Czym skutkuje niskie ciśnienie w oponach?

WP.PL | dodane: 2016-12-19 (14:37) | 126

Polub WP Moto

Problem ważny szczególnie zimą

Problem ważny szczególnie zimą

Badania prowadzone przez firmy oponiarskie pokazują, że Polacy nierzadko mają zbyt niskie ciśnienie w kołach swoich aut. Po prostu nie sprawdzamy go dostatecznie często i nie uzupełniamy braków. Oprócz tego, że z czasem część powietrza ucieka z opon, również temperatura ma wpływ na ciśnienie - w samochodach z czujnikami widać to wyraźnie, gdy wraz z rozgrzewaniem się gumy, wskazania są coraz wyższe. Dlatego zimą należy szczególnie uważnie kontrolować ciśnienie w oponach.

Jeśli podczas wymiany ogumienia na zimowe było stosunkowo ciepło, to po przyjściu mrozów warto skontrolować sytuację. Na każde 10 stopni Celsjusza ciśnienie zmienia się o ok. 0,12 bara. Dlaczego warto o tym pamiętać? Niewłaściwe ciśnienie wpływa na bezpieczeństwo, zużycie paliwa czy długowieczność ogumienia. No kolejnych stronach tłumaczymy, jak to się dzieje.

oceń
tak 80 82.47%
nie 17 17.53%

Opinie (126)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

30
14
~roman 2016-12-20 (10:25) 28 dni 20 godzin i 41 minut temu

Poszłem napąpować taczkę ale nie ma wentyla w kole, nie wiem co teraz począć. Co wy uważacie?

odpowiedz

pokaż 8 ukrytych odpowiedzi

0
0
~pompka 2017-01-17 (18:56) 12 godzin i 10 minut temu

oj ja to lubię sobie popompować oj lubię hahahahahha

odpowiedz

0
0
~johnny321 2017-01-17 (17:14) 13 godzin i 52 minuty temu

szkoda tylko ze nikt nie wspomnial jak zawieszenie dostaje w tyl.... przy duzym cisnieniu.... osobiscie preferuje przy suvach zejscie z ciesnieniem z 2.0 , 2.2 itp na 1.5 bar - sam mam tak i jest idelanie normlanie jak nowe zawieszenie miekko wybiera wszystkie nierownosci i oszczedznamy na zawieszenie bo co lepiej oponke wymienic za np 300zl czy amortyzator za 2000 :)

odpowiedz

9
7
~TIRówka 2016-12-20 (23:16) 28 dni 7 godzin i 50 minut temu

i snów pisał nieuk z maturom giertycha ... : "samochód pali ..." ??? skond biorom tych tempoli ??? z warszafki ???

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

39
60
~ak 2016-12-19 (21:14) 29 dni 9 godzin i 52 minuty temu

nigdy nie jeźdźłem na zimówkach a jeżdżę 42 lata w zimie nie miałem żadnego ryśnięcia jak ktoś nie umie jeźdźić to i na kolczastych wdupi

odpowiedz

pokaż 10 ukrytych odpowiedzi

0
0
~max 2016-12-21 (23:40) 27 dni 7 godzin i 26 minut temu

a od czego jest azot panowie uczeni i problem znika

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~dd 2016-12-21 (22:15) 27 dni 8 godzin i 51 minut temu

im mniej tym wiekszy opor. W moto sie pakuje do max 2.5 przod i 2.9tyl bo jak sie rozgrzeją to ok 3 lub ponad astmosfer jest. Fizyka im mniejszy styk z gruntem mniejszy oprór

odpowiedz

0
4
~Valdek 2016-12-21 (19:53) 27 dni 11 godzin i 13 minut temu

jak mówią żeeby sprawdzać to je nie sparawdzam. Kaczorowi już wiecej nie zaufam

odpowiedz

10
27
~M1 2016-12-19 (22:22) 29 dni 8 godzin i 44 minuty temu

Ja mam czujniki ciśnienia w oponach !!! Komputer pokazuje wartość ciśnienia w poszczególnych oponach !!! Jak jest za mało to wartość ciśnienia miga na czerwono !!!!

