Skoda Superb Combi
Wielki bagażnik i spójny wygląd
Odmiana z nadwoziem typu kombi zostanie oficjalnie pokazana światu we wrześniu, podczas salonu we Frankfurcie.
Superb trzeciej generacji miał swoją premierę podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie. Odmiana z nadwoziem typu kombi zostanie oficjalnie pokazana światu we wrześniu, podczas targów we Frankfurcie. Flagowy model Skody już w poprzedniej odsłonie lepiej prezentował się w odmianie kombi. Podobnie jest i tym razem. W przypadku najnowszego Superba czeskim stylistom udało się zgrabnie poprowadzić tył karoserii. Szyba bagażnika, która opada pod dość ostrym kontem, nadaje autu dynamiki. Światła w kształcie klinów rozchodzących się ku bokom sprawiają, ze całość nie robi wrażenia ciężkości i siły.
Nowy Superb będzie mógł pochwalić się sporymi możliwościami przewozowymi. Podstawowa pojemność bagażnika wynosi tu 660 l - o 27 l więcej niż w przypadku poprzednika. Po rozłożeniu oparć kanapy będziemy mieli do dyspozycji 1950 l. To rekordowa wartość w tej klasie. Nie zabraknie również miejsca dla podróżnych. Wszystko dzięki imponującemu rozstawowi osi, wynoszącemu 2841 mm.
Jak zapowiada Skoda, nowy Superb w odmianie kombi ma znaleźć się w salonach na przełomie września i października 2015 roku, ale przedsprzedaż rozpocznie się już w lipcu. Wtedy tez poznamy oficjalną tego modelu. Jednak już dziś wiadomo, że podobnie jak poprzedniczka będzie droższa od wersji liftback o ok. 2000 zł. Oznacza to, że wersja podstawowa będzie wiązała się z wydatkiem ok. 81 500 zł . Kupujący będą mogli wybrać spomiędzy całej palety jednostek napędowych. Mamy więc benzynowe jednostki 1,4 (150 KM), 1,8 (180 KM), 2,0 (220 KM) oraz 2,0 (280 KM), a także diesle 1,6 (120 KM) i 2,0 (150 KM lub 190 KM). Napęd 4x4 będzie można uzyskać w przypadku silników 1,4 (150 KM), 2,0 (290 KM) oraz do TDI 2,0 w obydwu wariantach mocy. Samochód będzie można wyposażyć w aktywny system zawieszenia Dynamic Chassis Control, który dostosowuje swoją charakterystykę do rodzaju nawierzchni.