Ford Transit i Tourneo
Nowe auta... osobowe?
None
Dwa vany, dwa przeznaczenia i jedno zaskoczenie. Jeszcze nigdy duĆŒe auto uĆŒytkowe nie przypominaĆo tak bardzo samochodu osobowego.
Pod maskÄ w przypadku obu nowych modeli Forda goĆci 2,2-litrowy turbodoĆadowany silnik wysokoprÄĆŒny Duratorq TDCi, znany takĆŒe z modelu Ranger, dostÄpny w jednej z trzech wersji mocy: 155KM (385Nm), 125KM (350Nm) oraz 100KM (310Nm). Jak Ćatwo przewidzieÄ, najsĆabsza wersja jest⊠zbyt sĆaba. PozostaĆe dwie oferujÄ przyzwoite moĆŒliwoĆci, choÄ nie sÄ szczegĂłlnie dynamicznie nacechowane. OczywiĆcie nie ma sensu wymieniaÄ przyspieszenia do setki, bo w tym samochodzie zaleĆŒy to od wielu czynnikĂłw, szczegĂłlnie liczby przewoĆŒonych osĂłb (Tourneo) bÄ dĆș masy Ćadunku (Transit).
Czy Tourneo jest dobrym pomysĆem? JeĆŒeli ty, bÄ dĆș twoja firma potrzebujecie przewoziÄ duĆŒÄ liczbÄ pasaĆŒerĂłw, wtedy jak najbardziej. Jest komfortowy, przestrzenny i czujesz siÄ gdzieĆ pomiÄdzy autem osobowym i dostawczym. Transit? Podobnie siÄ prowadzi (czytaj - bardzo dobrze) i jest stworzony do ciÄĆŒkiej pracy, w dodatku jest rekordowo pojemny. Pracownik bÄdzie podrĂłĆŒowaÄ w znacznie lepszych warunkach i w znacznie przyjemniejszy oraz bezpieczniejszy sposĂłb. WyglÄ da na to, ĆŒe Transit bÄdzie kontynuowaÄ swoje rynkowe podboje.