wp

Audi A6 C6 – premium w kuszącym wydaniu

W cenie kilkuletniego auta kompaktowego dostajemy model wyższej klasy z masą komfortowych dodatków i technologicznych rozwiązań poprawiających wygodę codziennego użytkowania. Audi A6 C6 występuje w kilkudziesięciu wersjach, ale nie jest propozycją dla każdego.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Audi A6 C6 – premium w kuszącym wydaniu
(Materiały prasowe)

Aż 7 lat w produkcji

Rynkowy konkurent BMW serii 5 i Mercedesa Klasy E pojawił się w sprzedaży w 2004, a produkcja trwała aż do 2011 roku w Europie. Po kilku miesiącach, ofertę uzupełniono o funkcjonalne kombi (Avant), spełniające oczekiwania ludzi aktywnie spędzających czas. A6 zyskało typową dla Audi stonowaną prezencję. Dzięki niej przypada do gustu zarówno emerytom z grubym portfelem, jak i osobom młodym. Co ważniejsze, elegancką karoserię doskonale zabezpieczono przed korozją. Problem ten przejawiają jedynie egzemplarze z wypadkową przeszłością.

wp

Z biegiem lat producent na bieżąco udoskonalał swój model, dodając kolejne nowinki techniczne. W trakcie produkcji pojawiły się światła do jazdy dziennej LED. Na rynku wtórnym przeważają czarne sedany ze standardowymi zderzakami. Na liście opcji znajdowały się także pakiety S-Line (17-calowe felgi, inne zderzaki i nakładki na progi) nadające limuzynie sportowego szyku. Szukając A6 C6 pamiętajmy, że mierzenie grubości powłoki lakierniczej na błotnikach, drzwiach i pokrywach na niewiele się zdaje. Ogromna podaż używanych części zamiennych pozwala handlarzom na odbudowywanie uszkodzonych pojazdów bez lakierowania i prostowania. W ten sposób sprzedawcy skutecznie ukrywają wypadkową przeszłość.

Wnętrze pełne gadżetów

Wnętrze Audi A6 urzeka pod każdym względem. Standardowo dostajemy tekstylną tapicerkę i niezbyt bogate wyposażenie. Takie egzemplarze są jednak w mniejszości, przeważają za to sztuki bogato wyposażone. Odporna na upływ czasu skórzana tapicerka jest bardzo częstym dodatkiem, podobnie jak rozbudowany zestaw audio, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja i szyberdach. Co ciekawe, w standardzie producent oferował manualną klimatyzację. Każde A6 wyposażone jest w duży kolorowy ekran systemu MMI, za którego pośrednictwem obsługujemy większość ustawień i systemów pokładowych auta. Opcjonalnie klient mógł dopłacić do nawigacji i dysku twardego (40 GB) bardzo rzadko występującego na rynku wtórnym.

wp

Za pośrednictwem MMI sprawdzimy stan oleju silnikowego, stopień jego zużycia i szereg innych informacji eksploatacyjnych. Pomimo rozbudowanej elektroniki pokładowej, A6 nie sprawia trudności użytkowych. Ewentualna usterka modułu komfortu zakończy się tylko jego wymianą za kilkaset złotych. Zarówno na przednich (opcjonalnie sportowych lub komfortowych) fotelach oraz na kanapie, miejsca jest pod dostatkiem także dla wysokich osób. Bagażnik w limuzynie ma 545, a w kombi 560 litrów.

Szeroka paleta jednostek benzynowych

Paleta silnikowa A6 C6 była bardzo obszerna, jednak wybór odpowiedniej, bezpiecznej jednostki nie jest prostym zadaniem. Pośród benzyniaków najlepiej prezentuje się wolnossący 2,4 V6 o mocy 177 KM. Jest bezproblemowy i dobrze współpracuje z LPG obniżając koszty codziennego użytkowania. Ostatnim motorem nadającym się do montażu instalacji gazowej, pozbawionym bezpośredniego wtrysku paliwa jest 4,2 V8 generujący 335 KM. Pozostałe silniki 2,0 TFSI, 2,8 V6 FSI, 3,2 V6 FSI i 3,0 TFSI wyposażono już w bezpośredni wtrysk paliwa i awaryjny łańcuch rozrządu – zaskakująco szybko rozciąga się wymagając wymiany. W zależności od wersji napędowej, naprawa pochłonie od 1500 do 3000 złotych. Na domiar złego, musimy pogodzić się ze zwiększonym zużyciem oleju silnikowego.

