alain Visser - nowa Astra ze swoją stylistyką, prowadzeniem i praktycznymi elementami wyposażenia, podnosi poprzeczkę w swojej klasie i trudno się z tymi słowami nie zgodzić. To właściwie mała Insignia. Samochód klasy kompakt z wyposażeniem do niedawna spotykanym tylko w klasie premium. .

Nowe zawieszenie zapewnia szybką reakcję na ruchy kierownicą i spory komfort podróżowania. Z przodu zastosowano kolumny McPerson’a i ramę pomocniczą. Z tyłu zamontowano oś zawieszoną na zespole wahaczy, połączonych z drążkiem Watt’a.

Uzyskano w ten sposób większą stabilność boczną tylnego zawieszenia. Samochód jest zwrotniejszy i można nim szybciej wykonywać manewry. Wspomniane na wstępnie adaptacyjne zawieszenie FlexRide znamy oczywiście z Insigni. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: standardowy, sportowy i komfortowy.

Polub moto.wp.pl na Facebooku

oceń
tak 48 92.31%
nie 4 7.69%

Przeczytaj na forum: Jazda na światłach dziennych


Opinie (62)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

0
2
~kibic 2009-11-29 (15:26) 4 lata 4 miesiące 24 dni 21 godzin i 18 minut temu

Hondzie nie dorowna
Wole Honde Accord 10letnia skladana w Angli niz Opla.Mialem Corse odwieczny problem z ladowaniem akumulatora,alternatorem rozrusznikiem,po deszczu nie chciala palic.Accord nigdy mnie nie zawiudl i trzyma sie drogi jak przyklejony,slowem autko bajka,za zadne pieniadze jej nie sprzedam!

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

3
1
~Astra 2009-10-16 (14:38) 4 lata 6 miesięcy 6 dni 22 godziny i 6 minut temu

Jasne...
O ile wogóle dojedzie. Takim gratem 10 letnim to bałbym się jeździć. Mam astrę III i każdego "paska w tedeiku" wciągam nosem na światłach!

odpowiedz

2
0
~lik 2011-07-19 (22:33) 2 lata 9 miesięcy 3 dni 14 godzin i 11 minut temu

miesiąc temu kupiłem astrę IV 1.4 120 KM sports tourer kombi. Mam 4 tysiące przejeżdżone dopiero. Auto swietnie sie spisuje oszczędne już teraz, bez dociskania oczywiście.Masywne stoi pewnie na "nogach".Świetna nawigacja, biksenony-rewelacja nocą.Bagażnik jak salon. zwija się świetnie na drodze mimo tej pojemnosci. W chodzi w obroty płynnie!! Dobra widoczność w zakrętach płynie "przykleja się do jezdni" Umywają sie WW i japończyki nie mówiąc o koreańskim nasieniu. Pozdrawiam

odpowiedz

2
0
~S 2009-10-16 (21:17) 4 lata 6 miesięcy 6 dni 15 godzin i 27 minut temu

Jakie auto klasy C
Porównajcie teraz te bajeczne wnętrze , piękne i z dobrych materiałów do kaszalotów z japonii ! wygląd - dla mnie najpiękniejsze auto tego segmentu. Jestem ciekaw jak wyjdzie w testach , oby dobrze to w kwietniu/maju będę juz takim jeździł , obecnie w klasie kompakt jest kryzys - japończyki to kaszaloty z wyglądu jak civic czy auris , mazda 3 też nie zachwyca , poza hondą wszystkie japonczyki maja tragiczne wnetrza , honda tutaj trzyma klasę , golf najlepszy z wymienionych ale wygląd nie ten , focus ? jak japonia w dodatku juz mi sie dawno opatrzył nawet bardziej niz golf dlatego uważam , że ten opel zawojuje rynkiem C .Jeśli macie inne propozycje chętnie wysłucham , co jest warte uwagi w tej klasie

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

0
6
~willy 2009-11-06 (10:04) 4 lata 5 miesięcy 17 dni 2 godziny i 40 minut temu

Trzeba mieć nierówno pod sufitem żeby wywalać
prawie 60 tys. skoro za niecałe 40 tys. można mieć Hyundaia I30 a za 43 tys. Kię Ceed. Oba autka lepiej wyposażone, silnik I30 ma 110 KM z 1,4 l a Ceed 7-mio letnią gwarancję. Obie te marki mają serwis tańszy przeciętnie o 30-50% niż Opel czy Volkswagen. Ale jak ktoś jest chory na głowę to trudno.

odpowiedz

pokaż 6 ukrytych odpowiedzi

4
0
~mRqS 2011-02-13 (21:14) 3 lata 2 miesiące 9 dni 15 godzin i 30 minut temu

Świetne autko
Mam taką astrę od zeszłego roku (1.6). Wygodna, świetnie się prowadzi. Jedynie ze spalaniem trochę gorzej niż pisze autor artykułu (6.1 to mam chwilowe jak jadę 90km/h :) Faktyczne, średnie to ok. 7.5l/100km w cyklu mieszanym (auto ciężkie jak na swoje wymiary).

odpowiedz

1
1
~ALEK 2009-10-16 (18:26) 4 lata 6 miesięcy 6 dni 18 godzin i 18 minut temu

PRZESDA
PANOWIE JESLI SAMOCHOD TO JAPONCZYK.

