Trwa ładowanie...

TEST: Verso S - funkcjonalne pudełko

TEST: Verso S - funkcjonalne pudełkoŹródło: Piotr Mokwiński
d167dyo
d167dyo

Właśnie do salonów wjeżdża najnowszy członek rodziny Verso. Nie urzeka zapierającym dech w piersiach designem, ani piekielnie mocnymi jednostkami napędowymi, ale <a href="https://turystyka.wp.pl/male-6050031134733441c">ma</a> to coś, na co zwróci uwagę każda głowa rodziny. Funkcjonalność i przestronność to najważniejsze kryteria wyboru niewielkiego samochodu rodzinnego, mogącego swobodnie poruszać się po zatłoczonych arteriach wielkomiejskich. Kierując się tą zasadą, japońscy inżynierowie stworzyli model wpasowujący się w gusta globalnego klienta.

(fot. Piotr Mokwiński)
Źródło: (fot. Piotr Mokwiński)

Stylistyka prawie czterometrowej Toyoty wzbudza mieszane uczucia. Jednym przypadnie do gustu podobieństwo do mniejszego IQ, natomiast innych zniechęci wyraźnie pudełkowaty kształt naznaczony przetłoczeniami charakterystycznymi dla pojazdów z Kraju Kwitnącej Wiśni. Najwięksi rywale w postaci Kii Vengi, tudzież Opla Merivy zyskali groźnego konkurenta mogącego namieszać w segmencie miejskich minivanów.

Verso S występuje w trzech wersjach wyposażeniowych, z których najciekawszą wydaje się być flagowa odmiana Premium. Niemniej już w podstawowej specyfikacji odnajdziemy na pokładzie siedem poduszek powietrznych, radioodtwarzacz z funkcją odczytu formatu MP3 i możliwością współpracy z zewnętrznymi nośnikami danych, a także elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Koszt tak skonfigurowanego auta z benzynowym silnikiem 1,33l i manualną przekładnią o sześciu przełożeniach to 57 600 złotych.

<a href="http://moto.wp.pl/pierwsza-jazda-versos-6062064029435009g">TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ TOYOTY VERSO S</a>

(fot. Piotr Mokwiński)
Źródło: (fot. Piotr Mokwiński)

Bardziej opłacalnie przedstawia się wspomniana wcześniej topowa konfiguracja Premium wymagająca dopłaty 7 tys. zł. W zamian otrzymamy multimedialny system Toyota Touch zaopatrzony w kamerę cofania, 6-calowy wyświetlacz dotykowy jak również Bluetooth ułatwiający łączność z telefonem. Ponadto na liście wyposażenia znalazła się klimatyzacja automatyczna, pakiet skórzany obejmujący szlachetne wykończenie wieńca kierownicy i lewarka zmiany biegów oraz rozmaite detale uatrakcyjniające wystrój przedziału pasażerskiego.

d167dyo

Niestety po zatopieniu się w stosunkowo wygodne fotele, można odczuć przeciętną jakość materiałów wykończeniowych, którą stara się zakamuflować solidne spasowanie twardych plastików. Na szczęście szukający odpowiedniej przestrzeni życiowej, nie zawiodą się. Zwarta sylwetka z wysoko poprowadzonym dachem i rozstawem osi wynoszącym 2 550 mm, zapewnia miejsce dla czwórki dorosłych. Zarówno z tyłu jak i z przodu, każdy powinien bez większych problemów przyjąć dogodną pozycję. W sytuacji, gdybyśmy zapragnęli wybrać się na weekendowy wyjazd, spakowanie bagaży ułatwi 430-litrowy bagażnik, który w razie potrzeby łatwo powiększyć do 1 388 litrów. Wówczas przewiezienie nawet większych gabarytowo przedmiotów takich jak lodówka, czy telewizor, nie przyprawi nas o ból głowy.

(fot. Piotr Mokwiński)
Źródło: (fot. Piotr Mokwiński)

Żeby komfortowo uczestniczyć w codziennych dojazdach do pracy lub wakacyjnych wojażach, warto zdecydować się na mocną jednostkę napędową. W przypadku prezentowanej Toyoty, wybór ogranicza się do dwóch silników. W bazowej konfiguracji występuje benzynowy motor 1.33 l generujący 99 KM i wysokoprężny D-4D zamykający katalogową ofertę. Żądni mocnych wrażeń poczują się zawiedzeni. My mieliśmy przyjemność poznać bliżej charakterystykę tej pierwszej jednostki. Zasilany etyliną agregat wykazuje chęci do współpracy od 3 tys. obr./min aż do początku czerwonej skali.

Mimo, iż komputer podpowiada wcześniejszą zmianę biegu, nie warto sugerować się jego wskazówkami. Chyba, że ktoś jest zagorzałym miłośnikiem eco-drivingu. Wędrówce wskazówki obrotomierza w górne wartości towarzyszy dość głośna praca jednostki napędowej. Operowanie lewarkiem manualnej skrzyni biegów nie wzbudzało naszej nieufności, choć na początku przygody z Verso S, niektórym może przeszkadzać niewystarczająca precyzja prowadzenia drążka.

<a href="http://moto.wp.pl/pierwsza-jazda-versos-6062064029435009g">TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ TOYOTY VERSO S</a>

(fot. Piotr Mokwiński)
Źródło: (fot. Piotr Mokwiński)

Podobnie ma się sprawa z deklaracjami producenta w kwestii zużycia paliwa. Choć trasa testowa nie pozwalała na rozwinięcie skrzydeł, to i tak osiągnięty przez nas wynik przewyższał katalogowe wskazania o 1-1,5 litra. Z drugiej jednak strony, auto nadrabiało pewnością prowadzenia i komfortem pokonywania nierówności. Wjeżdżanie z większą prędkością w ciasne zakręty i podróż po drogach o nawierzchniach pozostawiających wiele do życzenia, napawała optymizmem i dawała sporo frajdy. Spora też w tym zasługa nieźle skalibrowanego układu kierowniczego przekazującego kierowcy rzetelną informację o aktualnym położeniu kół.

d167dyo

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ TOYOTY VERSO S * Miejski minivan Toyoty zgodnie z założeniem powinien nieco namieszać w segmencie B-MPV. Niewielkie rozmiary zewnętrzne ułatwią poruszanie się po zatłoczonych parkingach, natomiast nadmuchane nadwozie oferuje przestrzeń porównywalną z klasycznymi i najprzestronniejszymi samochodami kompaktowymi. Do tego niezła trakcja i spora funkcjonalność (aż 19 schowków na pokładzie), pozwoli przymknąć oko na kilka nieznacznych wad, których się dopatrzyliśmy.

Piotr Mokwiński

lop\

d167dyo

"Toyota Verso S 1.33 Premium" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika "R4, benzynowy"
Pojemność silnika cm3 "1 329"
Moc KM / przy obr./min "99/ 6 000"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "125/ 4 000"
Skrzynia biegów "manualna, 6-biegowa"
Prędkość maksymalna km/h "170"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "13,3"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "6,8/ 4,8/ 5,5"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "b.d. / b.d. / 7,2"
Pojemność bagażnika min./max. / l "430/ 1 388"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "3 990/ 1 695/ 1 595"
Cena wersji podstawowej w zł "64 800"
Cena testowanego modelu w zł "69 300"
Plusy null
Minusy null
d167dyo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d167dyo
Więcej tematów