Uwaga na diesle

wp

Wśród silników wysokoprężnych znajdziemy trzy wersje o kilku wariantach mocy. Czterocylindrowy i niedopracowany 2,0 TDI o mocy 136, 140 i 170 KM, generuje mnóstwo problemów i kosztów. Pękające głowice, nadmierne zużycie oleju silnikowego, awaryjny układ wtryskowy – ot, charakterystyka 2,0 TDI z początku produkcji. Polecamy jedynie odmiany po 2009 roku. Znacznie mniej trudności sprawiają większe 2,7 V6 i 3,0 V6 TDI o mocach 180-190 i 225-240 KM. Są zdecydowanie trwalsze od małego diesla, jednak ich bieżący serwis pochłania pokaźne kwoty.

Przy dużych przebiegach interwencji mechanika wymagać może już układ wtryskowy i pompa – pochłonie to około 10 tys. złotych poza ASO. Z podobnym wydatkiem musimy się liczyć w przypadku wymiany łańcucha rozrządu, rozciągającego się po przebiegu 300-400 tys. kilometrów. W V6 TDI z początku produkcji są aż 4 łańcuchy, a przy serwisie zachodzi konieczność wyjęcia silnika. Koszt naprawy w niezależnym warsztacie to ponad 6 tys. złotych. Tych wydatków nie unikniemy. Trzeba też liczyć się z wymianą dwumasowego koła zamachowego po 200-250 tys. kilometrów.

Awaryjny Multitronic

W przypadku A6 C6 mamy do czynienia z kilkoma rodzajami skrzyń biegów. Obok trwałych manualnych przekładni współpracujących ze słabszymi silnikami, dostępny był też bezstopniowy Multitronic i klasyczny automat o sześciu biegach. Mechanizmu z wirtualnymi przełożeniami zdecydowanie unikajmy. Jest nietrwały i bardzo awaryjny – doprowadzenie go do stanu używalności pochłonie kolejne 10 i więcej tysięcy złotych. Nie każdy warsztat podejmie się również tego wyzwania.

wp
Materiały prasowe
Podziel się

Występujący opcjonalnie lub z mocniejszymi silnikami stały napęd na cztery koła quattro nie sprawia trudności i nawet po przejechaniu 400 tys. kilometrów działa poprawnie. Warto tylko pamiętać o wymianie oleju w dyferencjałach co 100 tys. km. Aluminiowe zawieszenie przednie nieźle znosi jazdę po polskich drogach i wytrzymuje około 200-250 tys. km.

Naszym zdaniem

Ogromna podaż A6 C6 nie ułatwia znalezienia odpowiedniej sztuki. Do tego mamy kilkadziesiąt różnych wariantów i spory rozstrzał cenowy. Auta z początku produkcji mogą mieć już ponad 500 tys. km przebiegu. Warto mieć też na uwadze dość wysokie ceny części zamiennych i bieżących napraw. Wciąż atrakcyjne Audi nie jest propozycją dla każdego. Za zadbany egzemplarz sprzed 10 lat trzeba zapłacić około 40 tys. złotych. Najtańsze wyceniane są już na 22-24 tys., ale doprowadzenie ich do zadowalającego stanu może być zwyczajnie nieopłacalne. Przed kupnem koniecznie udajcie się do wyspecjalizowanego warsztatu na rutynową kontrolę.

Polub WP Moto
Trwa ładowanie
.
.
.
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Podziel się na Facebooku
wp
wp
wp