odpowiedz

pokaż 8 ukrytych odpowiedzi

2
0
~SZYBKI_KRK 2011-01-31 (00:08) 3 lata 2 miesiące 23 dni 12 godzin i 36 minut temu

dlamnie to auto jest ok!
Ma ciekawy styl sporo nowoczesnej technologii ale ja bym juz osobiscie wolal golfa wogole lubie spokojniejsze auta sam osobiscie jezdze bmw e34 a to juz prawie klasyk:)

odpowiedz

1
0
~kermit 2010-12-12 (01:14) 3 lata 4 miesiące 11 dni 11 godzin i 30 minut temu

Swoją drogą wygląd jak ounto, to chyba zaleta?
Jakby wyglądał jak folkswagenowa kupa typu golf - to byłoby faktycznie marnie!

odpowiedz

0
2
~xxx 2010-12-08 (19:02) 3 lata 4 miesiące 14 dni 17 godzin i 42 minuty temu

odp
masz racje... jak sie czyta te opinie to az wstyd mi za wszystkich

odpowiedz

0
2
~Henryk 2010-12-08 (14:38) 3 lata 4 miesiące 14 dni 22 godziny i 6 minut temu

TANDETNE PLASTIKI ...
robią wrażenie te plastikowe elementy deski rozdzielczej zakochałem się ...kupiłem teraz żałuję ....marnie spasowane jak tylko zrobi się zimno i co nieco się skurczy to wszytko jakoś tak dziwnie i niesmacznie się zachowuje :( a na dodatek ten niby pierwszy wow zaczyna denerwować i drażnić - radzę przemyśleć zanim podejmiecie decyzję jako drugi samochód mam Octavie z 2008 auto nie robi wrażenia pod względem wow ale jest dużo przyjemniejsze w użytkowaniu na co dzień niż plastikowe wnętrze "zabawki" przypominające chińską manufakturę ...ale co tu dużo mówić w dzisiejszych czasach gusty ludzi idą w zaparte w kierunku tandety ...takie czasy :) pozdrawiam

odpowiedz

0
2
~halka 2010-12-03 (19:40) 3 lata 4 miesiące 19 dni 17 godzin i 4 minuty temu

Przesada
Tylko japonczyk. Od 3 lat jezdze subaru-wczesniej jezdzilem niemieckimi i c5 ale teraz wiem ze japonczyk przewyzsza wszystkich i nastepne auto bedzie japonskie. Brak mi tylko zawieszenia c5.

odpowiedz

1
0
~dawid 2010-12-03 (13:22) 3 lata 4 miesiące 19 dni 23 godziny i 22 minuty temu

tylko ten twój Hyundai dwa lata i mogą z niego puszki robic tak samo ta kia. hahaha

odpowiedz

1
0
~ona 2010-06-09 (16:05) 3 lata 10 miesięcy 13 dni 20 godzin i 39 minut temu

astra IV
a ja mam taką nowiutką astrę... i nie ma osoby, która by się za nią nie odwróciła! Być może przypomina Fiata, ale jeżeli już to Bravo. Renault wypuścił teraz podobne Megane... Ale czy ładniejsze? Inne...

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~kierowca 2010-02-28 (11:54) 4 lata 1 miesiąc 26 dni i 50 minut temu

Ładna reklama polskiej produkcji
Pełne wyposażenie podnosi cenę poownywalą do stanardowego samochodu wyższej klasy, który ma to samo w cenie podstawowej

odpowiedz

0
1
~Lukas 2009-11-06 (08:33) 4 lata 5 miesięcy 17 dni 4 godziny i 11 minut temu

hehe kolejneee....
AUTO DLA LUDU....jednym słowem ,,nic szczególnego''...

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

0
2
~RENO 2009-10-18 (11:03) 4 lata 6 miesięcy 5 dni 1 godzinę i 41 minut temu

JAK DLA MNIE TO WYGLĄDA JAK FIAT HEHEHEHEHE!
NA ULICY NIE ODRÓŻNISZ TEJ ASTRY OD PUNTO - NOWE OPLE W OGÓLE NIE WYRÓŻNIAJĄ SIĘ Z TŁUMU - ZBYT POSPOLITE!

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

1
0
~kierowca 2009-11-06 (08:41) 4 lata 5 miesięcy 17 dni 4 godziny i 3 minuty temu

POTRAFICIE OSIOŁKI TYLKO KRYTYKOWAĆ
TUTAJ WIDAĆ CAŁĄ MENTALNOŚĆ POLAKA.DALEKO WAM Z ROZUMEM DO EUROPY

odpowiedz

2
0
~marko 2009-11-06 (07:39) 4 lata 5 miesięcy 17 dni 5 godzin i 5 minut temu

Widziałem to auto na ekspozycji na lotnisku we Frankfurcie w mocno wypasionej wersjii. SUPER!

odpowiedz

0
1
~drako 2009-10-25 (18:30) 4 lata 5 miesięcy 28 dni 18 godzin i 14 minut temu

Podobno jest tak zmontowana
że jak jest kolizja to ma mają części "odpadać". "...Znacznie uproszczono mocowanie elementów nadwozia tak, aby ich wymiana zajmowała znacznie mniej czasu i wymagała mniejszej ilości podzespołów i części..." Jakoś mam mieszane uczucia. Popatrzymy jak wypadnie w teście EuroNCAPu. Nie muszę pisać, że Golf jest bezkonkurencyjny w segmencie.

odpowiedz

Bądź z nami na bieżąco

  • Kup używane

  • Kup nowe

Kup części

MotoIntegrator

Katalog samochodów - najpopularniejsze modele