odpowiedz

pokaż 6 ukrytych odpowiedzi

1
0
~ja wolęŠ 2016-12-21 (14:08) 27 dni 16 godzin i 58 minut temu

kiedy opona jest twarda więc pompuję zawsze więcej niż jest zalecane.

odpowiedz

1
3
~ram 2016-12-21 (12:29) 27 dni 18 godzin i 37 minut temu

...nie dotyczy śliskiej nawierzchni...dopompowanie opony zwiększa jej twardość i sliskość, więc samochód pali więcej...

odpowiedz

22
13
~Lopez 2016-12-20 (08:51) 28 dni 22 godziny i 15 minut temu

Ja zakładam gumę i pompuję jeden raz. Jak poczuję spadek ciśnienia, to czekam chwilę i zakładam kolejną gumę. Mogę tak kilka razy dziennie, chociaż dawniej ciśnienie dłużej trzymało.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

75
42
~k2 2016-12-19 (18:26) 29 dni 12 godzin i 40 minut temu

kiedys pompowałem nawet zone kumpla....

odpowiedz

pokaż 7 ukrytych odpowiedzi

51
19
~Kierowca 2016-12-19 (19:48) 29 dni 11 godzin i 18 minut temu

JAZDA NA WŁĄCZONYCH ŚWIATŁACH W DZIEŃ ZDECYDOWANIE WPŁYWA NA ZWIĘKSZONE ZUŻYCIE PALIWA.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

18
17
~fazzi 2016-12-20 (06:23) 29 dni i 43 minuty temu

Normalnie koła w samochodzie pompuje sie na 2,2 AT 2,3 ewentualnie ,a zapas na 2,6 bar. oprocz powietrza tez Azotem wtedy sa zielone czapeczki na kole zaworku... Azot nie rozszerza sie ani nie kurczy pod wpływem zmiany temperatury. koła samolotu pompowane sa zawsze azotem w samochodach na zachodzie od dawna tez ..

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

96
12
~P-277 2016-12-19 (17:12) 29 dni 13 godzin i 54 minuty temu

To q..wa dbajcie o swój sprzęt na stacjach benzynowych ! Sprawdzałem na jednej stacji 1,9 2,1 2,1 2,2 wyrównałem wszystko do właściwych wartości. Pojechałem na drugą , sprawdzam 2,1 2,1 2,3 2,0 znowu skorygowałem. Następny kurs do wulkanizatora i znowu burdel w wartościach - ręce q..wa opadają.

odpowiedz

pokaż 6 ukrytych odpowiedzi

12
3
~dan 2016-12-20 (20:27) 28 dni 10 godzin i 39 minut temu

przy obecnie stosowanych niskoprofilowych oponach już niewielki niedobór ciśnienia to rozwalona felgai i opona na ierwszej większej dziurze, w oponach o dużym balonie po pierwsze będzie to odrazu widoczne, wyczualne, więc odradzam fele w rozmiarze 19cali zwłaszcza na zime, chyba że naprawde co tydzień sprawdzamy ciśnienie

odpowiedz

45
7
~*111*14cyfrowy KOD# 2016-12-19 (21:34) 29 dni 9 godzin i 32 minuty temu

A ja dalej jeżdze na letnim powietrzu.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

12
8
~Slupsk 2016-12-20 (14:56) 28 dni 16 godzin i 10 minut temu

Ja pompuje około 20% mniej od instrukcji. Na dziurach w moim mieście rządzonym przez sławnego w całej Polsce prezydenta celebrytę zawieszenie mniej dostaje "po kulach"

odpowiedz

13
5
~kipik 2016-12-20 (14:07) 28 dni 16 godzin i 59 minut temu

Kto wydaje zgode na legalne pompowanie ??

odpowiedz

Katalog samochodów - najpopularniejsze modele