Trwa ładowanie...

Fiat 500L (2017) - jak się zmienił po faceliftingu?

Fiat zaprezentował odświeżony model 500L, będący połączeniem kultowej stylistyki małej Pięćsetki z funkcjonalnością rodzinnego minivana i charakterem crossovera. Aż 40 proc. elementów auta uległo zmianie i pojawiły się nowe funkcje.

Fiat 500L (2017) - jak się zmienił po faceliftingu?Źródło: Materiały prasowe, fot: Fiat
d1d2xr9
d1d2xr9

Po liftingu małego Fiata 500 przyszedł czas na zmiany wizualne w dużym, rodzinnym 500L. Nawiązują one do tego, co pojawiło się w odświeżonym maluchu, dzięki czemu stylistyka obu modeli jest bardziej spójna. Ma to o tyle znaczenie, że 500L jest traktowany przez Fiata jako jedna rodzina z 500 i 500X.

Przedni pas jest bardziej wyrazisty poprzez zmianę kształtów wlotów powietrza. Z tyłu zastosowano jedynie kosmetykę. Jednak Fiat przygotował coś ekstra. Są to aż trzy różne wersje tego samochodu: Urban, Cross i Wagon. Pierwsza jest skierowana głównie do osób, które chcą kupić 500L tanio i korzystać z niego jak z każdego innego modelu. Choć nazwa sugeruje eksploatację miejską, to auto jak najbardziej jest wszechstronne. Jednak nie aż tak jak Cross.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: Fiat

Fiat 500L Cross ma podniesione o 25 mm zawieszenie, inaczej uformowane zderzaki oraz selektor trybu jazdy z programami: Normal, Traction+ i Gravity Control. Wybierając ustawienie Traction+ uzyskacie lepszą przyczepność oraz inaczej funkcjonujący system kontroli trakcji. Natomiast tryb Gravity Control pozwala ustalić minimalną prędkość zjazdu ze wzniesienia. Nadwozie odmiany Cross ma też dodatkowe osłony chroniące je przed uszkodzeniem.

d1d2xr9

Odmiana Wagon charakteryzuje się stylizacją podobną do Urban, ale nadwozie jest przedłużone o 14 cm i może być wyposażone w trzy rzędy siedzeń. Tym samym Fiat 500L staje się kompaktowym samochodem siedmioosobowym. Bagażnik ma pojemność od 416 litrów w wersji z dodatkowymi fotelami do 638 litrów bez nich. W wersjach Cross i Urban jest to zawsze 455 litrów.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: Fiat

Niezależnie od specyfikacji auta, na pokładzie może się znaleźć nowy system multimedialny UconnectTM HD Live z 7-calowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Można go zintegrować ze smartfonem lub iPhonem. Seryjnym wyposażeniem jest Autonomous City Brake, czyli automatyczny system hamowania podczas jazdy po mieście przy szybkości poniżej 30 km/h.

Już w najniższym standardzie wyposażenia Pop Star klient otrzyma sześć poduszek powietrznych, klimatyzację, tempomat, wielofunkcyjną kierownicę, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 3,5 cala, radioodbiornik UconnectTM z funkcją Bluetooth i sterowaniem głosowym.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: Fiat

Nowy Fiat 500L ma być dostępny w dziesięciu pastelowych i metalicznych kolorach, z trzema rodzajami dachu: w kolorze nadwozia, błyszczący czarno-biały lub matowo czarny. Klienci mają łącznie do wyboru co najmniej 37 kombinacji kolorów.

d1d2xr9

Pod względem silników nie znajdziemy niczego nowego, czego wcześniej nie byłoby w modelu 500L lub innych Fiatach. Benzynowa rodzina składa się z jednostek 1.4 16V (95 KM), 1.4 T-Jet (120 KM) oraz 0.9 TwinAir (105 KM). Ofertę uzupełnia odmiana z fabryczną instalacją gazową 1.4 T-Jet (120 KM) oraz 0.9 TwinAir (85 KM) na metan. Są także dwa silniki wysokoprężne: 1.3 MultiJet (95 KM), dostępny również z przekładnią automatyczną Dualogic oraz 1.6 MultiJet (120 KM).

d1d2xr9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1d2xr9
Więcej tematów